Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
1.9TDI-powietrze w układzie paliwowym.
|
23-10-2010, 15:07
Post: #1
|
|||
|
|||
1.9TDI-powietrze w układzie paliwowym.
Witam!Od pewnego czasu obserwuję nieduże ilości drobnych pęcherzyków powietrza w przewodzie paliwowym podczas pracy silnika.Po zgaszeniu silnika też pojawia się pęcherz powietrza.Jak dla mnie nie powinno mieć to miejsca.Co do odpalania-pali dobrze,ale od czasu do czasu trzeba chwilę pokręcić.
Jak dla mnie przyczyną jest ten biały plastykowy krociec wchodzący w filtr z przewodem powrotnym,ewentualnie ten siemering na filtrze który uszczelnia to plastykowe coś.Zastanawiam się nad wymiana filtra na nowy(obecny-15tys.).Druga sprawa-jak nazywa się to plastykowe coś,gdzie można to kupić.Z góry dzięki za jakieś sugestie.Zaworek zwrotny między filtrem i pompą już założyłem-jest lepiej. |
|||
Reklama
|
|||
|
25-10-2010, 19:15
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: 1.9TDI-powietrze w układzie paliwowym.
witam.przyczyn pojawienia się pęcherzyków powietrza w paliwie jest wiele (nieszczelne przewody doprowadzające paliwo,uszkodzony zawór zwrotny na filtrze paliwa (jak to określiłeś 'coś takiego białego') zatkany filtr w zbiorniku paliwa,uszkodzony zawór odpowietrzający zbiornik paliwa(znajduje sie przy korku wlewu)lub zamalo paliwa w zbiorniku.
pozdrawiam |
|||
26-10-2010, 18:45
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: 1.9TDI-powietrze w układzie paliwowym.
Dzięki.
Trochę pogrzebałem w internecie i to coś nazywa się-zawór zwrotny(kierunkowy)filtra paliwa.Podobno ma też pełnić funkcję podgrzewacza paliwa-w niskich temp.kieruje paliwo z "powrotu"do filtra.Ciekawy patent. Z tego co udało mi się ustalić najczęściej nieszczelność powstaje przy tym zaworku.Podobno najlepszym rozwiązaniem jest montaż filtra od Golfa II i wypięcie tego zaworku(filtr ma tylko wyjscie i wejście) |
|||
08-11-2010, 23:14
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: 1.9TDI-powietrze w układzie paliwowym.
Też mam ten problem ale wydaje mi się że powstał po wymianie filtra, kiedy to nie wymieniłem o ringa na tym zaworku. No chyba że się wysłużył i zaciąga powietrze z baku. Poniżej 15 stopni kieruje paliwo z powrotem do filtra, powyżej 30 do zbiornika czy jakoś tak (podejrzewam że działa na zasadzie małego termostatu)
A nazywa się po prostu zaworek filtra paliwa: Zaworek VW,SKODA,SEAT,AUDI |
|||
27-11-2010, 23:09
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: 1.9TDI-powietrze w układzie paliwowym.
Powiem wam, że miałem to samo, ale u mnie przyczyną były nie dokręcone opaski na wężykach paliwowych - właśnie tych na filtrze. Stało się to tak jak kolega napisał, po wymianie filtra paliwa i pomimo dokręcenia opasek nadal paliwo szło z powietrzem. Szczerze mówiąc skończyły mi się pomysły więc zacząłem dociągać opaski z przekonaniem że prędzej się przekręcą (już z taką siła dokręcałem) niż uszczelnią układ, a tu masz - to było to. Niby banalne, ale sam się zdziwiłem.
|
|||
10-01-2011, 18:01
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: 1.9TDI-powietrze w układzie paliwowym.
witam usuwalem usterka taka tydzien temu.Uklad zostal sprawdzony od zbiornika do pompy! usterka byl blad produkcyjny filtra paliwa tam gdzie zawor zwrotny wchodzi w filter powinien on byc okragly a mial ksztalt delikatnego owala.Wymiana filtra na Filtron usunela usterke pęcherzyków powietrza w przewodzie paliwowym.Wniosek - kupowac filtry sprawdzonych marek!!
pozdrawia: marrioz |
|||
25-05-2011, 13:34
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: 1.9TDI-powietrze w układzie paliwowym.
Zawsze staram się kupić Filtrona.
|
|||
25-05-2011, 13:46
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: 1.9TDI-powietrze w układzie paliwowym.
Jeśli szukacie bardzo dobrych filtrów to MANN i KNECHT.
|
|||
22-08-2011, 13:07
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-08-2011 13:09 przez DDiablo.)
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: 1.9TDI-powietrze w układzie paliwowym.
Odkopie trochę temat. Wymieniłem ostatnio filtr paliwa mann, zalałem go ropą, odpalił bez problemu. Natomiast jak mam w baku jakieś 18l to wtedy zauważyłem problemy z odpalaniem, odpala po jakichś 4 sek. Gdy w baku jest więcej paliwa ok połowa to pali bez problemu. Na początku myślałem, że to filtr ale wymieniony i to samo. Ten podgrzewacz sprawdzałem i jedynie uszczelka jaka tam może być jest na filtrze paliwa innej nie ma. Co ciekawe to bawiłem się jeszcze z zalewaniem strzykawką do filtra gdzie ten podgrzewacz, i po tym palił normalnie ale jak silnik się rozgrzeje to znowu powietrze w przewodzie od pompy. Jak postoi z godzinę to w przewodzie jest dość duża bańka powietrza (jak wyjmę ten podgrzewacz to powietrze ucieka, więc wygląda jakby był szczelny. Czyściłem nawet bak paliwa z pływakiem ale wyglądały dobrze (jedynie jakiś biały zaworek w baku się zawiesił ale wcisnąłem, go i chodził normalnie. Przewody przy filtrze sprawdziłem i wyglądają dobrze, końcówki tylko uciąłem na wszelki wypadek. Nie wiem już co z tym zrobić a jest to wkurzające. Co obstawiacie bo ja już nie mam pomysłów? Ten zaworek czy coś jeszcze? Z baku zaciągał by lewe powietrze? I dlaczego to się dzieje jak mam w baku ok 18 litrów i mniej?
|
|||
22-08-2011, 14:24
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: 1.9TDI-powietrze w układzie paliwowym.
pompy vp maja problem z zasysaniem paliwa natomiast nie maja problemu z tloczeniem. Dobrym rozwiazaniem bloby zalozenie pompki podajacej paliwo na ukladzie od baku do pompy. Dosc czesto jak juz wspominano wyzej problem moze stanowic ten trojnik na filtrze. Ja w poprzednim gofie go usunalem i bylo o niebo lepiej. Weze paliwowe tez mozna by w tak starym juz aucie wymienic i tez moze pomóc. Kiedys pamietam ze komus tez sie zapowietrzal lekko i okazalo sie ze smok w koszu w baku byl ostro zasyfiony- tez mozna sprawdzic.
Sporo osob juz zalozylo taie pompki podajace 0,5 czy 0,7 bara do tdi w golfach i pokrewnych. |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|