Ocena wątku:
Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
05-03-2019, 23:29
Post: #1
Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
Witam, mam problem natury technicznej gdyż chciałem usunąć problem z źle przełączanymi biegami w automacie. Częste szarpnięcia, redukowanie do niższych biegow na prostej drodze czy wrzucaniu biegu 3 zbyt późno lub zbyt wcześnie. Dlatego zamówiłem w necie wiązkę wydawałoby się idealną do mojego szarika. Numery identyczne, ilość wtyczek taka sama ale po wyciągnięciu z mojego 2.0 Benzyna wiązki sterowania ASB okazało się że jest ciut inna niż z 2,3 16V.

No więc zostałem przy tym, że moją wtyczkę 10-pinową zamienię na lepszą ładniejszą z wiązki którą zakupiłem, spodziewałem się że problem może leżeć właśnie tam. Po instalacji cieszyłem się że w końcu mogę wypróbować nowiutką instalacje i że można w końcu coś poszaleć. Niestety pierwsze 100m wskazało tylko wielkie niepowodzenie. Zakupiona wtyczka podczas zamontowania w gnieździe robi zwarcie kilku przewodów, m.in. zasilania elektrozaworów i GROUND z termistora i pinu 8 i w taki sposób chyba uwaliłem sterownik. Teraz pracuje w trybie awaryjnym na 3cim biegu non stop.

Na zasilaniu elektrozaworów mam 0V choć czasami po usunięciu błędów daje nawet 3,1V i da się odczytać jakąś temperaturę z czujnika.

Kolejna rzecz która mnie zastanawia to [Obrazek: 46baef1b9bea2c59med.jpg][Obrazek: 32054fff4b1f1b8amed.jpg]
Te wtyczki, są od komunikacji sterownika ASB z jednostką centralną a kilka pinów we wtyczce 8-pinowej.

[Obrazek: 59649bdc158e3cbfmed.jpg]

Zaznaczone w niebieską ramkę są zwarte. Są to piny wychodzące od sterownika centralnego. Także te piny w sterowniku ASB są zwarte czyli piny w sterowniku 23; 45; 60 i mają ten sam potencjał co masa. Strasznie dużo pinów masowych w 8pinowej wtyczce...

Czy ktoś mógłby mi pomóc w zdiagnozowaniu problemu lub podać kogoś kto ma taki sterownik i użyczyłby lub sprzedał jeśli to będzie problem??

Wyczytałem gdzieś, że sterownik wchodzi w tryb awaryjny i pracuje na biegu 3cim gdy ma jakieś problemy techniczne i brakuje np prędkości obrotowej silnika

Mógłby ktoś np w ramach dobrej samarytańskiej pomocy sprawdzić jak jest u was w sharanie ? Bym miał pewność że tym zwarciem nie uwalę następnego sterownika

Teraz w logach ze skrzyni mam między innymi takie rzeczy
00258 - Solenoid Valve 1 (N88)

36-00 - Open Circuit

00260 - Solenoid Valve 2 (N89)

36-00 - Open Circuit

00262 - Solenoid Valve 3 (N90)

36-00 - Open Circuit

00264 - Solenoid Valve 4 (N91)

36-00 - Open Circuit

00266 - Solenoid Valve 5 (N92)

36-00 - Open Circuit

00270 - Solenoid Valve 7 (N94)

36-00 - Open Circuit

Wcześniej gdy było zwarcie na zakupionej wtyczce takie błedy:

00300 - Transmission Fluid Temp. Sensor (G93)

34-00 - No Elaboration Available

01192 - Torque Converter Lock-Up Clutch

04-00 - Mechanical Malfunction

Teraz mam jeszcze czasem problem z czujnikiem temp płynu chłodzącego

Jest to sterownik
099927733AD
Reklama

06-03-2019, 17:27
Post: #2
RE: Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
Witam.

Wszystkie trzy pin-y sterownika ASB, które podałeś, to są zasilania "+" sterownika z czego pin47 to stały +, a pin23 i pin60 to + po zapłonie i pod tym kątem musisz to sprawdzić, a nie mierzyć rezystancje, nie bardzo rozumiem Twój opis więc zacznijmy po kolei, najpierw sprawdź bezpieczniki (sprawdź a nie obejrzyj Wink), potem zasilania główne czyli powyższe (bo pewnie któregoś brakuje na co wskazują błędy), masa jest na pin1 sterownika, sprawdzić tez musisz zasilania przekaźnika od ASB. Od przełożenia samej wtyczki samo zwarcie się nie zrobiło jeśli nawet, albo zamieniłeś pin-y albo wiązka jest uszkodzona i ruszając nią dostała zwarcia i w najgorszym przypadku upaliło sterownik. Jak masz pytania, to pisz.

Pozdrawiam
07-03-2019, 23:20
Post: #3
RE: Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
Brakuje zasilania elektrozaworów na tej okrągłej wtyczce dla pinu 2. Zasilanie elektrozaworu EV6 prawdopodobnie i kable z okrągłej wtyczki piny 1 i 2 (na sterowniku 22 i 67) są zamienione miejscami tak jakby elektronik który to kiedyś naprawiał poszedł na łatwiznę i upalony sterownik rozwiązał w ten sposób. A po ostatnim problemie ze zwarciem prawdopodobnie poszło wejście ground solenoidu EV4 który odpowiada za spinanie lockup clutch. Zatem potrzebuję nowy sterownik?

Dziś wymieniłem olej i wg wskazówek pana z yt dokręciłem alve body z momentem 5Nm (czyli 44 inch*pound)
Możliwe że powinienem poczekać aż silnik wystygnie...

Skrzynia nie pracuje nic lepiej niż była. Efekt jest taki, że od kilku dni nie wchodzi mi lockup clutch lub pracuje bardzo słabo. Jest to wina prawdopodobnie tego zwarcia na wtyczce i upalenia sterownika bo kilka dni wcześniej działało to sprzęgło rewelacyjnie
07-03-2019, 23:57
Post: #4
RE: Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
Witam.

Sprawdziłeś zasilania i masę, które Ci podałem (bo nic nie piszesz, a bez tego dalsze Twoje działania są bezsensowne), jeżeli są właściwe, a brak wyjścia zasilania "+" z pin22 i pin67, to sterownik ASB upalony i nie ma co więcej ciągnąc tematu. Pin22 sterownika zasila tylko jeden elektrozawór wchodząc na pin2 wtyczki elektrozaworów, pin67 sterownika zasila sześć elektrozaworów i czujnik temperatury oleju wchodząc na pin1 wtyczki elektrozaworów więc możesz sprawdzić czy są zamienione. Zanim założysz nowy sterownik i tak musisz sprawdzić zasilania i instalację, żeby nie upalić następnego.

Pozdrawiam
08-03-2019, 00:05
Post: #5
RE: Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
Czy jest jakiś cień szansy że sterownik z końcówką AP zamiast AD (099 927 733 AP) będzie działał w moim sharanie? Jest to sterownik z mocniejszego silnika 2,3 Benzyna... Chyba ta sama skrzynia tylko inne połączenie z komputerem przez 14 pinów bodajże...

Pozdr
08-03-2019, 00:29
Post: #6
RE: Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
Witam.

Galaxy benzynowe z tego okresu mają chyba inaczej komunikację sterownika ASB ze sterownikiem ECU silnika i innymi sterownikami niż Sharany, ale główne dwie linie chyba są takie same więc może podpasuje ewentualnie podmiana wsadów powinna rozwiązać problem.

Pozdrawiam
08-03-2019, 00:59
Post: #7
RE: Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
co znaczy podmiana wsadów? z ECU?
08-03-2019, 09:12
Post: #8
RE: Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
Kojarzysz może czy piny 1 i 2 we wtyczce krągłej można zamienić? Są to piny zasilania elektrozaworów i czy jeśli bym je zamienił miejscami to czy uwalę w ten sposób wyjścia zasilania w sterowniku?

[Obrazek: b968201ab2dfabe9.png]

Dzięki!
08-03-2019, 12:14
Post: #9
RE: Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
Być może da się naprawić ten mój sterownik z pomocą sterownika z Galaxy 2.3?

Sprawdzę czy są te same kości, tranzystory i sterowniki solenoidów... i zobaczymy czy to coś da.

Gdyby ktoś szukał to w sterowniku Galaxy 2.3 są nastepujące kości:
BTS409L1
BTS621L1
L9822N - solenoid driver
14N05 - Mosfet prawdopodobnie do Elektrozaworu EV-6
4267G - Low voltage regulator
08-03-2019, 17:12 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-03-2019 17:14 przez tolus24.)
Post: #10
RE: Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
(08-03-2019 09:12)macino1987 napisał(a):  Kojarzysz może czy piny 1 i 2 we wtyczce krągłej można zamienić? Są to piny zasilania elektrozaworów i czy jeśli bym je zamienił miejscami to czy uwalę w ten sposób wyjścia zasilania w sterowniku?

Dzięki!

Witam.

A po co chcesz je zamieniać, ma być tak jak powinno, podałem Ci powyżej, jak jest prawidłowo. Sama zamiana na pewno nie uszkodzi sterownika, bo + jest taki sam, natomiast problemem może być inne obciążenie prądowe obwodów danego układu w sterowniku, bo jeden elektrozawór potrzebuje mniejszego natężenia prądu niż sześć elektrozaworów i czujnik wiec jeśli ktoś zamienił miejscami, to "słabszy układ" zasilał bardziej "prądożerne" elementy, a "mocniejszy układ" zasilał mniej prądożerny element w związku z tym układ sterujący w sterowniku się upalił, mogło być też tak, że ten elektronik co pisałeś, nie zamienił pin-ów tylko z jednego zasilił dwa obwody, bo nie chciało mu się szukać usterki i w ten sposób też przeciążył układ, ale to jest do sprawdzenia, bo podałem Ci pin-y. Ja na pewno bym nie założył drugiego sterownika bez sprawdzenia instalacji pod względem zwarcia i zaworów.

Pozdrawiam




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  szarik 1.8t lpg AWC nie odpala/brak prądu/zagadki dsierpina 1 295 12-07-2023 19:30
Ostatni post: jasiug23
  Nierówna praca silnika na autostradzie i mleko na bagnecie macino1987 3 1,506 05-09-2021 19:45
Ostatni post: macino1987
  Specyficzna praca VR6 Marcel B. 2 964 30-06-2021 16:58
Ostatni post: Marcel B.
  ATM 2.0 - bezkolizyjny/brak zalecanego interwału wymiany paska werkzeugwagen 10 10,580 02-03-2021 12:10
Ostatni post: piotrek1111
  Alhambra 2.0i ATM problem z dławienim tomasz.s 0 649 30-12-2020 12:25
Ostatni post: tomasz.s
  Sharan 2.0 ADY problem z jednym cylindrem madargostyn 4 1,448 07-10-2020 18:20
Ostatni post: wesol
  VR6 AYL brak mocy, większe spalanie - odma? Patrol 0 1,012 26-06-2020 14:43
Ostatni post: Patrol
  Problem z wycieraczkami Meg Megan 1 969 29-05-2020 12:19
Ostatni post: kalamb
  Brak podświetlenia tablicy rejestracyjnej Domin1981 12 5,338 18-10-2019 23:15
Ostatni post: kalamb
  2.8l V6/VR6 brak mocy anioł 33 16,782 31-10-2018 09:30
Ostatni post: Suuchy94

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name