Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
|
05-03-2019, 23:29
Post: #1
|
|||
|
|||
Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
Witam, mam problem natury technicznej gdyż chciałem usunąć problem z źle przełączanymi biegami w automacie. Częste szarpnięcia, redukowanie do niższych biegow na prostej drodze czy wrzucaniu biegu 3 zbyt późno lub zbyt wcześnie. Dlatego zamówiłem w necie wiązkę wydawałoby się idealną do mojego szarika. Numery identyczne, ilość wtyczek taka sama ale po wyciągnięciu z mojego 2.0 Benzyna wiązki sterowania ASB okazało się że jest ciut inna niż z 2,3 16V.
No więc zostałem przy tym, że moją wtyczkę 10-pinową zamienię na lepszą ładniejszą z wiązki którą zakupiłem, spodziewałem się że problem może leżeć właśnie tam. Po instalacji cieszyłem się że w końcu mogę wypróbować nowiutką instalacje i że można w końcu coś poszaleć. Niestety pierwsze 100m wskazało tylko wielkie niepowodzenie. Zakupiona wtyczka podczas zamontowania w gnieździe robi zwarcie kilku przewodów, m.in. zasilania elektrozaworów i GROUND z termistora i pinu 8 i w taki sposób chyba uwaliłem sterownik. Teraz pracuje w trybie awaryjnym na 3cim biegu non stop. Na zasilaniu elektrozaworów mam 0V choć czasami po usunięciu błędów daje nawet 3,1V i da się odczytać jakąś temperaturę z czujnika. Kolejna rzecz która mnie zastanawia to Te wtyczki, są od komunikacji sterownika ASB z jednostką centralną a kilka pinów we wtyczce 8-pinowej. Zaznaczone w niebieską ramkę są zwarte. Są to piny wychodzące od sterownika centralnego. Także te piny w sterowniku ASB są zwarte czyli piny w sterowniku 23; 45; 60 i mają ten sam potencjał co masa. Strasznie dużo pinów masowych w 8pinowej wtyczce... Czy ktoś mógłby mi pomóc w zdiagnozowaniu problemu lub podać kogoś kto ma taki sterownik i użyczyłby lub sprzedał jeśli to będzie problem?? Wyczytałem gdzieś, że sterownik wchodzi w tryb awaryjny i pracuje na biegu 3cim gdy ma jakieś problemy techniczne i brakuje np prędkości obrotowej silnika Mógłby ktoś np w ramach dobrej samarytańskiej pomocy sprawdzić jak jest u was w sharanie ? Bym miał pewność że tym zwarciem nie uwalę następnego sterownika Teraz w logach ze skrzyni mam między innymi takie rzeczy 00258 - Solenoid Valve 1 (N88) 36-00 - Open Circuit 00260 - Solenoid Valve 2 (N89) 36-00 - Open Circuit 00262 - Solenoid Valve 3 (N90) 36-00 - Open Circuit 00264 - Solenoid Valve 4 (N91) 36-00 - Open Circuit 00266 - Solenoid Valve 5 (N92) 36-00 - Open Circuit 00270 - Solenoid Valve 7 (N94) 36-00 - Open Circuit Wcześniej gdy było zwarcie na zakupionej wtyczce takie błedy: 00300 - Transmission Fluid Temp. Sensor (G93) 34-00 - No Elaboration Available 01192 - Torque Converter Lock-Up Clutch 04-00 - Mechanical Malfunction Teraz mam jeszcze czasem problem z czujnikiem temp płynu chłodzącego Jest to sterownik 099927733AD |
|||
Reklama
|
|||
|
06-03-2019, 17:27
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
Witam.
Wszystkie trzy pin-y sterownika ASB, które podałeś, to są zasilania "+" sterownika z czego pin47 to stały +, a pin23 i pin60 to + po zapłonie i pod tym kątem musisz to sprawdzić, a nie mierzyć rezystancje, nie bardzo rozumiem Twój opis więc zacznijmy po kolei, najpierw sprawdź bezpieczniki (sprawdź a nie obejrzyj ), potem zasilania główne czyli powyższe (bo pewnie któregoś brakuje na co wskazują błędy), masa jest na pin1 sterownika, sprawdzić tez musisz zasilania przekaźnika od ASB. Od przełożenia samej wtyczki samo zwarcie się nie zrobiło jeśli nawet, albo zamieniłeś pin-y albo wiązka jest uszkodzona i ruszając nią dostała zwarcia i w najgorszym przypadku upaliło sterownik. Jak masz pytania, to pisz. Pozdrawiam |
|||
07-03-2019, 23:20
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
Brakuje zasilania elektrozaworów na tej okrągłej wtyczce dla pinu 2. Zasilanie elektrozaworu EV6 prawdopodobnie i kable z okrągłej wtyczki piny 1 i 2 (na sterowniku 22 i 67) są zamienione miejscami tak jakby elektronik który to kiedyś naprawiał poszedł na łatwiznę i upalony sterownik rozwiązał w ten sposób. A po ostatnim problemie ze zwarciem prawdopodobnie poszło wejście ground solenoidu EV4 który odpowiada za spinanie lockup clutch. Zatem potrzebuję nowy sterownik?
Dziś wymieniłem olej i wg wskazówek pana z yt dokręciłem alve body z momentem 5Nm (czyli 44 inch*pound) Możliwe że powinienem poczekać aż silnik wystygnie... Skrzynia nie pracuje nic lepiej niż była. Efekt jest taki, że od kilku dni nie wchodzi mi lockup clutch lub pracuje bardzo słabo. Jest to wina prawdopodobnie tego zwarcia na wtyczce i upalenia sterownika bo kilka dni wcześniej działało to sprzęgło rewelacyjnie |
|||
07-03-2019, 23:57
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
Witam.
Sprawdziłeś zasilania i masę, które Ci podałem (bo nic nie piszesz, a bez tego dalsze Twoje działania są bezsensowne), jeżeli są właściwe, a brak wyjścia zasilania "+" z pin22 i pin67, to sterownik ASB upalony i nie ma co więcej ciągnąc tematu. Pin22 sterownika zasila tylko jeden elektrozawór wchodząc na pin2 wtyczki elektrozaworów, pin67 sterownika zasila sześć elektrozaworów i czujnik temperatury oleju wchodząc na pin1 wtyczki elektrozaworów więc możesz sprawdzić czy są zamienione. Zanim założysz nowy sterownik i tak musisz sprawdzić zasilania i instalację, żeby nie upalić następnego. Pozdrawiam |
|||
08-03-2019, 00:05
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
Czy jest jakiś cień szansy że sterownik z końcówką AP zamiast AD (099 927 733 AP) będzie działał w moim sharanie? Jest to sterownik z mocniejszego silnika 2,3 Benzyna... Chyba ta sama skrzynia tylko inne połączenie z komputerem przez 14 pinów bodajże...
Pozdr |
|||
08-03-2019, 00:29
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
Witam.
Galaxy benzynowe z tego okresu mają chyba inaczej komunikację sterownika ASB ze sterownikiem ECU silnika i innymi sterownikami niż Sharany, ale główne dwie linie chyba są takie same więc może podpasuje ewentualnie podmiana wsadów powinna rozwiązać problem. Pozdrawiam |
|||
08-03-2019, 00:59
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
co znaczy podmiana wsadów? z ECU?
|
|||
08-03-2019, 09:12
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
Kojarzysz może czy piny 1 i 2 we wtyczce krągłej można zamienić? Są to piny zasilania elektrozaworów i czy jeśli bym je zamienił miejscami to czy uwalę w ten sposób wyjścia zasilania w sterowniku?
Dzięki! |
|||
08-03-2019, 12:14
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
Być może da się naprawić ten mój sterownik z pomocą sterownika z Galaxy 2.3?
Sprawdzę czy są te same kości, tranzystory i sterowniki solenoidów... i zobaczymy czy to coś da. Gdyby ktoś szukał to w sterowniku Galaxy 2.3 są nastepujące kości: BTS409L1 BTS621L1 L9822N - solenoid driver 14N05 - Mosfet prawdopodobnie do Elektrozaworu EV-6 4267G - Low voltage regulator |
|||
08-03-2019, 17:12
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-03-2019 17:14 przez tolus24.)
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy
(08-03-2019 09:12)macino1987 napisał(a): Kojarzysz może czy piny 1 i 2 we wtyczce krągłej można zamienić? Są to piny zasilania elektrozaworów i czy jeśli bym je zamienił miejscami to czy uwalę w ten sposób wyjścia zasilania w sterowniku? Witam. A po co chcesz je zamieniać, ma być tak jak powinno, podałem Ci powyżej, jak jest prawidłowo. Sama zamiana na pewno nie uszkodzi sterownika, bo + jest taki sam, natomiast problemem może być inne obciążenie prądowe obwodów danego układu w sterowniku, bo jeden elektrozawór potrzebuje mniejszego natężenia prądu niż sześć elektrozaworów i czujnik wiec jeśli ktoś zamienił miejscami, to "słabszy układ" zasilał bardziej "prądożerne" elementy, a "mocniejszy układ" zasilał mniej prądożerny element w związku z tym układ sterujący w sterowniku się upalił, mogło być też tak, że ten elektronik co pisałeś, nie zamienił pin-ów tylko z jednego zasilił dwa obwody, bo nie chciało mu się szukać usterki i w ten sposób też przeciążył układ, ale to jest do sprawdzenia, bo podałem Ci pin-y. Ja na pewno bym nie założył drugiego sterownika bez sprawdzenia instalacji pod względem zwarcia i zaworów. Pozdrawiam |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|