Ocena wątku:
1.9 TDI AFN - brakujący osprzęt w komorze silnika
12-09-2018, 12:28 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2018 12:58 przez Endriuszka.)
Post: #1
1.9 TDI AFN - brakujący osprzęt w komorze silnika
Witam
Mam problem ze świeżym nabytkiem.
Kopci na biało, do około 3tys. obrotów z wydechu idzie biały dym i jak z czołgu :/
Przy przyglądaniu się silnikowni zauważyłem kilka rzeczy które brakuje lub sa urwane/nie podłączone (fotki poniżej).

Chciałbym na początku spróbować naprawić te braku i może nagle odżyje do normalności silnik.

Kody błędów nie sprawdzałem jeszcze (idzie kabelek)

Wstępna diagnoza mechaników ze padła pompa wtryskowa (ale samochód jeździ ale mocno dymi). Później znajomy zerknął na niego i odłączył waż w którym jest olej silnikowy i tym razem padło na turbinę.

   

Szczerze ręce mi opadają na to wszystko, może jak kabel przyjdzie i podłączenie VAG coś wyjaśni.

Wracając do meritum przesyłam fotki jak wygląda komora silnika i osprzęt.
Rzucające się rzeczy wskazałem na fotkach.

                           

Z góry dziękuje za pomoc
Reklama


Madison - Trade and service company MADISON offers boxes and cartons for customers from all over Europe. They can be use for packaging Manufactured goods, Groceries, Cleaning supplies, household appliances.
12-09-2018, 14:50
Post: #2
RE: 1.9 TDI AFN - brakujący osprzęt w komorze silnika
Na tej fotce przed ostatniej wężyk nie jest podpięty do dalej idącego wężyka do map sensora.
 Thanks given by: Endriuszka
12-09-2018, 15:37
Post: #3
RE: 1.9 TDI AFN - brakujący osprzęt w komorze silnika
(12-09-2018 14:50)wesol napisał(a):  Na tej fotce przed ostatniej wężyk nie jest podpięty do dalej idącego wężyka do map sensora.

A gdzie go podpiąć? (laik taki jak ja to zrobi czy mechanik)

Brak tego wężyka może robić powyższe problemy?
12-09-2018, 21:43 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2018 21:56 przez tolus24.)
Post: #4
RE: 1.9 TDI AFN - brakujący osprzęt w komorze silnika
Witam.

Brak tego wężyka będzie powodował problemy z "mocą", czy aż takie białe kopcenie to mało prawdopodobne ale trochę na pewno, tym bardziej na tym samym zdjęciu widać też chyba brak wtyczki do czujnika temperatury w rurze, jest tam podajże wpięty luźny pin z żółtym przewodem, a obok chyba dynda czerwony przewód, który pewnie powinien być tam wpięty w drugi pin czujnika, widać, że było coś kombinowane, bo to nie są oryginalne kolory przewodów, a poza tym ten gumowy wężyk od map sensora jest chyba zaślepiony, a nie rozłączony. Tylko po co taka rzeźba. Jak by nie patrzeć najpierw trzeba te dwie rzeczy doprowadzić do porządku i zajrzeć do środka sterownika silnika. Filtr paliwa masz zły, powinien być bodajże PP839, ten co masz jest od starych diesli VW, ktoś usunął tzw."podgrzewacz" i dlatego musiał zastosować inny filtr.. To auto, to jedna wielka rzeźba.

Pozdrawiam
 Thanks given by: Endriuszka
12-09-2018, 23:10
Post: #5
RE: 1.9 TDI AFN - brakujący osprzęt w komorze silnika
Warto się bawić w doprowadzenie do użyteczności czy może kupić jakiś INNY SILNIK i zrobić podmianke??

Dużo pracy i zachodu aby doprowadzić do stanu jaki powinien być??
13-09-2018, 16:18
Post: #6
RE: 1.9 TDI AFN - brakujący osprzęt w komorze silnika
Witam.

Najpierw zrób diagnostykę, jak dostaniesz kabelek, a potem dopiero podejmuj decyzję, bo sam silnik może być dobry tylko osprzęt wadliwy. Założenie wężyka, dorobienie wtyczki czy zmiana filtra i dołożenie do niego dodatkowego króćca, to tylko chwila roboty, pompę wtryskową jak by trzeba regenerować to koszt paru stówek, jak sam nie zrobisz więc tragedii nie ma. Zrób ewentualnie jeszcze pomiar ciśnienia sprężania przy wszystkich wtryskiwaczach wykręconych. Płyn chłodzący Ci ubywa, olej Ci spala? Drugi silnik zawsze można kupić tylko po co, jak ten się może okaże dobry ewentualnie do naprawy w rozsądnych pieniądzach.

Pozdrawiam
 Thanks given by: Endriuszka
13-09-2018, 19:49
Post: #7
RE: 1.9 TDI AFN - brakujący osprzęt w komorze silnika
(13-09-2018 16:18)tolus24 napisał(a):  Witam.

Najpierw zrób diagnostykę, jak dostaniesz kabelek, a potem dopiero podejmuj decyzję, bo sam silnik może być dobry tylko osprzęt wadliwy. Założenie wężyka, dorobienie wtyczki czy zmiana filtra i dołożenie do niego dodatkowego króćca, to tylko chwila roboty, pompę wtryskową jak by trzeba regenerować to koszt paru stówek, jak sam nie zrobisz więc tragedii nie ma. Zrób ewentualnie jeszcze pomiar ciśnienia sprężania przy wszystkich wtryskiwaczach wykręconych. Płyn chłodzący Ci ubywa, olej Ci spala? Drugi silnik zawsze można kupić tylko po co, jak ten się może okaże dobry ewentualnie do naprawy w rozsądnych pieniądzach.

Pozdrawiam
Dziękuję trochę mnie pocieszyles Smile

Mam "pod ręką" osobę co coś wie na temat mechaniki ale fajnie jakby ktoś bardziej pomogą, wytłumaczył jak to zrobić i do porządku doprowadzić


Na razie ucze się ogarnąć VagCom-a i żeby pokazać wam co boli silnik i jak naprawiddzic , a to nie takie proste jak np w Oplu
18-09-2018, 19:40
Post: #8
1.9 TDI AFN Brak odczytu ma 4-ym cylindrze
Witam
Mam problem a mianowicie w VAG-u nie odczytuje mi wskazań na 4ym cylindrze Huh

Ktoś się spotkał z czymś takim??

   
18-09-2018, 20:01 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-09-2018 20:02 przez tolus24.)
Post: #9
RE: 1.9 TDI AFN - brakujący osprzęt w komorze silnika
Witam.

Nikt przy tym silniku nie będzie miał wskazań w gr.013 poz4 Wink gdyż ta grupa, to wskazania różnicy dawki paliwa, w stosunku do cylindra 3 więc przy czterech cylindrach potrzebne są trzy okienka Wink, a z Twojego "obrazka" wynika, że 1 cylinder jest "słabszy" w stosunku do 3 cylindra i dostaje dlatego więcej paliwa, jednak ponad ustaloną wartość. Ale do pełni szczęścia jest potrzebna pełna diagnostyka z log-ami dynamicznymi i statycznymi włącznie, wszystko jest na forum. Przede wszystkim zacząć od pomiaru ciśnienia sprężania.

Pozdrawiam

P.S.
Proszę kontynuować w zaczętym już wątku, w związku z jego przyjętą formą, a nie zakładać za każdym razem nowego.
 Thanks given by: Endriuszka
18-09-2018, 20:22
Post: #10
RE: 1.9 TDI AFN - brakujący osprzęt w komorze silnika
Można odblokować ten czwarty gar. Późniejsze afn zdaje się już miały to odblokowane. Jednak tu ecm nie jest w stanie korygować dawkę na poszczególne gary. Nie ma fizycznej możliwości w silniku na pompie wtryskowej.
 Thanks given by: Endriuszka




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Swap AFN na ASV, ASZ, inne Michał 14 1,531 10-09-2018 17:45
Ostatni post: wesol
  AFN - Pasek alternatora/wielorowkowy mamwi 28 2,981 31-08-2018 12:36
Ostatni post: skorektoja
  Drżenie silnika/karoserii krzys44 28 3,629 29-08-2018 21:31
Ostatni post: tolus24
  Zmiana silnika z AUY na AVF/inne csdark 36 10,611 20-08-2018 10:19
Ostatni post: wesol
  Kontrolka silnika i komunikat Abgas Werkstatt lola0307 20 6,610 06-08-2018 20:54
Ostatni post: tolus24
  TDI - brak mocy fidamek 113 62,199 18-07-2018 16:55
Ostatni post: tolus24
  AFN galaxy dziwny odglos skublik 5 217 09-04-2018 22:02
Ostatni post: mamwi
  Jakie obroty silnika? Wojtek1303 3 648 01-04-2018 07:10
Ostatni post: wesol
  Dwumas a temp.silnika Bogos 30 9,912 28-03-2018 21:46
Ostatni post: dziki
  Niska temperatura silnika, słabe ogrzewanie, niskie ciśnienie w układzie chłodzenia. rafalt 27 448 18-03-2018 23:28
Ostatni post: mjoker

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name