Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: 1.9 TDI AFN - brakujący osprzęt w komorze silnika
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam
Mam problem ze świeżym nabytkiem.
Kopci na biało, do około 3tys. obrotów z wydechu idzie biały dym i jak z czołgu :/
Przy przyglądaniu się silnikowni zauważyłem kilka rzeczy które brakuje lub sa urwane/nie podłączone (fotki poniżej).

Chciałbym na początku spróbować naprawić te braku i może nagle odżyje do normalności silnik.

Kody błędów nie sprawdzałem jeszcze (idzie kabelek)

Wstępna diagnoza mechaników ze padła pompa wtryskowa (ale samochód jeździ ale mocno dymi). Później znajomy zerknął na niego i odłączył waż w którym jest olej silnikowy i tym razem padło na turbinę.

[attachment=6938]

Szczerze ręce mi opadają na to wszystko, może jak kabel przyjdzie i podłączenie VAG coś wyjaśni.

Wracając do meritum przesyłam fotki jak wygląda komora silnika i osprzęt.
Rzucające się rzeczy wskazałem na fotkach.

[attachment=6931] [attachment=6932] [attachment=6933] [attachment=6934] [attachment=6935] [attachment=6936] [attachment=6937]

Z góry dziękuje za pomoc
Na tej fotce przed ostatniej wężyk nie jest podpięty do dalej idącego wężyka do map sensora.
(12-09-2018 14:50)wesol napisał(a): [ -> ]Na tej fotce przed ostatniej wężyk nie jest podpięty do dalej idącego wężyka do map sensora.

A gdzie go podpiąć? (laik taki jak ja to zrobi czy mechanik)

Brak tego wężyka może robić powyższe problemy?
Witam.

Brak tego wężyka będzie powodował problemy z "mocą", czy aż takie białe kopcenie to mało prawdopodobne ale trochę na pewno, tym bardziej na tym samym zdjęciu widać też chyba brak wtyczki do czujnika temperatury w rurze, jest tam podajże wpięty luźny pin z żółtym przewodem, a obok chyba dynda czerwony przewód, który pewnie powinien być tam wpięty w drugi pin czujnika, widać, że było coś kombinowane, bo to nie są oryginalne kolory przewodów, a poza tym ten gumowy wężyk od map sensora jest chyba zaślepiony, a nie rozłączony. Tylko po co taka rzeźba. Jak by nie patrzeć najpierw trzeba te dwie rzeczy doprowadzić do porządku i zajrzeć do środka sterownika silnika. Filtr paliwa masz zły, powinien być bodajże PP839, ten co masz jest od starych diesli VW, ktoś usunął tzw."podgrzewacz" i dlatego musiał zastosować inny filtr.. To auto, to jedna wielka rzeźba.

Pozdrawiam
Warto się bawić w doprowadzenie do użyteczności czy może kupić jakiś INNY SILNIK i zrobić podmianke??

Dużo pracy i zachodu aby doprowadzić do stanu jaki powinien być??
Witam.

Najpierw zrób diagnostykę, jak dostaniesz kabelek, a potem dopiero podejmuj decyzję, bo sam silnik może być dobry tylko osprzęt wadliwy. Założenie wężyka, dorobienie wtyczki czy zmiana filtra i dołożenie do niego dodatkowego króćca, to tylko chwila roboty, pompę wtryskową jak by trzeba regenerować to koszt paru stówek, jak sam nie zrobisz więc tragedii nie ma. Zrób ewentualnie jeszcze pomiar ciśnienia sprężania przy wszystkich wtryskiwaczach wykręconych. Płyn chłodzący Ci ubywa, olej Ci spala? Drugi silnik zawsze można kupić tylko po co, jak ten się może okaże dobry ewentualnie do naprawy w rozsądnych pieniądzach.

Pozdrawiam
(13-09-2018 16:18)tolus24 napisał(a): [ -> ]Witam.

Najpierw zrób diagnostykę, jak dostaniesz kabelek, a potem dopiero podejmuj decyzję, bo sam silnik może być dobry tylko osprzęt wadliwy. Założenie wężyka, dorobienie wtyczki czy zmiana filtra i dołożenie do niego dodatkowego króćca, to tylko chwila roboty, pompę wtryskową jak by trzeba regenerować to koszt paru stówek, jak sam nie zrobisz więc tragedii nie ma. Zrób ewentualnie jeszcze pomiar ciśnienia sprężania przy wszystkich wtryskiwaczach wykręconych. Płyn chłodzący Ci ubywa, olej Ci spala? Drugi silnik zawsze można kupić tylko po co, jak ten się może okaże dobry ewentualnie do naprawy w rozsądnych pieniądzach.

Pozdrawiam
Dziękuję trochę mnie pocieszyles Smile

Mam "pod ręką" osobę co coś wie na temat mechaniki ale fajnie jakby ktoś bardziej pomogą, wytłumaczył jak to zrobić i do porządku doprowadzić


Na razie ucze się ogarnąć VagCom-a i żeby pokazać wam co boli silnik i jak naprawiddzic , a to nie takie proste jak np w Oplu
Witam
Mam problem a mianowicie w VAG-u nie odczytuje mi wskazań na 4ym cylindrze Huh

Ktoś się spotkał z czymś takim??

[attachment=6953]
Witam.

Nikt przy tym silniku nie będzie miał wskazań w gr.013 poz4 Wink gdyż ta grupa, to wskazania różnicy dawki paliwa, w stosunku do cylindra 3 więc przy czterech cylindrach potrzebne są trzy okienka Wink, a z Twojego "obrazka" wynika, że 1 cylinder jest "słabszy" w stosunku do 3 cylindra i dostaje dlatego więcej paliwa, jednak ponad ustaloną wartość. Ale do pełni szczęścia jest potrzebna pełna diagnostyka z log-ami dynamicznymi i statycznymi włącznie, wszystko jest na forum. Przede wszystkim zacząć od pomiaru ciśnienia sprężania.

Pozdrawiam

P.S.
Proszę kontynuować w zaczętym już wątku, w związku z jego przyjętą formą, a nie zakładać za każdym razem nowego.
Można odblokować ten czwarty gar. Późniejsze afn zdaje się już miały to odblokowane. Jednak tu ecm nie jest w stanie korygować dawkę na poszczególne gary. Nie ma fizycznej możliwości w silniku na pompie wtryskowej.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie