Ocena wątku:
Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM
01-12-2020, 09:45
Post: #1
Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM
Witam wszystkich.
Ostatnio pisałem wątek "Błąd 17569, lokalizacja czujnika temperatury?"
Temat zamknięty z powodu ustalenia usterki.
Jednak problem z odpalaniem zimnego silnika powrócił.
Odezwało się delikatnie ponad tydzień temu.
Rano na zimnym silniku, jest problem z uruchomieniem silnika. Wrażenie, jak by układ był pusty, po przekręceniu stacyjki i rozrusznika, silnik tak jakby łapie i gaśnie. Następnie muszę 2-3 razy długo kręcić rozrusznikiem aby odpalił, na początku przez kilka sekund pracuje nie równomiernie, ale uspakaja sie i jest wszystko OK.
Oto link do tego co nagrałem dziś rano jak się zachowuje silnik:
https://www.youtube.com/watch?v=EAGQmi3osxY

Druga rzecz co wystąpiła w tym okresie już 4 razy, to kiedy już uruchomię i jadę na zimnym silniku, po pewnym czasie kiedy np. podjeżdżam do skrzyżowania, dohamowuje auto, wciskam sprzęgło, silnik gaśnie, schodzi z obrotów jałowych i gaśnie. Po tej akcji, muszę 3-4 razy długo kręcić rozrusznikiem aby odpalić. Oto filmik, o co mi chodzi:
https://www.youtube.com/watch?v=opXAHj6qkaE

Filtr paliwa wymieniony na nowy, świece żarowe sprawne, prąd dochodzi do nich przy pierwszym rozruchu. Auto nie szarpie, utrzymuje swoją moc, przyśpieszenie. Jedzie jak trzeba.

Na początku września, była naprawiana głowica, płyn chłodzący od tej pory jest na dobrym poziomie. Komputer nie pokazuje żadnych błędów silnika lub czujnika.

Proszę o pomoc w diagnozie, do mechanika jednak muszę chwilę poczekać.
Reklama

01-12-2020, 13:07
Post: #2
RE: Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM
Zastanawiam się nad założeniem przeźroczystych przewodów paliwowych, aby mieć na uwadze, czy paliwo nie cofa się do zbiornika.
Tylko nie za bardzo wiem gdzie je zakładać...


Załączone pliki Miniatury
   
01-12-2020, 16:48
Post: #3
RE: Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM
Po długim szukaniu w internetach nasuwa mi się pewna myśl...
Mianowicie czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego???

Jak w miarę możliwości zdiagnozować bez wyciągania ich. Nie mam możliwości demontażu paska rozrządu, nie mam takich warunków i odpowiednich narzędzi.

Gdzie tych czujników szukać?
Przypuszczam, że czujnik wałka rozrządu jest gdzieś przy kole zębatym rozrządu...?
Ale gdzie jest czujnik położenia wału???
01-12-2020, 17:42 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2020 17:46 przez kalamb.)
Post: #4
RE: Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM
Może być czujnik położenia wału tyle ze zazwyczaj objawia się błędami w Vagu. Może być przybrudzony i będzie zaburzony odczyt. Jest wkręcony na jednej śrubie inbus.
Znajdziesz go po kablach, pomiędzy alternatorem a filtrem oleju masz dwie wielopinowe złączki. Zazwyczaj jest czarna i popielata, czarna jest od czujnika walka rozrządu a popielata od czujnika położenia wału.
Sprawdź czy po przekręceniu kluczyka przez piec sekund słychać wstępną pompkę paliwa w zbiorniku. Jeśli ona jest uszkodzona to mogą być podobne objawy.
Sprawdzałeś Vagiem synchronizację wałka z wałem?
01-12-2020, 18:01
Post: #5
RE: Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM
Problem w zapowietrzaniu. Pisałem wiele razy o tym. I o filtrze i o pompie tandem i o uszczelkach pompowtryskow. Oringi na pompkach to nie przesadzam ale wymieniłem już chyba conajmniej w 30-40 autach. Całe garscue tych oringow. I co już wiele razy wyjaśniałem że te wymiany robiłem właśnie tydzień dwa czy miesiąc jak ktoś wymieniał te oringi u mechanika gdzieś. Zrozumcie że nie chodzi oto by wymienić bo wymienić tylko zrobić to z głową. Trzeba myśleć bo bez myślenia to daleko się nie zajedzie.
01-12-2020, 19:15
Post: #6
RE: Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM
KALAMB, dzięki za naprowadzenie, ale nie robiłem. Nigdy tego nie próbowałem, z VAGiem mam tyle wspólnego, co podczepiam aby sprawdzić czy nie wyskakują błędy. Rozumiem, że robi się to w sterowniku silnika w jakimś bloku. Jeśli można to proszę o pokierowanie mną, spróbuję ok 19 sprawdzić.

WESOL, to prawda, że za każdym razem trzeba myśleć. Mój błąd, że podkusiło mnie akurat w sytuacji uszczelki pod głowicą, żeby sprawdzić innego mechanika bo mi bliżej było. Okazało się że nie było taniej tylko teraz problemy. Jeśli okazało by się, że to gumki pod pompowtryskami, to chyba bym doszukiwał się swoich praw.
Do swojego starego mechanika mogę postawić auto dopiero 15 grudnia.
Muszę poszukać tych wątków o zapowietrzaniu układu i szukać przyczyny w miarę możliwości.

Przesyłam film, przed chwilą udostępniłem.
https://youtu.be/_CKKHFaQE9Y
01-12-2020, 23:03 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2020 23:06 przez kalamb.)
Post: #7
RE: Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM
Sorry dopiero teraz dotarłem do domu.
1 silnik -> 08 wartości mierzone -> kanał 04 okienko 4 te powinno być w okolicy 0
Nie wiem na ile przekłamuje nagranie ale dźwięk silnika wydaje się głuchy i buczący. Jeśli tak jest w rzeczywistości obstawiam przekroczenie marginesu synchro.
 Thanks given by: ukciak
01-12-2020, 23:33 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2020 23:44 przez ukciak.)
Post: #8
RE: Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM
Znalazłem blok synchronizacji wału korbowego i wałka rozrządu to blok 051. U mnie nie wyświetla. A moim VAG nie mam takich uprawnień. Spróbuję jutro u kolegi, ma normalną wersję. Ale... W bloku logu 001. Obroty wału korbowego.... 0 obr/min.... Muszę zmienić tego VAGa na inny. Bo coś nie halo. Mnóstwo czujników nie widzi... Nawet MSF jest na zero....
Wszystko jeszcze raz do sprawdzenia.
Jeszcze jeden film wklejam.... Tylko z Wami mogę to pokonać, albo się poddać... A tego nie chcę.
https://youtu.be/KnZgqpjtUn4
--------

KALAMB te buczenie to może być napinacz alternatora, który kończy żywot lub jest martwy... Ale dźwięk jest trochę buczący...
02-12-2020, 15:57
Post: #9
RE: Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM
Witam ponownie.

Dziś mam zamiar sprawdzić:
przekaźnik 109 (czy odpowiada on tylko za pompę wtryskową? Czy za pompę paliwa w zbiorniku?
przekaźnik pompy paliwa czy nie uwalony... Tylko nie potrafię znaleźć jego numeru - TU PROSZĘ O POMOC.
przekaźnik 405 - tu pytanie, za co on odpowiada? Za gaszenie?

-----------------------------------------
Dziś nie podłączę pod inny komputer. Zastanawia mnie czemu nie widzę w programie obrotów silnika. Jeśli ja nie widzę to komputer silnika też nie widzi??? To wcale by nie odpalił.
Wczoraj to zasymulowałem i nawet nie chciał chcieć odpalić.
Wtyczki w czujniki wału korbowego i wałka rozrządu, nie są upalone ani krzywe, czyściutko aż miło.
To zaczyna być magia... Magia Świąt!
02-12-2020, 16:16 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-12-2020 16:40 przez kalamb.)
Post: #10
RE: Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM
Przekaźnik 109 to zasilanie zacisku 30 czyli plus z akumulatora bezpośrednio z pompą nie ma zbyt wiele wspólnego, bardziej z zasilaniem sterownika silnika. Gdyby padł nastałby ciemność choć zdarzają się hocki klocki związane z tym przekaźnikiem gdy puszczą luty na płytce. Przekaźnik pompy wstępnej w zbiorniku to nr 53.
Zaraz 405 ? One występowały raczej w przedliftach chyba bo to sterowanie zaworu N109 odcinającym paliwo.
To co Ty masz za auto?




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  problem z odpalaniem sarkrz 7 144 19-03-2024 09:21
Ostatni post: wesol
Exclamation Problem z Skrzynią Automatyczną Shazam 1 116 20-01-2024 20:22
Ostatni post: Łukasz12502
  Remont silnika refiko 1 131 02-12-2023 21:55
Ostatni post: wesol
  problem z pierwszym rozruchem bastti 5 848 06-06-2023 09:46
Ostatni post: bastti
  sharan 1.9 ayu problem z biegami Piteros1 12 1,852 13-05-2023 17:24
Ostatni post: buba
  ASZ schemat wiązki elektrycznej silnika Marcin...11 8 1,078 15-03-2023 16:00
Ostatni post: Marcin...11
  Jaki olej do silnika 2,0 103 kW? necik 1 469 15-11-2022 16:21
Ostatni post: Niemago
  Sharan 1.9 TDI 115KM - problem z redukcją Kokuselo 4 1,111 05-04-2022 10:15
Ostatni post: Stefano
  Silnik 2,0 tdi BRT akcja serwisowa 13D8 peters77 8 2,946 01-07-2021 18:03
Ostatni post: peters77
Sad 1.9 TDI nierówna praca silnika/drgania na wolnych obrotach sand21 136 46,394 13-06-2021 14:40
Ostatni post: agaikarol

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name