Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag.
|
16-01-2018, 21:57
Post: #1
|
|||
|
|||
Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag.
Witam, przymierzam się do zmiany zwykłej kierownicy na multifunkcje i mam kilka pytań:
- czy numer taśmy airbag musi być pasujący do kierownicy multifunkcyjnej? - czy kierownice muszę dopasować pod moduł? |
|||
Reklama
|
|||
|
16-01-2018, 22:18
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag.
Bardzo zgrubnie : Tak i tak . Ale też spojrzyj do TKP na moda Spacewalkera dotyczącego montażu najnowszych kierownic pod stare samochody .
|
|||
16-01-2018, 22:31
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag.
Nie chce najnowszej, ponieważ chcę wykorzystać swoją poduszkę powietrzną. A najnowsze kiery z poduszką są kilku krotne droższe niż multi pod moją poduszkę.
Jest gdzieś jakieś zestawienie numerów taśm, kierownic i modułów, które najlepiej ze sobą współpracują? |
|||
16-01-2018, 22:41
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2018 22:48 przez koleś.)
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag.
(16-01-2018 22:31)szczyku napisał(a): Nie chce najnowszej, ponieważ chcę wykorzystać swoją poduszkę powietrzną. A najnowsze kiery z poduszką są kilku krotne droższe niż multi pod moją poduszkę. Pokaż zdjęcie obecnej kierownicy i poduszki. Lista modułów tu: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...e_Versions U Ciebie sterownik 5K0-953-569 Z jaką literką masz obecnie? Pod multi, komp i tempo to najłatwiej znaleźć L, E lub z tych najnowszych, dwuliterowych. Ostatnio dość często w tych sterownikach przerywa się taśma. Naprawiałem kilka i na OCP też czytałem o kilku przypadkach. Do przerobienia masz też kabelek w kierownicy. Nie warto kupować nowego. Można dołożyć wtyczkę multi do obecnego kabelka. |
|||
17-01-2018, 00:16
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-01-2018 00:23 przez szczyku.)
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag.
Tak to wygląda u mnie:
moduł to: Adres 16: Koło kierownicy (J527) Plik etykiet: 5K0-953-569.clb Oznaczenie elementu SW: 5K0 953 569 H HW: 5K0 953 569 H Komponent: LENKS.MODUL 014 0140 Weryfikacja: --X01--- Numer seryjny: 20110502100450 Kodowanie: 5180040000 Kod serwisu: WSC 22799 133 89492 Zbiór danych ASAM: EV_VW360SteerWheelUDS A03004 ROD: EV_VW360SteerWheelUDS.rod VCID: 3D700168AC71AFA9C2-8068 z tego co wyczytałem to pod H tempomat powinien ruszyć, ale co do multi, to nie jestem pewny. Manetka tempomatu już w domu (plastiki także), zostaje zakup kierownicy i wsadzenie wszystkiego za jednym zamachem. Na czym polega przerobienie istniejącej wiązki airbag? Dodanie pinów do obsługi multi? Gdzie znajdę tą wtyczkę od multi? EDIT: Z tego co widzę, mój sterownik obsługuje wszystko i jest highline. EDIT 2: Jak na podstawie tabeli z rosstech dobrać taśmę? |
|||
17-01-2018, 01:20
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-01-2018 01:32 przez koleś.)
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag.
Nic nie musisz dobierać. Masz już sterownik (taśmę) pod multi komp i tempomat. Wymień manetki i kierownicę i zakoduj.
Na sterowniku H robiłem multi i tempo w Octavii. Żeby przerobić kabelek potrzebujesz czarną 6-cio pinową wtyczkę. Numer 4B0 971 978 B Połączyć z obecnym kabelkiem trzeba tak: Czarna ------- żółta 1----------------7 (trzeba go dolutować) 2----------------10 3----------------9 4----------------8 (wyjąć z żółtej i włożyć do czarnej) Obecnie jak zajrzysz do żółtej 12-sto pinowej wtyczki wiązki kierownicy to masz tam cztery kabelki. Dwa od poduszki i dwa od klaksonu i leci to tak: 1- wolny 2- wolny 3- szary (airbag) 4- biały (airbag) 5- wolny 6- wolny 7- brązowy (klakson) 8- czarno-biały (klakson) 9- wolny 10- wolny 11- wolny 12- wolny A w wiązce z multifunkcją w żółtej jest tak: 1- wolny 2- wolny 3- szary (airbag) 4- biały (airbag) 5- wolny 6- wolny 7- brązowy (klakson i do 1 w czarnej) 8- wolny 9- fioletowo-biały (do 3 w czarnej) 10- czarny (do 2 w czarnej) 11- wolny 12- wolny Chcąc przerobić kabelek jeden przewód dolutowujesz do brązowego, dwa przewody wkładasz do żółtej wtyczki a jeden przewód wyjmujesz z żółtej i wkładasz do czarnej. Może się to wydawać skomplikowane ale jak byś to miał w rękach to okaże się proste. Ja w ten sposób przerabiam wszystkie kabelki. Robiłem w kilkunastu Octaviach, Sharanie, A4 B7, A4 B8, A3 8P. Nic nie ruszasz w kabelkach z poduszki. Mogę przygotować Ci wtyczkę z kabelkami i wysłać. Tylko zdecyduj czy chcesz to robić sam. |
|||
17-01-2018, 19:20
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag.
Dziękuje za wyjaśnienie. Kierownica już w drodze, taśma od ciebie myślę że także w najbliższych dniach.
|
|||
19-01-2018, 14:26
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag.
(17-01-2018 01:20)koleś napisał(a): Może się to wydawać skomplikowane ale jak byś to miał w rękach to okaże się proste. Ja w ten sposób przerabiam wszystkie kabelki. Robiłem w kilkunastu Octaviach, Sharanie, A4 B7, A4 B8, A3 8P. Widzę , że masz pojęcie w temacie kierownicy i manetek . A nie zatanawiałeś sie nad takim modem?? Radar Aktywny , ACC , Distronic Moduł radaru na przód +wiązka i to wygląda na bardzo proste . Gateway z CANem rozszerzonym ( i przez przypadek na taki wymieniłem ). Manetka obsługująca ACC . I tutaj poległem jak ją dobrać . Taśma zwijak odpowiednia do manetki . No i czy obsłusuży się to na białych czy tylko na kolorowych zegarach |
|||
19-01-2018, 20:13
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-01-2018 20:14 przez billykrakow.)
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag.
WItam
też zdecydowałem że sobie wkońcu wymienię, już pisałem w jakimś wątku o module i nic nie muszę zmieniać, mam gołą kierownice plastikową, nie wiem jak z taśmą ale z informacji od kolesia wydaje się że dam rade to ogarnąć jedyny problem to nie wiem co mi przypasi, możecie pomóc ? o tej myślałem http://allegro.pl/kierownica-vw-touran-t...l#imglayer ale widzę że troszkę inaczej to wygląda niż na zdjęciach z tego wątku a wolę się upewnić Pozdrawiam |
|||
20-01-2018, 00:07
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-01-2018 00:10 przez Maciej_F.)
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag.
Jeśli ta ETKA on line dobrze rzecze:
http://www.oemepc.com/vw/part_single/cat...735/lang/o To w Sharanie kierownica multifunkcja to : 3C8419091BF A w zestawienu gdzie takowa może występować to Touranka nie ma . http://www.oemepc.com/tvn_result/search/...8419091BF. To juz bym sie dwa razy zastanowił i sprawdził . Ale Turanowcy to nawet z Ursusa podłączą kiere . |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Błąd Airbag | dave1985 | 0 | 267 |
06-11-2022 13:52 Ostatni post: dave1985 |
|
Nie działa funkcja w kierownicy dsg świeci poduszka | dyzio884 | 6 | 1,749 |
25-11-2021 18:15 Ostatni post: johan666666 |
|
Zmiana w MFD rozpoznawianie znaków | krupnik | 8 | 1,750 |
11-09-2020 10:03 Ostatni post: krupnik |