Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam, przymierzam się do zmiany zwykłej kierownicy na multifunkcje i mam kilka pytań:

- czy numer taśmy airbag musi być pasujący do kierownicy multifunkcyjnej?
- czy kierownice muszę dopasować pod moduł?
Bardzo zgrubnie : Tak i tak . Ale też spojrzyj do TKP na moda Spacewalkera dotyczącego montażu najnowszych kierownic pod stare samochody .
Nie chce najnowszej, ponieważ chcę wykorzystać swoją poduszkę powietrzną. A najnowsze kiery z poduszką są kilku krotne droższe niż multi pod moją poduszkę.

Jest gdzieś jakieś zestawienie numerów taśm, kierownic i modułów, które najlepiej ze sobą współpracują?
(16-01-2018 22:31)szczyku napisał(a): [ -> ]Nie chce najnowszej, ponieważ chcę wykorzystać swoją poduszkę powietrzną. A najnowsze kiery z poduszką są kilku krotne droższe niż multi pod moją poduszkę.

Jest gdzieś jakieś zestawienie numerów taśm, kierownic i modułów, które najlepiej ze sobą współpracują?

Pokaż zdjęcie obecnej kierownicy i poduszki.

Lista modułów tu:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...e_Versions

U Ciebie sterownik 5K0-953-569

Z jaką literką masz obecnie?

Pod multi, komp i tempo to najłatwiej znaleźć L, E lub z tych najnowszych, dwuliterowych.

Ostatnio dość często w tych sterownikach przerywa się taśma. Naprawiałem kilka i na OCP też czytałem o kilku przypadkach.



Do przerobienia masz też kabelek w kierownicy. Nie warto kupować nowego. Można dołożyć wtyczkę multi do obecnego kabelka.
Tak to wygląda u mnie:

[Obrazek: qe5TBvW.jpg]

[Obrazek: 6GDyAWq.jpg]

[Obrazek: X2MZDwa.jpg]

moduł to:

Adres 16: Koło kierownicy (J527) Plik etykiet: 5K0-953-569.clb
Oznaczenie elementu SW: 5K0 953 569 H HW: 5K0 953 569 H
Komponent: LENKS.MODUL 014 0140
Weryfikacja: --X01--- Numer seryjny: 20110502100450
Kodowanie: 5180040000
Kod serwisu: WSC 22799 133 89492
Zbiór danych ASAM: EV_VW360SteerWheelUDS A03004
ROD: EV_VW360SteerWheelUDS.rod
VCID: 3D700168AC71AFA9C2-8068

z tego co wyczytałem to pod H tempomat powinien ruszyć, ale co do multi, to nie jestem pewny.

Manetka tempomatu już w domu (plastiki także), zostaje zakup kierownicy i wsadzenie wszystkiego za jednym zamachem.

Na czym polega przerobienie istniejącej wiązki airbag? Dodanie pinów do obsługi multi? Gdzie znajdę tą wtyczkę od multi?

EDIT:

Z tego co widzę, mój sterownik obsługuje wszystko i jest highline.

EDIT 2:

Jak na podstawie tabeli z rosstech dobrać taśmę?
Nic nie musisz dobierać. Masz już sterownik (taśmę) pod multi komp i tempomat. Wymień manetki i kierownicę i zakoduj.

Na sterowniku H robiłem multi i tempo w Octavii.

Żeby przerobić kabelek potrzebujesz czarną 6-cio pinową wtyczkę. Numer 4B0 971 978 B

Połączyć z obecnym kabelkiem trzeba tak:

Czarna ------- żółta
1----------------7 (trzeba go dolutować)
2----------------10
3----------------9
4----------------8 (wyjąć z żółtej i włożyć do czarnej)

Obecnie jak zajrzysz do żółtej 12-sto pinowej wtyczki wiązki kierownicy to masz tam cztery kabelki. Dwa od poduszki i dwa od klaksonu i leci to tak:
1- wolny
2- wolny
3- szary (airbag)
4- biały (airbag)
5- wolny
6- wolny
7- brązowy (klakson)
8- czarno-biały (klakson)
9- wolny
10- wolny
11- wolny
12- wolny

A w wiązce z multifunkcją w żółtej jest tak:
1- wolny
2- wolny
3- szary (airbag)
4- biały (airbag)
5- wolny
6- wolny
7- brązowy (klakson i do 1 w czarnej)
8- wolny
9- fioletowo-biały (do 3 w czarnej)
10- czarny (do 2 w czarnej)
11- wolny
12- wolny

Chcąc przerobić kabelek jeden przewód dolutowujesz do brązowego, dwa przewody wkładasz do żółtej wtyczki a jeden przewód wyjmujesz z żółtej i wkładasz do czarnej.

Może się to wydawać skomplikowane ale jak byś to miał w rękach to okaże się proste. Ja w ten sposób przerabiam wszystkie kabelki. Robiłem w kilkunastu Octaviach, Sharanie, A4 B7, A4 B8, A3 8P.

Nic nie ruszasz w kabelkach z poduszki.


Mogę przygotować Ci wtyczkę z kabelkami i wysłać. Tylko zdecyduj czy chcesz to robić sam.
Dziękuje za wyjaśnienie. Kierownica już w drodze, taśma od ciebie myślę że także w najbliższych dniach.Big Grin
(17-01-2018 01:20)koleś napisał(a): [ -> ]Może się to wydawać skomplikowane ale jak byś to miał w rękach to okaże się proste. Ja w ten sposób przerabiam wszystkie kabelki. Robiłem w kilkunastu Octaviach, Sharanie, A4 B7, A4 B8, A3 8P.

Nic nie ruszasz w kabelkach z poduszki.


Mogę przygotować Ci wtyczkę z kabelkami i wysłać. Tylko zdecyduj czy chcesz to robić sam.

Widzę , że masz pojęcie w temacie kierownicy i manetek . A nie zatanawiałeś sie nad takim modem??
Radar Aktywny , ACC , Distronic Tongue

Moduł radaru na przód +wiązka i to wygląda na bardzo proste .
Gateway z CANem rozszerzonym ( i przez przypadek na taki wymieniłem ).
Manetka obsługująca ACC . I tutaj poległem jak ją dobrać .
Taśma zwijak odpowiednia do manetki .
No i czy obsłusuży się to na białych czy tylko na kolorowych zegarach Sad
WItam

też zdecydowałem że sobie wkońcu wymienię, już pisałem w jakimś wątku o module i nic nie muszę zmieniać, mam gołą kierownice plastikową, nie wiem jak z taśmą ale z informacji od kolesia wydaje się że dam rade to ogarnąć

jedyny problem to nie wiem co mi przypasi, możecie pomóc ?

o tej myślałem
http://allegro.pl/kierownica-vw-touran-t...l#imglayer

ale widzę że troszkę inaczej to wygląda niż na zdjęciach z tego wątku a wolę się upewnić

Pozdrawiam
Jeśli ta ETKA on line dobrze rzecze:

http://www.oemepc.com/vw/part_single/cat...735/lang/o

To w Sharanie kierownica multifunkcja to :
3C8419091BF

A w zestawienu gdzie takowa może występować to Touranka nie ma .
http://www.oemepc.com/tvn_result/search/...8419091BF.

To juz bym sie dwa razy zastanowił i sprawdził .
Ale Turanowcy to nawet z Ursusa podłączą kiere .Big Grin
Stron: 1 2 3
Przekierowanie