Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag. - Wersja do druku +- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum) +-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6) +--- Dział: Sharan Alhambra MKII 2010 - (/forumdisplay.php?fid=7) +---- Dział: Elektryka auta (/forumdisplay.php?fid=97) +---- Wątek: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag. (/showthread.php?tid=11058) |
Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag. - szczyku - 16-01-2018 21:57 Witam, przymierzam się do zmiany zwykłej kierownicy na multifunkcje i mam kilka pytań: - czy numer taśmy airbag musi być pasujący do kierownicy multifunkcyjnej? - czy kierownice muszę dopasować pod moduł? RE: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag. - Maciej_F - 16-01-2018 22:18 Bardzo zgrubnie : Tak i tak . Ale też spojrzyj do TKP na moda Spacewalkera dotyczącego montażu najnowszych kierownic pod stare samochody . RE: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag. - szczyku - 16-01-2018 22:31 Nie chce najnowszej, ponieważ chcę wykorzystać swoją poduszkę powietrzną. A najnowsze kiery z poduszką są kilku krotne droższe niż multi pod moją poduszkę. Jest gdzieś jakieś zestawienie numerów taśm, kierownic i modułów, które najlepiej ze sobą współpracują? RE: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag. - koleś - 16-01-2018 22:41 (16-01-2018 22:31)szczyku napisał(a): Nie chce najnowszej, ponieważ chcę wykorzystać swoją poduszkę powietrzną. A najnowsze kiery z poduszką są kilku krotne droższe niż multi pod moją poduszkę. Pokaż zdjęcie obecnej kierownicy i poduszki. Lista modułów tu: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions U Ciebie sterownik 5K0-953-569 Z jaką literką masz obecnie? Pod multi, komp i tempo to najłatwiej znaleźć L, E lub z tych najnowszych, dwuliterowych. Ostatnio dość często w tych sterownikach przerywa się taśma. Naprawiałem kilka i na OCP też czytałem o kilku przypadkach. Do przerobienia masz też kabelek w kierownicy. Nie warto kupować nowego. Można dołożyć wtyczkę multi do obecnego kabelka. RE: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag. - szczyku - 17-01-2018 00:16 Tak to wygląda u mnie: moduł to: Adres 16: Koło kierownicy (J527) Plik etykiet: 5K0-953-569.clb Oznaczenie elementu SW: 5K0 953 569 H HW: 5K0 953 569 H Komponent: LENKS.MODUL 014 0140 Weryfikacja: --X01--- Numer seryjny: 20110502100450 Kodowanie: 5180040000 Kod serwisu: WSC 22799 133 89492 Zbiór danych ASAM: EV_VW360SteerWheelUDS A03004 ROD: EV_VW360SteerWheelUDS.rod VCID: 3D700168AC71AFA9C2-8068 z tego co wyczytałem to pod H tempomat powinien ruszyć, ale co do multi, to nie jestem pewny. Manetka tempomatu już w domu (plastiki także), zostaje zakup kierownicy i wsadzenie wszystkiego za jednym zamachem. Na czym polega przerobienie istniejącej wiązki airbag? Dodanie pinów do obsługi multi? Gdzie znajdę tą wtyczkę od multi? EDIT: Z tego co widzę, mój sterownik obsługuje wszystko i jest highline. EDIT 2: Jak na podstawie tabeli z rosstech dobrać taśmę? RE: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag. - koleś - 17-01-2018 01:20 Nic nie musisz dobierać. Masz już sterownik (taśmę) pod multi komp i tempomat. Wymień manetki i kierownicę i zakoduj. Na sterowniku H robiłem multi i tempo w Octavii. Żeby przerobić kabelek potrzebujesz czarną 6-cio pinową wtyczkę. Numer 4B0 971 978 B Połączyć z obecnym kabelkiem trzeba tak: Czarna ------- żółta 1----------------7 (trzeba go dolutować) 2----------------10 3----------------9 4----------------8 (wyjąć z żółtej i włożyć do czarnej) Obecnie jak zajrzysz do żółtej 12-sto pinowej wtyczki wiązki kierownicy to masz tam cztery kabelki. Dwa od poduszki i dwa od klaksonu i leci to tak: 1- wolny 2- wolny 3- szary (airbag) 4- biały (airbag) 5- wolny 6- wolny 7- brązowy (klakson) 8- czarno-biały (klakson) 9- wolny 10- wolny 11- wolny 12- wolny A w wiązce z multifunkcją w żółtej jest tak: 1- wolny 2- wolny 3- szary (airbag) 4- biały (airbag) 5- wolny 6- wolny 7- brązowy (klakson i do 1 w czarnej) 8- wolny 9- fioletowo-biały (do 3 w czarnej) 10- czarny (do 2 w czarnej) 11- wolny 12- wolny Chcąc przerobić kabelek jeden przewód dolutowujesz do brązowego, dwa przewody wkładasz do żółtej wtyczki a jeden przewód wyjmujesz z żółtej i wkładasz do czarnej. Może się to wydawać skomplikowane ale jak byś to miał w rękach to okaże się proste. Ja w ten sposób przerabiam wszystkie kabelki. Robiłem w kilkunastu Octaviach, Sharanie, A4 B7, A4 B8, A3 8P. Nic nie ruszasz w kabelkach z poduszki. Mogę przygotować Ci wtyczkę z kabelkami i wysłać. Tylko zdecyduj czy chcesz to robić sam. RE: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag. - szczyku - 17-01-2018 19:20 Dziękuje za wyjaśnienie. Kierownica już w drodze, taśma od ciebie myślę że także w najbliższych dniach. RE: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag. - Maciej_F - 19-01-2018 14:26 (17-01-2018 01:20)koleś napisał(a): Może się to wydawać skomplikowane ale jak byś to miał w rękach to okaże się proste. Ja w ten sposób przerabiam wszystkie kabelki. Robiłem w kilkunastu Octaviach, Sharanie, A4 B7, A4 B8, A3 8P. Widzę , że masz pojęcie w temacie kierownicy i manetek . A nie zatanawiałeś sie nad takim modem?? Radar Aktywny , ACC , Distronic Moduł radaru na przód +wiązka i to wygląda na bardzo proste . Gateway z CANem rozszerzonym ( i przez przypadek na taki wymieniłem ). Manetka obsługująca ACC . I tutaj poległem jak ją dobrać . Taśma zwijak odpowiednia do manetki . No i czy obsłusuży się to na białych czy tylko na kolorowych zegarach RE: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag. - billykrakow - 19-01-2018 20:13 WItam też zdecydowałem że sobie wkońcu wymienię, już pisałem w jakimś wątku o module i nic nie muszę zmieniać, mam gołą kierownice plastikową, nie wiem jak z taśmą ale z informacji od kolesia wydaje się że dam rade to ogarnąć jedyny problem to nie wiem co mi przypasi, możecie pomóc ? o tej myślałem http://allegro.pl/kierownica-vw-touran-tiguan-sharan-7n-golf-6-i7136861393.html#imglayer ale widzę że troszkę inaczej to wygląda niż na zdjęciach z tego wątku a wolę się upewnić Pozdrawiam RE: Zmiana zwykłej kierownicy na multifunkcje, a taśma airbag. - Maciej_F - 20-01-2018 00:07 Jeśli ta ETKA on line dobrze rzecze: http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/SHA/year/2012/drive_standart/689/hg_ug/419/subcategory/419020/part_id/4130735/lang/o To w Sharanie kierownica multifunkcja to : 3C8419091BF A w zestawienu gdzie takowa może występować to Touranka nie ma . http://www.oemepc.com/tvn_result/search/tvn/3C8419091BF. To juz bym sie dwa razy zastanowił i sprawdził . Ale Turanowcy to nawet z Ursusa podłączą kiere . |