Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Wymiana ECU, adaptacja, pin itp.
|
23-11-2015, 19:31
Post: #11
|
|||
|
|||
RE: Przełożenie ECU z innego silnika
Dziękuję @kowalwalcz za wyczerpujące informacje. Nie podważam Twojej wiedzy bo zapewne dużo wiesz więc jak coś "uwalę" to będę miał w razie czego z kim się skonsultować . Nie mam doświadczenia większego z elektroniką samochodową auto jest stare i dodatkowo powiem, że czasami wolę zrobić coś samemu jak i pewnie większość użytkowników tego forum niż oddać w ręce okolicznych fachowców. Może nie na temat ale ostatnio zmieniałem opony u "najlepszego i najdroższego" wulkanizatora w mojej okolicy. Oczywiście robotą zajmują się czasami uczniowie. Nie dość, że źle podłożył auto - progi - to jak wróciłem do domu zobaczyłem, że jedna ze zdjętych opon jest rozcięta na długości 30cm od ramienia maszyny - nikt się nie przyznał na pewno widać było jak się rozpruło tym bardziej, że przy ściąganiu w ogóle nie wypuszczali powietrza tylko łycha. Opony zapakowali w worki i myśleli, że jak przyjadę na wiosnę to pójdzie w zapomnienie albo - Panie myszy przegryzły Troche śmieszne bo tak liczący się zakład powinien jakoś inaczej zareagować. Nawet gdyby mieli dać drugą taką oponę to przecież dla nich nie strata... Wracając do tematu - sterownik o którym pisaliśmy wcześniej (jego się tyczą powyższe wsady bez VINu i PINu) kupiłem na allegro z przeznaczeniem na eksperymenty i żeby służył jako zapasowy. Włożyłem go do auta oczywiście zrobiłem w nim immo-off commanderem 1.4 z aliexpress za 12$ i samochód odpalił inne błędy dało radę wykasować i już całe szczęście nie ma mrugającej świecy żarowej spowodowanej - eeprom error. Poprzedni właściciel mówił, że po wymianie zegarów zaczęły mrugać te świece w sumie auto 01 zegary 04 możliwy konflikt. Jednak jak odczytałem EEPROM ze sterownika okazało się, że immo było wyłączone i zupełnie inne numery VIN w ECU niż w immobox. PIN pewnie też jest inny w immobox wiec tak jak wspominałeś aby poprawnie sparować ECU z immobox musiałbym wydrapać ten PIN właśnie z immoboxa bo ten PIN zapisany w ecu jest z jakiegoś dawcy co skończył na złomowisku...
W załączniku EEPROM z EDC z błędem eeprom error. Poniżej załadowany z niego dump do VAG-DASH. i screen Immobox Address 25 ------------------------------------------------------- Controller: 7M3 953 257 Component: IMMO 0008 Coding: 00003 Shop #: WSC 00000 WVWZZZ7MZ1V062028 VWZ1Z0A1381594 A tu ECU z błędem, który powodował mruganie świec żarowych. Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 019 ET Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1268 Coding: 00002 Shop #: WSC 12345 1 Fault Found: 18048 - Internal Contr. Module (EEPROM) Error P1640 - 35-00 - - Readiness: N/A |
|||
Reklama
|
|||
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|