Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wymiana ECU, adaptacja, pin itp.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witam po pierwsze nie wiem czy dobry dział w razie czego przepraszam i proszę o przeniesienie. Otóż mam zamiar przełożyć sterownik silnika - zakupiłem inny o tych samych symbolach 038 906 019 ET bodajże z seata ibiza (anglik).
I teraz mam pytanie.
Jak wygląda adaptacja tego sterownika?
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer2.html
Sharan ma immo box II , III generacji? Z tego co się orientuję to jest jakaś procedura. Co do powodu zmiany ECU to jest to poniższy bład: 18048 w sumie mógłbym przeprogramować pamięć ale w razie czego chce mieć czym jezdzić więc zakupiłem drugi ECU.

Posiadam kabelki zwykły kkl + chiński VAG commander
Log VAG-COM ze starego sterownika

Kod:
Controller: 038 906 019 ET
   Component: 1,9l R4 EDC G000SG  1268
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 12345
1 Fault Found:
18048 - Internal Contr. Module (EEPROM) Error
            P1640 - 35-00 - -
Readiness: N/A
Address 25     -------------------------------------------------------
   Controller: 7M3 953 257    
   Component: IMMO                0008
   Coding: 00003
   Shop #: WSC 31909
   xxxxxxxxxxxxxxxxxx     xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
No fault code found.
Musisz kodować jako immo III (login kanał 50) lub commanderem zrobić immo off. Jeśli chcesz mieć idealną kopię sterownika to musisz zgrać flash i eeprom ze swojego sterownika i zapodać do tego nowego
Co do kopii to nie jestem przekonany bo orginalny sterownik ma błąd którego nie da się wykasować "18048 - Internal Contr. Module (EEPROM) Error P1640 - 35-00 - -" jakiś błąd pamięci - może ktoś coś wcześniej już tam namieszał jak kupiłem auto to już tak było i poza tym cały czas mruga kontrolka świec żarowych. Nie mogę odczytać tego eepromu commanderem 1.4 China już nawet bezpośrednio na stole położyłem sterownik i podłączyłem pod zasilacz 12V 1,5 A (może za mały) i tylko linie "K". Czym Wy wydobywacie PINY do tych sterowników EDC15P+? Kablami czy wylut pamięci i w programator?
[Obrazek: 2p1mop3t5b5u.bmp]
Tzn mogę odczytać ale nie wiem czy te odczyty są ok bo różnią się między sobą a poza tym zawsze wyskakuje taki dziwny 5 cyfrowy PIN a powinien mieć 4 cyfry. Z Tych HEX-ów, które wrzuciłem można odczytać PIN?
Wszystkie te biny które zapodałeś są albo źle odczytane albo eeprom sterownika wyleciał w powietrze, nie ma w nich VINu ani loginu, pozostaje Ci odczytać puszkę immo a w niej 24c04 zewnętrznym programatorem wówczas podaj bin tutaj to podam Ci login

Z Twojego sterownika prawdopodobnie nic już nie będzie przynajmniej z tą zawartością eepromu i aby zakodować poprawnie nowe ECU musisz znać login, który jest w sharanie w ecu oraz puszce immo, puszki immo nie odczytasz po diagnozie

Podaj rok produkcji ponieważ były różne puszki immo oparte w środku o procesor lub pamięć eeprom, nie sądze abyś miał czym wylutować procesor a później go poprawnie odczytać dlatego łatwiej dobrać się do puszki immo po 2001 roku
wygląda ona tak:

puszka immo 24c02

Najłatwiej i najszybciej jest dla Ciebie założyć nowy sterownik zrobić comanderem immo off, potem vcds skasować błedy bo będzie migać sprężynka i w drogę, ale pozostaniesz bez aktywnego immo. W sumie żadne to zabezpieczenie ale zawsze coś...
brak aktywnego immo ,
" nie jestem mechanikiem" co to znaczy ?
(21-11-2015 23:25)kaktys 123 napisał(a): [ -> ]brak aktywnego immo ,
" nie jestem mechanikiem" co to znaczy ?

auto zapali po przekręceniu zapłonu bez oryginalnego klucza
Sharan jest z 2001 roku, co do wylutowania to faktycznie nie mam hot-air, mam w domu programator archaiczny willem 3b bez adaptera do TMS370, natomiast gdyby chodziło o 24c04 to klipsem bez wylutu można go zczytać?
Znalazłem taki wątek na elektrodzie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...l#10848712
Piszą w nim, że to jest immo 2 i pin i vin w sterowniku silnika nie jest zapisywany?
Na ross-techu jest napisane, że do adaptacji ecu z immio 1 lub 2 nie potrzeba (wg tabeli) PINU - tabela:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer
Procedura immo 2:
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer2.html
Jedna rzecz mi się nie zgadza bo jak robie odczyt VCDS-Lite to tak jakby to było immo3

If you see something like "WVZKB58001H231169 VWZ7Z0W0648696" You've got
Immo-3. The first 17-digit string is the VIN. The second 14-digit string in the Immo-ID.

Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: 7M3 953 257
Component: IMMO 0008
Coding: 00003
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ7MZ1V062028 VWZ1Z0A1381594

Puszka immo w jakim miejscu jest założona ?


@kaktys 123
z tego co wyczytałem jak wyłączysz immo w ecu to samochód będzie palił bez kluczy i tak też widocznie ktoś zrobił w sharanie, który mam. Założony jest dodatkowy immo. Ciągle mruga na desce świeca żarowa a w sterowniku ECU jest błąd EEPROM ERROR - nie idzie go skasowac - możliwe że po modyfikacji immo-off - tylko się domyślam. Ciągle mrugaja swiece zarowe sam blad by mnie nie irytowal Wink
A tutaj jeszcze inaczej:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...U_Swapping
I jeszcze po załadowania dump-a w vag-dasha

[Obrazek: 3vdm0oyha9nh_t.jpg]
Jeśli twierdzisz że to immo 2 to nie będę Cie w żaden sposób przekonywał, koduj do woli auto ile tylko masz sił i cierpliwości :-)

Puszka immo założona w okolicach włącznika świateł lub daleko nad nim raczej celowo, przykręcona na dwa wkręty

Po 2001 roku jest tylko eeprom 24c04 nie ma TMS, czy dasz radę zczytać to klipsem nie wiem i nie namawiam

Jeśli poprawnie zrobisz immo off w nowym sterowniku po czym skasujesz błędy z vcds nie ma mowy o zapalającej się kontrolce świec, ponadto jeśli zrobisz immo off nie będziesz widział numeru VIN oraz numeru ID immo w blokach pomiarowych, poprawnie zakodowany sterownik z immo ON pokazuje w blokach pomiarowych VIN oraz ID immo z auta do którego został zakodowany a te dane pobierze i przepisze z immo boxa
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie