12-06-2012, 16:12
właśnie nie mam możliwości. nie mam kanału i chyba wiedzy na tyle. musze polegac na mechanikach
Trzęsie kierownicą i całą budą
|
12-06-2012, 16:12
właśnie nie mam możliwości. nie mam kanału i chyba wiedzy na tyle. musze polegac na mechanikach
więcej nic nie trzeba jak wleźć pod wóz, nałożyć rękawiczkę i pokręcić półosią wyczuwajac jaki ma luz i czy to jest luz na wieloklinie czy w mechanizmie różnicowym.
widać gdzie półoś przechodzi przez łożysko podpory , tam poszarpać i zoabczyć czy guma nie jest rozwarstwiona oderwana, wziąć duży klucz i podważając z każdej strony półoś. przy odrobinie chęci poradzisz sobie. do zdjęcia osłony potrzeba bodajże 13 -kę nasadową z przedłużka i chyba 10. oprzy okazji pooglądać wszystkie gumy - osłony uszczelnienie półosi i ukł. kierowniczego. zobaczyćczy nie ma jakichś wycieków, naderwanych przewodów i jakichś podejrzanych punktów.
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
20-06-2012, 12:41
Witam
dawno mnie nie było - praca. Nie miałem szansy zerknąć pod spód auta - nie mam dojścia do kanału. Zrobiłem w sobotę traskę prawie 500KM, autko sprawowało się bez zarzutu, drży, ale nie zawsze. Tylko jedno mnie zastanawia, ja to czuje w szczególności na dźwigni biegów, a my mamy przecież takie rozwiązanie jak na zdjęciu http://img01.allegroimg.pl/photos/orygin...2424169217 to skąd może się brać ta wibracja - wybaczcie nie jestem mechanikiem pozdrawiam
20-06-2012, 13:44
Co do naprawy pół osi to mogę polecić tą firmę: http://motomax.pl/www-1/index.html
Dowiedziałem się od znajomych mechaników że jest to solidna firma ( i jedna z kilku która robi to w PL ). "przerabiają" oni pół osie / frez na dłuższy i można powiedzieć koniec problemów z pół osiami, jak to ma miejsce w Sharanach / Alhambrach . Są na allegro, można kupić pół os, wymienić i wysłać starą ( i zwracają kaucje 100 zł ). Wszystko przebiegło w moim przypadku bezproblemowo / szybko, jeżdżę już z 4 mc i zero problemów.
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
27-06-2012, 13:23
Hejka, to znowu ja.
Zrobiłem już na nowej dwumasie już 1300km. Dalej mam ten objaw, drgania przez chwileczkę przy hamowaniu silnikiem, jak auto schodzi z obrotów wtedy w okolicach 2600 obr/min. zadrży i przestaje :/ Najgorsze jest że to drganie nie jest cały czas. Raz jest raz nie ma, ale więcej jest - ale mądre zdanie . Czeka mnie dłuższa traska około 1000km i trochę się cykam czy coś sie nie stanie :/ pozdrawiam
27-06-2012, 23:31
(27-06-2012, 13:23)ajek napisał(a): Czeka mnie dłuższa traska około 1000km i trochę się cykam czy coś sie nie stanie :/ nic się stać nie powinno od tego, że coś trochę wibruje. wibracja może mieć związek z półosiami i przegubami - po przejechaniu 100 km może coś wiecej bedziesz móg na ten temat powiedzieć.
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
07-08-2012, 08:40
A ja mam pytanie z innej beczki troche. mam sharana 2001 z silnikiem AUY i u mnie półosie względnie się jeszzce trzymają, wiem bo wymontowałem je w celu sprawdzenie luzów dokładnie, auto przejechało 239 tys km. Moim problemem jest jednak co innego a mianowicie trzęsąca się kierownica na wybojach. Mechanizm regulacji wysokości i ustawienia kierownicy a dokłądnie blokada jego wydaje się mieć jakieś luzy (5 mm góra dół ) i kierownica lata góra dół na wybojach a denerwuje mnie to strasznie. Czy ktoś rozbierał tą kolumnę i blokadę? Być może jakieś podkładki gumowe, amortyzatorki są zużyte lub coś w tym stylu? Pomóżcie, doradźcie coś, w najbliższym czasie mam zamiar to rozebrać i sprawdzić co tam jest bo jeżdżenie z latająca kierownica staje się niezbyt przyjemne.
07-08-2012, 11:58
zdejmij osłony kolumny i osłony deski rozdzielczej i masz wtedy dostęp.
u mnie też jest luz jak u ciebie ,ale kierownica sama z siebie nie podskakuje. może coś się troche wytarło albo poluzowało. może mam jakieś foto to poszukam jak to wygląda (wymieniałem parownik i kolumnę całą odsuwałem razem z wzmocnieniem)
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
10-08-2012, 10:37
Witam
Dawno mnie tu nie było, wróciłem z trasy bez problemu, ale podjąłem decyzje o zmianie podpory (półosi krótszej). Miałem dość spory luz i wieloklin był dość pordzewiały, zęby zaokrąglone. Regeneracja w firmie z Torunia. pierwszy dzień jeżdżę, dam znać jakie efekty, ale różnica potężna !! pozdrawiam
13-08-2012, 08:24
Niestety delikatne drgania przy hamowaniu silnikiem nie ustaly - nawet po zmianie tej podpory (krótkiej półosi).
Ale mam tez lekkie luzy na wewnetrznych przegubach - nie wiem co juz szukac. Dwu masa raczej to nie jest bo - to raz jest raz nie ma :/ Bede szukla dalej, jak ktoś moze pomoc - dajcie znac :/ |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Kierownica | Grzechu | 0 | 493 |
22-03-2022, 16:32 Ostatni post: Grzechu |
|
['03] Kierownica zwykła wymiana | leo | 3 | 1,070 |
19-10-2021, 07:06 Ostatni post: leo |
|
Kierownica przed i po fl. | bebet28 | 1 | 1,143 |
21-02-2018, 14:06 Ostatni post: wesol |
|
Podgrzewana kierownica. | Scrappy | 17 | 12,599 |
20-01-2018, 01:40 Ostatni post: Bogos |
|
trzęsie kierownica przy hamowaniu z każdej prędkości | kowalwalcz | 17 | 6,964 |
14-03-2017, 10:12 Ostatni post: Czerwony |
|
Galaxy tempomat kierownica multi???? | Kamillo | 0 | 1,151 |
10-01-2017, 11:47 Ostatni post: Kamillo |
|
Kierownica z 7N | zyga4don | 9 | 5,267 |
25-05-2016, 19:56 Ostatni post: Artur677 |
|
Po wymianie kół krzywa kierownica. | Porsche Design | 42 | 16,646 |
02-12-2015, 20:52 Ostatni post: wesol |
|
Opadająca kierownica | Dzyrooo | 9 | 4,773 |
09-05-2015, 12:44 Ostatni post: koleś |
|
kierownica- obszycie | maciek-basia | 45 | 27,382 |
18-01-2015, 00:42 Ostatni post: rizist |