Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Po wymianie kół krzywa kierownica.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
(28-11-2015 21:04)wesol napisał(a): [ -> ]Generalnie SKP nie powinno robic geometrii bo im nie wolno.
Pierwsze słyszę ......

Co do ściągania to proste są te felgi..? Jedz niech Ci wyważą jeszcze raz koszt jakiś 8zł za koło.
U mnie zawieszenie 100% sprawne i ściągało delikat w prawo, pojechałem na zbieżność i wszystko ok a dalej ściąga, winowajcą jest delikatnie skrzywiona alufelga na wiosnę jadę prostować, teraz na zimówkach wszystko gra, auto nie ściąga.
(30-11-2015 23:38)ULTRA napisał(a): [ -> ]
(28-11-2015 21:04)wesol napisał(a): [ -> ]Generalnie SKP nie powinno robic geometrii bo im nie wolno.
Pierwsze słyszę ......

A tak bo SKP nie moze naprawiac aut a jedynie ma skontrolowac czy jest sprawne. Sprawdza jedynie robiac geografie czy auto nie bylo walone albo wlansie po waleniu czy tryzma dalej parametry fabryczne by dopuscic do ruchu. Innymi slowy moze sprawdzic geo ale nie moze jej ustawiac/regulowac.

pretor

Nie martwcie się, prawdopodobnie już niedługo mają wejść zmiany w funkcjonowaniu SKP i na przeglądzie będziemy mieli tak jak mają to w DE i NL.

Wjedziesz niesprawnym autem na przegląd i diagnosta będzie zobligowany do niewypuszczenia takiego pojazdu na drogę, dopóki nie zostaną usunięte istotne dla bezpieczeństwa usterki. W samym SKP maja być instalowane kamery monitorujące pracę diagnosty a urządzenia kontrolujące hamulce, amortyzatory będą zapisywać na stałe wyniki tych kontroli w bazie danych.

To dopiero będzie jazda i dziki zachód, co ? Confused


Nie wiem czy SKP ma zakaz ustawiania geometrii w pojazdach, ale w tych SKP które są w moim mieście w każdej ustawiają geometrię kół i mają do dla tych usług oficjalny cennik. O np. tutaj: http://stacjadiagnostycznazamosc.pl/Zbie...D,a,4.html
Edit
Zadzwoniłem na SKP i dowiedziałem się że w miejscu gdzie odbywają się kontrole pojazdów (chodzi rolki, szarpaki) jest zakaz naprawy czegokolwiek. Ale w pomieszczeniu obok już takiego zakazu nie ma Wink
(01-12-2015 17:10)pretor napisał(a): [ -> ]Nie martwcie się, prawdopodobnie już niedługo mają wejść zmiany w funkcjonowaniu SKP i na przeglądzie będziemy mieli tak jak mają to w DE i NL.

Wjedziesz niesprawnym autem na przegląd i diagnosta będzie zobligowany do niewypuszczenia takiego pojazdu na drogę, dopóki nie zostaną usunięte istotne dla bezpieczeństwa usterki. W samym SKP maja być instalowane kamery monitorujące pracę diagnosty a urządzenia kontrolujące hamulce, amortyzatory będą zapisywać na stałe wyniki tych kontroli w bazie danych.

To dopiero będzie jazda i dziki zachód, co ? Confused


Nie wiem czy SKP ma zakaz ustawiania geometrii w pojazdach, ale w tych SKP które są w moim mieście w każdej ustawiają geometrię kół i mają do dla tych usług oficjalny cennik. O np. tutaj: http://stacjadiagnostycznazamosc.pl/Zbie...D,a,4.html
Edit
Zadzwoniłem na SKP i dowiedziałem się że w miejscu gdzie odbywają się kontrole pojazdów (chodzi rolki, szarpaki) jest zakaz naprawy czegokolwiek. Ale w pomieszczeniu obok już takiego zakazu nie ma Wink

W Niemczech, normalnie jedziesz na przegląd jak coś jest nie tak, płacisz 99 euro (Dekra) i dostajesz liste co jest do zrobienia i kartkę na 7 dni na możliwość jazdy aby usunać usterkę. Jak zrobisz wracasz oni sprawdzają i płacisz 15euro za dodatkowe sprawdzenie.
(01-12-2015 07:31)wesol napisał(a): [ -> ]
(30-11-2015 23:38)ULTRA napisał(a): [ -> ]
(28-11-2015 21:04)wesol napisał(a): [ -> ]Generalnie SKP nie powinno robic geometrii bo im nie wolno.
Pierwsze słyszę ......

A tak bo SKP nie moze naprawiac aut a jedynie ma skontrolowac czy jest sprawne. Sprawdza jedynie robiac geografie czy auto nie bylo walone albo wlansie po waleniu czy tryzma dalej parametry fabryczne by dopuscic do ruchu. Innymi slowy moze sprawdzic geo ale nie moze jej ustawiac/regulowac.

Mylisz się, SKP może naprawiać samochody, nie mogą "naprawiać" na tzw. ścieżce diagnostycznej gdzie są rolki, szarpaki, pomiary tłumienia amortyzatorów analizatory spalin itp. a jeżeli obok w tym samym budynku nawet 2 metry obok stanowiska diagnostycznego znajduje się stanowisko naprawcze kanał/podnośnik tam już sobie mogą dłubać co tylko chcą.
2 metry obok to juz nie SKP. Tak pracowalem unas w Goleniowie na Fabrycznej. Diagnosta i SKP nie jest od napraw i nie wolno mu teog robic. Tak jak nie wolno mu tez wymieniac czysto teoretycznie zarowek itp. Ona ma sprawdzac auto a nie naprawiać. Musze wlasnie sobie jeszcze dorobic rok pracy w zawodzie to moze sobie zrobie uprawnienia diagnostyczne.
To co w takim razie mamy 2 rodzaje SKP..?
W jednych naprawiają, a w innych nie.? Co w takim razie oznacza STACJA KONTROLI POJAZDÓW, jak z boku w tym samym budynku naprawiają pojazdy i dają pieczątkę z naprawy |Stacja Kontroli Pojazdów XXX i dane właściciela stacji|

A co uprawnień diagnostycznych to fajna sprawa i sądzę, że ciekawy zawód. Ile pracowaleś w "zawodzie", ze chcesz dorabiać tzw. lata bo jeżeli chcesz robić kurs to max. 2 lata praktyki w SKP przed rozpoczęciem kursu jak masz skonczone Technikum, ale nie w dziedzinie samochodowej, jak Technikum Samochodowe/Mechaniczne to 1 rok praktyk, a jak po studiach to 6 miesięcy.
Heh, a czy klient SKP może sobie coś sam na tejże stacji naprawić??

Kiedyś miałem zabawną sytuację. Od lat jeździłem do tej samej SKP, goście mnie już znali, zawsze było o czym pogadać, kontrola pojazdu bez ściemy - jak coś było nie tak to musiałem naprawić...
Kiedyś stoję na "ścieżce", gość mówi - nie ma Pan podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Prosta sprawa - żarówki spalone... Okazało się, że nie. Prąd nie dochodził do oprawek. Najprawdopodobniej przełamany przewód we wiązce do klapy bagażnika (bezpieczniki szybko sprawdziłem).
Pytam na wszelki wypadek - z jakimi światłami ma się świecić oświetlenie tablicy - z pozycyjnymi. Pytam diagnostę czy ma metrowy przewód - ma...
Robię "pająka" z oprawki tylnej żarówki pozycyjnej do oprawki oświetlenia tablicy... - świeci ale przez środek "wejścia' do bagażnika wisi kabel.
Diagnosta mówi - no, działa ale przecież ten kabel utrudnia dostęp do bagażnika...
Pytam - czy łatwość dostępu do bagażnika podlega kontroli? :-) No nie :-)

Podbił dowód, wiedział, że i tak to zrobię tak jak trzeba...


Swoją drogą. Miałem kiedyś zrobione uprawnienia, jeszcze w technikum, przez NOT (już nie pamiętam jak to było). Czy taki papier ma jaką ważność?
Na jednym SKP stoisz z boku i nawet nie możesz się zbliżyć, a na drugim to pogadasz i wejdziesz do kanału jak trzeba Big Grin

A pracowałeś jako "diagnosta".? nie wiem czy takie uprawnienia nie "wygasły", chociaż gdzieś na stronie widziałem, że same uprawnienia diagnosty nie wystarczą jeżeli chcesz pracować jako diagnosta, trzeba zapłacić dodatkowo jakieś 400 stówy za jakiś papierek który to uprawnia cię do wykonywania pracy jako diagnosta .....
Nie pracowałem. To było sporo lat temu - ze 20-cia lub ponad. Pamiętam, że robiliśmy taki kurs, był egzamin.
Pytam z czystej ciekawości bo później poszedłem inną drogą i mechanikę praktykuję tylko u siebie w garażu.
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie