Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Jaki olej do silnika benzynowego ? ile ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Witam, czy wie ktoś ile oleju wchodzi do silnika 1,8T z 99" Auto to seat Alhambra. A i jeszcze jaki filtr oleju. Dzięki.
Panowie jaki macie olej w swoich silnikach benz. turbo. Do tej pory miałem zalany CASTROL MAGNATEC 10W40 i zastanawiam się czy silnik z turbo powinien mieć jakiś inny? Czy wystarczy CASTROL. Podpowiedzcie bo zbliża mi się wymiana i nie wiem czy zmieniać na inny czy ten sam lać. Undecided
pagio1 jesli jeździsz od wymiany do wymiany i oleju nie ubywa a motorownia jest w dobrym stanie zalał bym LM TOP TEC 4100 5W-40, jesli jednak upierasz się przy 10w40 to LM SUPER LEICHTLAUF 10W-40 . Dlaczego ponieważ lepszy rozruch i lepiej dla Turbo będzie na pewno 5w40 sama temperatura płynięcia tego oleju też lepsza.
Witam daneczek76, auto mam od 8 miesięcy. Po kupnie mechanik wymienił mi olej na Castrola 10w40, po 10tys wymieniłem na ten sam. We wcześniejszym aucie też lałem ten olej (nie było turbo). Od wymiany do wymiany (10tys.km) dolałem 2l. Przebieg auta to 228tys. Więc co kolega poleca 10w40 czy 5w40. A jeżdzę chyba dużo przez 8 msc. 20tys km zrobiłem.
Cześć, zaczynam przygodę z Sharanem. W zakupionym aucie oprócz zmyślonej książki przeglądów serwisowych niczego więcej nie znalazłem. Wertuję od 3 dni w necie w poszukiwaniu instrukcji obsługi dla tego modelu. Znalazłem co prawda na tym forum instrukcję do Galaxy ale jak to bywa diabeł w szczegółach tkwi : chciałem np. poznać VWski numer oleju normal i long life, a tam tylko oznaczenia Fordowskie. Moi sąsiedzi sprzedają dobry olej w świetnych cenach ale bez producenckiego numeru do nich nie pójdę i nie będę się ośmieszał jakimś tam 5W40 do benzyny. Na dzień dobry wysłałem autko do warsztatu i słyszę o różnych brakach :osłona wału, osłona dolna silnika, wkład schowka III rzędu itd. bez końca - przydałby się parts katalog lub instrukcja serwisowa z oryginalnymi numerami części. Na forum znalazłem kilka odsyłek do chomika ale nie ukrywam, że fajniejsze byłoby po prostu pobranie pdf-a tutaj. Gdyby ktoś był tak miły i załączył do odpowiedzi byłoby dla wszystkich forumowiczów. Pozdrawiam i lecę zapytać mechanika czego dziś brakuje.
Niedawno wymienilem w ady olej, zalany byl polsyntetykiem fuchsa, ktory po 8 kkm nawet na -5stC po calej nocy plynal jak woda:(WTF? z sadza, do tego klawiature bylo slychac, zmienilem na motula polsyntetyka 15w50 i bede obserwowal co sie bedzie dzialo, wg mnie nie rozdrabnial bym sie nad rodzajem ale nad regularnoscia wymian, ale takiego nr jaki wywinal Fuchs jeszcze nie spotkalem, a juz ponad banke swoimi autami zrobilem...
Witam ! W temacie oleju nie jestem znawcą. Ale podzielę się moim doświadczeniem. Do tej pory kilka Fiatów miałem. CC, Siena, Multipla... Lałem do nich Lotosa półsyntetyka 10W40 ale z wymianą poniżej 10 k km przelotu. Nie było problemów. Myślę że częstsze wymiany oleju to tylko zdrowie dla motoru a w sumie koszt jakby nieduży. Teraz mam Szaranka i nie zamierzam zmieniać tego zwyczaju z wymianami. Tym bardziej że mam w nim nowiusieńką instalację LPG. Pozdowionka for ALL !
Ja mając 1,8T 180 KM w Octavii RS lałem olej Millersa. Przejechałem nią 70 000 km w rok i zmieniłem na alhambrę, miałem tam nową instalację LPG. Do Alhambry 1,8T 150 KM dałem dokładnie taki sam zestaw, chwalę sobie.
do benzynowego 2,8l V6 norma bodajże przewiduje 503.00 (obecnie zastąpiony przez 505.00); te normy volkswagenowskie pokazywane są na butlach z olejem
Sharan 1.8T '99 212tys.km. sprowadzony - niemiecki serwis lał Texaco Ultra S 5W40 więc taki zalałem i ja. Między 4,5 - 4,7(max)l
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Przekierowanie