Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Automatyczna skrzynia biegów Jatco - szarpie/nie wrzuca biegów itp.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
(01-12-2018 14:08)tolus24 napisał(a): [ -> ]Witam.

Olej do tej skrzyni np. Ravenol JF506E to około 45zł (allegro czy cena "hurt" w sklepie) za 1l, przy wymianie statycznej spuścisz około 3l (samym korkiem bez odkręcania tej małej miseczki pod skrzynią) więc za olej wychodzi 135zł czyli robocizna 215zł. Oczywiście w serwisie dochodzi marża na materiał, no i najważniejsze jaki olej lejemy więc cena jak najbardziej realna, zwłaszcza w dobrym serwisie. Jeżeli komuś wmawiają, że przy statycznej zużywają 5l oleju tzn. że go robią w wała, tak samo jak ktoś taką usługę razem z olejem wycenia np. na 200zł, to radziłbym unikać.

Pozdrawiam

Siema ja placilem za wymiane 50 zl i weszlo 3 litry oleju tak jak piszesz spuszcza starego i dolewają nowego 3 litry oleju Mobil ATF 220 Dexron II taki wlalem 22 zl za litr cala operacja 116 zl
ale żeby 350 zl placic to trzeba być grubym F R A Y E R E M hehhehee pozdro Smile
Tak tylko z tego co pamietam to pisałeś ze wlałeś Mobil ATV który jest sporo tańszy to po pierwsze, po drugie zalecanym olejem jest Ravenol JF506E i to wcale nie jest przesada bo na przestrzeni czasu okazało się, że było mnóstwo problemów po zastosowaniu zamienników. Wymieniał ktoś, kto zapewne nie robi na co dzień skrzyń automatycznych i po prostu zlał i zalał nowy za 50 zł. Poza tym specjalista odradzałby stosowanie innego oleju.
Niestety prawidłowa procedura wymaga czasu bo mierzony prawidłowy poziom jest związany z temperaturą oleju.

Ps. Jeśli już tak lecisz to zobaczymy kto będzie frajerem jak się zacznie skrzynia sypać od dextron. Wystarczy przeglądnąć fora i dowiesz się ile ludzie mieli problemów bo stosowali tańsze oleje.
Zaoszczędziłeś „spryciarzu” hehehe okaże się na jak długo i za ile ;-)
W silniku tez pewnie jakiś mannol albo inny specol 10w40 hehehe
(02-12-2018 13:11)kalamb napisał(a): [ -> ]Tak tylko z tego co pamietam to pisałeś ze wlałeś Mobil ATV który jest sporo tańszy to po pierwsze, po drugie zalecanym olejem jest Ravenol JF506E i to wcale nie jest przesada bo na przestrzeni czasu okazało się, że było mnóstwo problemów po zastosowaniu zamienników. Wymieniał ktoś, kto zapewne nie robi na co dzień skrzyń automatycznych i po prostu zlał i zalał nowy za 50 zł. Poza tym specjalista odradzałby stosowanie innego oleju.
Niestety prawidłowa procedura wymaga czasu bo mierzony prawidłowy poziom jest związany z temperaturą oleju.

Ps. Jeśli już tak lecisz to zobaczymy kto będzie frajerem jak się zacznie skrzynia sypać od dextron. Wystarczy przeglądnąć fora i dowiesz się ile ludzie mieli problemów bo stosowali tańsze oleje.
Zaoszczędziłeś „spryciarzu” hehehe okaże się na jak długo i za ile ;-)
W silniku tez pewnie jakiś mannol albo inny specol 10w40 hehehe

Do silnika leje olej kujawski z frytkownicy po 4 smażeniach
wspieram polskie produkty polecam ci bardzo ... a jak się skrzynia zesra to sobie kupie nowa 450 tys ma (wulgaryzm) i działa ciągam lawety notorycznie i nie ma problemu
Witam.

Każdy robi z autem co chce i ma prawo to opisać, natomiast nie oznacza to, że jest to prawidłowe. Olej Mobil ATF 220 Dexron II nie jest olejem przeznaczonym do tej skrzyni i żadne "modły" póki co tego nie zmienią, oczywiście że po wlaniu go skrzynia się od razu nie rozpadnie, a nawet długo się nie rozpadnie, zwłaszcza "wymieniając" 3l, jak cały układ mieści 9l. To że ktoś ma przejechane 450tyś. km nie jest równoznaczne z tym, że na tym oleju i to od nowego więc nie jest to żaden wyznacznik, poza tym większość na pewno w trasie (skoro lawety ciąga Wink), gdzie te skrzynie pracują dobrze, a "test" dla tej skrzyni i jej oleju, to tak naprawdę długa jazda po mieście z częstym ruszaniem/hamowaniem gdy olej jest rozgrzany, no i oczywiście, to droga od tego, że działa/jeździ do tego, że działa/jeździ prawidłowo jest długa. Wiele aut z automatem przeszło przez moje ręce i według ich właścicieli "jeździły", a że szarpały i przeciągały, to taki szczegół, dopiero ja się przejechali autem ze skrzynią prawidłowo działającą, to zdziwienie było, że nie czuć przełączania biegów, które na dodatek trwa sekundę, a nie kilka sekund.
A co do wywoałnego oleju 10W40, to wbrew pozorom nie jest, to zły olej i w naszych warunkach klimatycznych całkiem się sprawdza i tu tak samo jak powyżej, to że silnik na nim się nie zatrze i nawet się nie "ubrudzi", nie oznacza, że jest to olej lepszy od 5W30 np. LiquiMoly czy Fuchs, na których nasze silniki chodzą znacznie ciszej i miękcej, co potwierdziło wielu forumowiczów w wątku o olejach, co nie oznacza, że każdy chce za taki "luksus" dopłacać i że na innym oleju mu się silnik popsuje.

P.S

Proszę forumowicza slawiec o nie używanie wulgaryzmów, chyba że w postaci wykropkowanej Wink, a do obydwu Panów o nie atakowanie się wzajemne.

Pozdrawiam
Zamiast pomagać to tylko się sprzeczacie ... jakie to polskie... . Tak na przyszłość jakby ktoś mail problem że skrzynią automatyczna lub alywrnatorem.. To o dziwo .. jedno z drugim o dziwo.. szok . Jest związane.. Po naprawie regulatora napięcia w alternatorze.. problem z automatem sam zniknął .. pzdr.
Witam.

Żaden "szok", to jest normalny objaw, że jak jest brak stabilnego napięcia, to sterownik ASB wariuje, dlatego zawsze przy jakiejkolwiek usterce elektrycznej sprawdza się zasilania i ich stabilność, o czym zawsze piszę, niestety każdy czeka na cud i gotowe rozwiązanie podane na forum, a mi już się nie chce za każdym razem pisać o tym samym.

Pozdrawiam
Witam.
Ford Galaxy 1.9TDi . 2001r.

Na zimnym oleju nie chce zmieniać biegów. Żeby nie wiem co robić nie zmieni biegów. Dopiero po paru chwilach jak się rozgrzeje to zaczyna zmieniać i wszystko jest ok.

Teraz ja są te upały to zdarza się że od razu od uruchomienia zmienia dobrze biegi ale wystarczy że poranek chłodniejsze i już trzeba czekać aż się rozgrzeje.

Co sądzicie ?
A olej w skrzyni kiedy wymieniany i na jaki ?Jeśli wymieniony to czy z filtrem i jaka ilość ?
Witam kolegów,mam problem i aż się boję czym to może się skończyć,a mianowicie-wsiadam do auta po kilku dniach postoju,odpalam,wrzucam D i nie mogą ruszyć,ale im więcej dałem gazu to powoli się toczyłem(w tym czasie włączyła się kontrolka ESP) i jakoś jechałem przez 10km do pracy.Po pracy wsiadam i to samo ale jak wrzuciłem R to zauważyłem, że auto ciągnie bez gazu a jak D to stoi w miejscu.Przy mozolny rozpędzaniu(znowu zaświeciła się kontrolka ESP) próbowałem przełączyć na manual ale tam nic nie działało,przy tym komputer nie wyświetlał dolnego paska z położeniami biegów i spalanie pokazywał w l/h a nie w l/100km,przy tym jak było mało to zaczęła mi jeszcze migać kontrolka w drzwiach od centralnego.Po przejechaniu kilku kilometrów usłyszałem pstryk przy dźwigni biegów i poczułem szarpnięcie i auto zaczęło normalnie jechać a komputer wszystko wyświetlał poprawnie(kontrolka ESP nie zgasła),po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko zaczęło się od nowa a po pewnej chwili zaczęło jeszcze szarpać przy zmianie biegów. Czy coś wam to mówi,radźcie bo nie wiem od czego zacząć.Problem pojawia się i znika.
Przyczyn może być wiele. Zbyt niski poziom oleju w skrzyni albo błoto zamiast oleju. Może być uwalony czujnik G270 znajdujący się pod lewym środkowym słupkiem w układzie hamulcowym, odpowiada za wysprzeglanje postojowe, może być walnięty sterownik skrzyni albo pompy ABS bo sterowniki przekazują sobie sygnały, sprzedało hydrokinetyczne, elektromagnes blokady dźwigni, pedał gazu, problemy z instalacja elektryczną, może tez być usterka silnika np. skończony pompowtrysk, itd.
Diagnostyka komputerowa skrzyni coś może powiedzieć więcej bo może się okazać, ze usterka znajduje się poza skrzynia a jej praca jest tylko konsekwencją.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie