Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Automatyczna skrzynia biegów Jatco - szarpie/nie wrzuca biegów itp.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
dokładnie, to widocznie dupiato zrobili.Reklamuj
Witam

Pacjent : sharan 2001 rok 1.8 t
Skrzynia : automat jo jc7 09321827a

Problem ze skrzynia , wpierw zaczęła szarpać , między 3 a 4 biegiem , lekkie szarpnięcie przy zmianie ma wsteczny .
Wymieniony kosz przednich biegów , ma podobno mikro pęknięcie niby widać . Auto w sumie wcale nie za wiele lepiej jeździło , po poprawie u mechanika trochę lepiej , niestety szarpnięcie przy wrzuceniu wstecznego było coraz mocniejsze szarpnięcie , aż w końcu w trasie 200 km zniknął wpierw wsteczny , a potem na D znikała 5 , na ręcznej 5 bieg był .
Od tamtego czasu nie ma wstecznego .

Podobno teraz trzeba wymienić kosz na wstecznym bo gubi ciśnienie

Czy ktoś te skrzynie naprawiał ?
Czy orientuje się ktoś czy te skrzynie można zamienić inna ? ( tu najchętniej bym chciał )
Bądź ma ktoś kogoś ogarniętego w okolicach Wwy co do diagnozy ?
Witam.

Skontaktuj się z kolegą kalamb, on zna ludzi, co sprzedają używane skrzynie, z małymi przebiegami, za nie wielkie pieniądze, tylko przełożyć i jeździć. Tej Twojej już nie warto naprawiać, zrobisz te usterki i pojawią się następne, pewnie była źle eksploatowana czy brak wymian oleju/zły olej. Jeśli chodzi o wsteczny bieg to zapewne standardowo pewnie taśma pękła, oryginalna w serwisie to około 340zł, zamiennik chiński 200zł ale nie warto bo padnie po kilkunastu/kilkudziesięciu tysiącach kilometrów przy dobrych wiatrach, do tego olej + filtr jak już będzie rozebrana + robocizna, piąty bieg to zapewne sterowanie/instalacja, można to zdiagnozować, mechanicznie na pewno nie, bo przy "tip tronic-u" też by nie działał, a piszesz, że działa, chyba, że to tylko przypadek był, koszt naprawy to tez kilka stówek więc lepiej kupić używkę, kalamb trochę ich przerobił i może Ci polecić coś. Tu http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...207&page=7 w moim poście nr 66 masz zdjęcia jeśli chodzi o wsteczny bieg, w innych wątkach powinien być opis elektrozaworów. Generalnie, żeby tą skrzynie zrobić raz, a dobrze, to trzeba wrzucić w nią grubo ponad 1000zł w same części, a czasami i ponad 2000zł, nie mówiąc o robociźnie, części tylko oryginały, a nie chińskie zamienniki, na których naprawiane są skrzynie oferowane na aukcjach, jako regenerowane i padają po roku, bo tylko tyle gwarancji mają. Sama naprawa nie jest trudna i czasochłonna.

Pozdrawiam
Pierwsza sprawa
Zeby skrzynia pracowala prawidlowo nie moze byc zadnych bledow w silniku i innych podzespolach, wszystko jest ze soba powiązane a skrzynia wtedy przechodzi w tryb awaryjny lub tez inne ma objawy
Szarpniecia przy zmianie biegow swiadcza o zuzytych tarczach sprzeglowych
Sprawa druga
Olej ma byc taki jak przewiduje producent, niedopuszczalny jest olej czerwony do ukladow wspomagania
Trzy
Olej im chlodniejszy tym lepiej dla skrzyni, sprzeglo hydrokinetyczne wykorzystuje tarcie wiec zadki olej to slabe tarcie
Mi kiedyś Krystian z Gdyni co prowadzi od kilku lat firmę znana już i ceniona vag bauer mówił że jeszcze nie widział sga ze sprawnym przeniesieniem napędu w automacie.
(23-10-2018 07:17)radekklimat napisał(a): [ -> ]Szarpniecia przy zmianie biegow swiadcza o zuzytych tarczach sprzeglowych

Innym podobnym skutkiem może być zbyt mała ilość oleju bądź jego stan lub uszkodzenie/zużycie elektrozaworów.
Również uszkodzenie/zużycie pedału gazu i jego instalacji, uszkodzenie sterownika bądź błędy komunikacji pomiędzy sterownikiem silnika i abs
Do sprawdzenia również czujnik F270 znajdujący się w układzie hamulcowym pod lewym środkowym słupkiem.
Czujnik/przełącznik zwierny po wzroście ciśnienia w układzie hamulca podaje masę z budy do sterownika skrzyni automatycznej (redukcja, wystrzeglanie postojowe). Nie trudno sobie wyobrazić co dzieje się gdy czujnik jest uszkodzony lub jego instalacja i np cały czas zwarty.
(23-10-2018 08:23)wesol napisał(a): [ -> ]Mi kiedyś Krystian z Gdyni co prowadzi od kilku lat firmę znana już i ceniona vag bauer mówił że jeszcze nie widział sga ze sprawnym przeniesieniem napędu w automacie.

To mało widział w takim razie. Jest sporo sprawnych. Niesprawności zazwyczaj wynikają ze złej eksploatacji ( zwłaszcza stosowania tańszego oleju bo przecież producent chce nas naciągnąć ;-)) poza tym „niesprawność” ASB zazwyczaj wynika z usterek poza skrzynią ( silnik i jego osprzęt, pompa/układ hamulcowy, układ elektryczny itd.
Zazwyczaj „specjaliści” skupiają się na „remontach” skrzyń które z tego powodu nie przynoszą rezultatów ;-)
No i wszechobecna mitologia, ze w automatycznej skrzyni nie trzeba wymieniać oleju hehehe.
Jakoś tak się dzieje ze do Polski SGA przyjeżdzają sprawne, dziwnym trafem tutaj szybko się psują ;-) widocznie klimat mamy niesprzyjający albo żyły wodne ;-)
Narodowym problemem jest nieumiejętna eksploatacja i nierzetelne/niedouczone serwisy ( zdecydowana większość nie ma pojęcia o istnieniu czujnika/przełącznika G270 w wersji z automatem ;-) )
Nie wiem, tak mi mówił a raczej sporo tego przewalkowali w tune up razem z Robertem. Mówił mi co tam zazwyczaj siada ale już nie pamiętam. Też się czailem kiedyś na automata. Mówił mi że będziesz miał problemy tylko. Raczej na hamowni i na podnośniku sporo tego miał. Coś mi świta że parę razy kable jakieś łatał co było naprawa najtańsza. Teraz to raczej sporo dłubie przy większych pojemnościach w grupie vag w nowszych jednostkach no to też i DSG.

Co do oleju to ja nigdy nie słyszałem by ktoś w automacie nie wymieniał oleju. Raczej wymieniają nader często bo i 30 i 45 tys km. Braki wymian to bym powiedział że w manualnych bo tam raczej oleju nie spalisz. Ważny jest tam poziom czy ewentualnie by tam wody nie było.
Mówię o użytkownikach/właścicielach. Wielokrotnie czytałem tu i na innych forach VAG o zbędnej wymianie wręcz o szkodliwości wymiany oleju w ASB
Również o stosowaniu innego oleju niż zalecany bo tańszy
Cytuje:
...„RE: Sharan AUY Tiptronic Chip ?
Ja zalalem mobila atv i jest git...”
Git ale do czasu i dlatego między innymi tak to wygląda czyli słabo.
Któryś z użytkowników forum twierdził ( chyba Marcell) ze automat to zakała bo przez niego musiał wymienić padnięty pompowtrysk a na manualu to by jeszcze jeździł a jeździł hehehe
Mam automat, nie twierdze ze to ideał bo mankamenty się zdarzają ale przekonałem się osobiście, ze 90% problemów znajduje się poza skrzynia biegów.
Witam.
Mój problem polega na tym iż w ciągu kilku dni 2 razy skrzynia nie chciała zmieniać biegów. Jeżdżę jest ok. Zostawiam auto na noc. Rano wsiadam załączam D i jadę... tyle że cały czas na "jedynce" skrzynia nie zmienia biegow. Próbuje ręcznie zmieniać i nic . Dopiero po przełączeniu na R i ponownym załączeniu D skrzynia się odblokowuje i można jeździć . W czasie jazdy nic nie wskazuje na jakiekolwiek uszkodzenie. Super dziala i zmienia itp.
Auto mam od 1.5 roku ale zrobiłem nim dobre 70 tyś. Nigdy żadnego problemu .. Do teraz. Za 1 razem myślałem że to jednorazowe. Ale dziś zrobiło się to znowu . Też po kilkugodzinnym postoju i tym razem trzeba było kilku zmian D - R , R-D żeby się odblokowalo.

Co może być przyczyną ? Co z tym zrobić ?
Przy okazji może ktoś ma jakiegoś specjalistę od skrzyń automatycznych bo w mojej okolicy to mechanicy boją się tego ruszać. (Północno zachodnia Lubelszczyzna )
A kiedy ostatnio sprawdzony/uzupełniony lub wymieniony był olej?
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie