18-11-2018, 18:12
18-11-2018, 20:21
Filtr?
Zdarzają się egzemplarze z 4 biegową skrzynią ale w Galaxy 2000-2005 dominują 5 biegowe Jatco JF506E w których wymiana filtra wymaga zdjęcia skrzyni
Zdarzają się egzemplarze z 4 biegową skrzynią ale w Galaxy 2000-2005 dominują 5 biegowe Jatco JF506E w których wymiana filtra wymaga zdjęcia skrzyni
28-11-2018, 14:52
Komputer pokazuje takie błąd + te objawy o ktorych wspominalem . Co to oznacza ?
Ps. Ile +/- kosztuje wymiana / dolewka oleju w skrzyni?
30-11-2018, 01:18
Jeśli olejowo niedomaga silnik musisz się tym zająć, pompa, smok, przyczyn może być sporo. Pamiętaj ze silnik i inne podzespoły musza pracować idealnie aby skrzynia tez mogła.
N110 elektromagnes blokady dźwigni zmiany zakresów. Do sprawdzenia sam elektromagnes ( w mechanizmie lewarka zmiany zakresów) i jego instalacja, przekaźnik chyba 175, bezpiecznik nr 17 aż do włącznika świateł hamowania pod pedałem hamulca.
Przy włączonym zapłonie pozycji P naciśnięciu/puszczeniu pedału hamulca powinno towarzyszyć pukanie elektromagnesu pod lewarkiem, gdy naciskasz/puszczasz przycisk blokady w uchwycie dźwigni słychać przekaźnik na wysokości klapki bezpieczników.
Sprawdzenie oleju
Niedawno płaciłem w serwisie skrzyń automatycznych 35 zł
Dolewka
+/- 140 ( w zależności od ilości )
Wymiana statyczna
350
N110 elektromagnes blokady dźwigni zmiany zakresów. Do sprawdzenia sam elektromagnes ( w mechanizmie lewarka zmiany zakresów) i jego instalacja, przekaźnik chyba 175, bezpiecznik nr 17 aż do włącznika świateł hamowania pod pedałem hamulca.
Przy włączonym zapłonie pozycji P naciśnięciu/puszczeniu pedału hamulca powinno towarzyszyć pukanie elektromagnesu pod lewarkiem, gdy naciskasz/puszczasz przycisk blokady w uchwycie dźwigni słychać przekaźnik na wysokości klapki bezpieczników.
Sprawdzenie oleju
Niedawno płaciłem w serwisie skrzyń automatycznych 35 zł
Dolewka
+/- 140 ( w zależności od ilości )
Wymiana statyczna
350
30-11-2018, 22:56
(30-11-2018 01:18)kalamb napisał(a): [ -> ]Jeśli olejowo niedomaga silnik musisz się tym zająć, pompa, smok, przyczyn może być sporo. Pamiętaj ze silnik i inne podzespoły musza pracować idealnie aby skrzynia tez mogła.
N110 elektromagnes blokady dźwigni zmiany zakresów. Do sprawdzenia sam elektromagnes ( w mechanizmie lewarka zmiany zakresów) i jego instalacja, przekaźnik chyba 175, bezpiecznik nr 17 aż do włącznika świateł hamowania pod pedałem hamulca.
Przy włączonym zapłonie pozycji P naciśnięciu/puszczeniu pedału hamulca powinno towarzyszyć pukanie elektromagnesu pod lewarkiem, gdy naciskasz/puszczasz przycisk blokady w uchwycie dźwigni słychać przekaźnik na wysokości klapki bezpieczników.
Sprawdzenie oleju
Niedawno płaciłem w serwisie skrzyń automatycznych 35 zł
Dolewka
+/- 140 ( w zależności od ilości )
Wymiana statyczna
350
350 z olejem ?
30-11-2018, 23:18
350 za wymianę waty cukrowej ;-)
01-12-2018, 14:08
Witam.
Olej do tej skrzyni np. Ravenol JF506E to około 45zł (allegro czy cena "hurt" w sklepie) za 1l, przy wymianie statycznej spuścisz około 3l (samym korkiem bez odkręcania tej małej miseczki pod skrzynią) więc za olej wychodzi 135zł czyli robocizna 215zł. Oczywiście w serwisie dochodzi marża na materiał, no i najważniejsze jaki olej lejemy więc cena jak najbardziej realna, zwłaszcza w dobrym serwisie. Jeżeli komuś wmawiają, że przy statycznej zużywają 5l oleju tzn. że go robią w wała, tak samo jak ktoś taką usługę razem z olejem wycenia np. na 200zł, to radziłbym unikać.
Pozdrawiam
Olej do tej skrzyni np. Ravenol JF506E to około 45zł (allegro czy cena "hurt" w sklepie) za 1l, przy wymianie statycznej spuścisz około 3l (samym korkiem bez odkręcania tej małej miseczki pod skrzynią) więc za olej wychodzi 135zł czyli robocizna 215zł. Oczywiście w serwisie dochodzi marża na materiał, no i najważniejsze jaki olej lejemy więc cena jak najbardziej realna, zwłaszcza w dobrym serwisie. Jeżeli komuś wmawiają, że przy statycznej zużywają 5l oleju tzn. że go robią w wała, tak samo jak ktoś taką usługę razem z olejem wycenia np. na 200zł, to radziłbym unikać.
Pozdrawiam
01-12-2018, 14:41
Pamiętam że kiedyś w fordzie żeśmy wymieniali olej w Galaxy. Też poczatkowo chłopaki się drapali po głowie i filtr chcieli wymieniać a później dopiero było że wymiana oleju, jazda na drogę i znowu wymiana itd. chyba trzy wymiany były.
02-12-2018, 10:13
Co do ciśnienia w silniku okazało się że poprzedni mechanik zerwał gwint podczas wymiany oleju i zamiast to naprawić to kręcił byle jaką śrubę z trzema podkladkami i taśmą teflonową. Zostało naprawione i już tego błędu nie pokazuje.
Co do elektromagnesu to nie jestem pewny tego błędu bo skrzynia ta z działa raz nie .
Aktualnie mam problem z ładowaniem. Mechanik wymienił regulator napięcia. Kontrolka ładowania zniknęła . Było dobrze przez 10km i znowu się zaświeciła. Miga, jest przerywany sygnał dźwiękowy i cos w przekaznikach pod kolumna kierownicy stuka. Oddalem znow do mechanika i zadnego błędu nie pokazuje . Nawet tego elektromagnesu od skrzyni. Wyświetla że wszystko ok.
Także nie wiem co z tą skrzynią. Chyba mało oleju...
Co do elektromagnesu to nie jestem pewny tego błędu bo skrzynia ta z działa raz nie .
Aktualnie mam problem z ładowaniem. Mechanik wymienił regulator napięcia. Kontrolka ładowania zniknęła . Było dobrze przez 10km i znowu się zaświeciła. Miga, jest przerywany sygnał dźwiękowy i cos w przekaznikach pod kolumna kierownicy stuka. Oddalem znow do mechanika i zadnego błędu nie pokazuje . Nawet tego elektromagnesu od skrzyni. Wyświetla że wszystko ok.
Także nie wiem co z tą skrzynią. Chyba mało oleju...
02-12-2018, 12:41
Skrzynia skrzynią, ale to nie ona to powoduje. Przy takich zjawiskach proponuje na poważnie zając się elektryką auta i to gruntownie.