Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Kalibracja wskaźnika temperatury cieczy - 1.9TDI PD 2001r
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Teoretycznie powinna być ;-) aczkolwiek różnie z tym bywa. Czy masz inne kontrolki np. otwarcie drzwi, ładowanie, hamulec ręczny, poziom oleju, zużycie klocków itp?
(01-01-2019 21:20)kalamb napisał(a): [ -> ]Teoretycznie powinna być ;-) aczkolwiek różnie z tym bywa. Czy masz inne kontrolki np. otwarcie drzwi, ładowanie, hamulec ręczny, poziom oleju, zużycie klocków itp?

Mam to samo, tej kontrolki nie widziałem u siebie ani na starych zegarach (bez fis) jak i na nowych z pełnym fis'em. Wszystkie inne które wymieniłeś mam.
Witam.

Aby działała kontrolka przepalonej żarówki, to moduł centralnej elektryki musi taką funkcję obsługiwać/musi mieć ją uruchomioną, bo to z tego modułu wychodzi sygnał o przepalonej żarówce, a nie z zegarów, one tylko zapalają "lampkę" po otrzymaniu "polecenia" z modułu. Jeżeli w oryginale mieliście zegary bez FIS to i zapewne Wasz moduł centralnej elektryki funkcji przepalonej żarówki nie obsługuje, bo po co, chyba, że ktoś na skutek np. awarii miał wymieniany moduł na wyższy model i sobie założy FIS to mu zadziała albo jak "Niemiaszki" się rozpędzili i dali wyższy model modułu to auta "bieda" Wink.

Pozdrawiam
(01-01-2019 22:06)tolus24 napisał(a): [ -> ]Witam.

Aby działała kontrolka przepalonej żarówki, to moduł centralnej elektryki musi taką funkcję obsługiwać/musi mieć ją uruchomioną, bo to z tego modułu wychodzi sygnał o przepalonej żarówce, a nie z zegarów, one tylko zapalają "lampkę" po otrzymaniu "polecenia" z modułu. Jeżeli w oryginale mieliście zegary bez FIS to i zapewne Wasz moduł centralnej elektryki funkcji przepalonej żarówki nie obsługuje, bo po co, chyba, że ktoś na skutek np. awarii miał wymieniany moduł na wyższy model i sobie założy FIS to mu zadziała albo jak "Niemiaszki" się rozpędzili i dali wyższy model modułu to auta "bieda" Wink.

Pozdrawiam

A widzisz, i wszystko jasne, zatem w wersji bez fis nie była przewidziana taka opcja Wink
Witam.

Jak to mówią, mogła ale nie musiała, poza tym musi być fizyczne połączenie między zegarami a modułem centralnej elektryki na odpowiednich pin-ach, te z reguły jest ale też nie zawsze.

Pozdrawiam
Dzięki za informacje Wink
FIS-a mam orginalnie,kontrolke otwartych drzwi też(taki wielki ideogram z zaznaczoną stroną otwartych ),kontrolkę ręcznego z komunikatem o zaciągniętym,kontrolkę rezerwy z komunikatem.Kontrolki klocków jeszcze nie widziałem(klocki i tarcze nowe)niskiego stanu oleju jeszcze nie osiągnołem jeszcze.Po włączeniu zapłonu nie świeci się kontrolka ciśnienia oleju-ale podobno tak ma być(jeśli nie to proszę mnie poprawić )Jeśli trzeba kontrolkę świateł STOP zakodować to gdzie dokładnie?
Witam Panowie,

tak jak wcześniej część z Was sugerowała, 90% mam walnięty termostat, nie miałem jeszcze czasu go zdemontować i sprawdzić.

Odczyt pomiędzy dwoma parametrami temperatury cieczy różni się od siebie o jakieś 2/3 stopnie, podejrzewam, że taka mała różnica może być - jeżeli nie, to fajnie jak by mnie ktoś poprawił. Oczywiście ciecz nie była rozgrzana do 90 bo nie ma opcji, żeby taką temperaturę osiągną obecnie, nawet na postoju. Max jakie osiąga przy postoju/jeździe to 60.

Urodziła się natomiast inna kwestia o którą chciałbym zapytać, bo kiedy podłączyłem się kompem, zauważyłem, że przy zewnętrznej temp. -2 stopni, czujnik temperatury powietrza zasysanego pokazuje 15 stopni.
1) Czy to możliwe przy sprawnym czujniku? To jest odczyt z przepływki?

2) Instalacja dodatkowego obiegu wody do piecyka i tylnej nagrzewnicy to dwie rurki aluminiowe. Może mi ktoś z Was napisać, jaki jest kierunek cieczy?
W górnej idzie do piecyka i następnie tylna nagrzewnica a powrót do silnika dolną?
Czy może dolną idzie do tylnej nagrzewnicy, potem piecyk i górną do silnika?

Dzięki!
(01-01-2019 22:58)kisand napisał(a): [ -> ]Jeśli trzeba kontrolkę świateł STOP zakodować to gdzie dokładnie?

SGA po drugim lifcie wykazują tendencje mocno oszczędnościowe wiec jeśli nie działa fabrycznie to zapewne nie uda się uruchomić jeśli ( jak pisał Tolus) moduł centralnej elektryki tej funkcji nie obsługuje.
No trudno.Zobaczę czy będzie działać po uruchomieniu MFA.Manetkę już mam,teraz tylko podłączyć kabelki ,przekodować zestaw wskaźników i powinno być OK.
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie