Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Kalibracja wskaźnika temperatury cieczy - 1.9TDI PD 2001r
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
To jest sprawdzenie żarówek dwóch i paska ledowego czy włącznika pod pedałem, czy wszystkich tych rzeczy?
(01-01-2019 10:31)kalamb napisał(a): [ -> ]
(31-12-2018 23:33)wesz82 napisał(a): [ -> ]U mnie ten blad o ktorym pisal wesol zawsze jest ale po naciśnięciu hebli znika.

Dla ścisłości ( bo sie z tego mitologie rodzą ;-) ) nie ma żadnego błędu. Normalna procedura sprawności świateł hamowania. Po włączeniu swieci po naciśnięciu pedału gaśnie i to oznacza ze żarówki stopu są sprawne.

Zdrowego, Cudownego Roku :-)
Dzieki za wyjaśnienieRolleyes
Wyłącznik pod pedałem hamulca (zazwyczaj czteropinowy) podaje impuls do przekaźnika świateł stop i równocześnie prąd do żarówek, przy przepalonej żarówce obwód się nie zamyka
To wiem że jest dwu obwodowy. Tylko że jeden obwód jest normalnie otwarty drugi normalnie zamknięty. Jeden daje sygnał do ecm drugi do zapalenia świateł. Światła mamy dwa na żarówki 21 watowe jazda i trzeci pasek ledowy. Przekaźnika od świateł stop nie słyszę.
W rocznikach 2001-2002 jest przekaźnik 444 w następnych nie jestem pewien ale raczej jest tak samo, to malutki przekaźnik wiec słychać go nie będzie ;-)
Dodatkowo przekaźnik ma połączenie ze sterownikiem ABS ( masa na cewkę i sygnał do sterownika )
Listwa ledowa raczej jest pominięta bo nie miałoby to sensu
A to powiem ci że prawie byłem przekonany że te światła stop to bez przekaźnika idą. Gdzieś chyba wydawało mi się że w oplu ktoś wklejał fotki podtopionego włącznika pod pedałem. Wiesz może jaki amperarz może przenieść ten przekaźnik? Od kilku lat się nosiłem by zapodac na światła stop jakiś osobny bo zawsze myślałem że te awarie włącznika to przez dodatkowe uprawnienia bciazenie np od przyczepki lub przyczep kempingowych.
Teoretycznie stopy w aucie to jakieś 3-4 ampery co nie plus ta przyczepka to powiedzmy 6-8 amper i pewnie jakiś naddatek to musi być przekaźnik 10 A albo i nawet nieco więcej. Sam kiedyś dawno temu majstriwalem przy włączniku wstecznych bo zapodalem mocniejsze żarówki pod to światło to po kilku miechach włącznik się usmażył. Dlatego zawsze myślałem że stop to bezpośrednio idzie.
Aż takich informacji nie posiadam jeszcze ;-) numer przekaźnika J1O 927 841.
Co do świateł cofania to tez są na przekazniku numer 175
Witam.

Oj Panowie, Panowie, zmuszacie mnie do intensywnego myślenia w Nowy Rok, ale spróbuję Wink. Jeśli chodzi o instalację świateł stop w FL, to nie jest tak prosto jak by się wydawało, przede wszystkim podstawowa sprawa to czy auto ma ESP czy nie, jeśli ma to będzie miało wspomniany tu przekaźnik 444, jest on 40A ale ograniczony bezpiecznikiem 10A, jeśli auto nie ma ESP, to przekaźnika nie będzie (czasami bywał), jeżeli jest przekaźnik to przekazuje on prąd, po przełączniku, na moduł centralnej elektryki i z modułu wychodzi dopiero na lampy tylne, poza lampą centralną, ona dostaje bezpośrednio prąd z przekaźnika, jeżeli przekaźnika nie ma, to po prostu bezpośrednio z przełącznika idzie na moduł centralnej elektryki i też dopiero przez niego idzie na lampy, poza oczywiście lampą centralną, która też dostaje bezpośrednio z tyle że teraz z przełącznika.

Pozdrawiam
No i o to chodzi całe życie człek się uczy a czy w dzień powszedni czy Nowy Rok znaczenia nie ma. Dla mnie to nowość z tą centralną elektryką i przyznam, ze coraz bardziej mnie ten twór zaskakuje.
Zdrowego Roku z dużą ilością nowych możliwości dla Ciebie i Bliskich :-)
A u mnie tej kontrolki od świateł stop na FIS-ie brak.Po zapłonie się nie zapala.2005 rok to znaczy że po liftowy,ESP na pokładzie .Coś zrypane czy tak ma być ?Pełny FIS mam .ale komp jeszcze nie aktywny ,widać tylko temp.zewnętrzną .Czy po aktywacji kompa dopiero będzie kontrolka awarii świateł stop ?
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie