Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: 1.9 90km ANU Turbo stałe! Proszę o sprawdzenie logów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Witam.

Jeśli chodzi o zawór sterujący egr-em, to stary i nowy typ mają taką samą oporność cewki między 15-20 Ohm. Gruszkę na razie sobie daruj, skoro porusza cięgnem to znaczy, że raczej jest sprawna, sprawdź najpierw czemu podciśnienie nie dochodzi, czy uszkodzony/zapchany jest zawór czy do zaworu w ogóle nie dochodzi, czy wszystkie wężyki całe i drożne. Jeżeli zaworek sprawdzałeś na zewnętrznym zasilaniu, to sprawdź profilaktycznie też instalację do zaworu, czy sterownik go wysterowuje i jakim napięciem, na włączonym zapłonie między pin1, a masą powinno być napięcie akumulatora, pin2 zaworu to pin62 sterownika silnika i jest to taktowanie masą.

Pozdrawiam
(10-07-2018 20:20)tolus24 napisał(a): [ -> ]Witam.

Jeśli chodzi o zawór sterujący egr-em, to stary i nowy typ mają taką samą oporność cewki między 15-20 Ohm. Gruszkę na razie sobie daruj, skoro porusza cięgnem to znaczy, że raczej jest sprawna, sprawdź najpierw czemu podciśnienie nie dochodzi, czy uszkodzony/zapchany jest zawór czy do zaworu w ogóle nie dochodzi, czy wszystkie wężyki całe i drożne. Jeżeli zaworek sprawdzałeś na zewnętrznym zasilaniu, to sprawdź profilaktycznie też instalację do zaworu, czy sterownik go wysterowuje i jakim napięciem, na włączonym zapłonie między pin1, a masą powinno być napięcie akumulatora, pin2 zaworu to pin62 sterownika silnika i jest to taktowanie masą.

Pozdrawiam
Siema
Rozumiem że podciśnienie robi ten wężyk co idzie to filtra, Zaworek może być zaolejony od turbiny bo wężyk jest brudny.
Jeśli dobrze pamiętam to ani ma sterowanie zaworem wg nadciśnieniowo. To wiele zmienia.
(10-07-2018 21:21)wesol napisał(a): [ -> ]Jeśli dobrze pamiętam to ani ma sterowanie zaworem wg nadciśnieniowo. To wiele zmienia.

To kiedy jest sterowanie nadciśnieniowe A kiedy podciśnieniowe. Bo gróżka reaguje tylko na nadciśnienie
Podciśnieniowe jest w turbinach np w asz auy gdzie masz gruszkę sterująca zmienna geometria. Tu masz WG i sterowanie nadciśnieniem. Na wolnych zawór wg jest zamknięty i póki turbo nie napompuje powietrza towg zamknięte by pompować najwięcej powietrza.
RozumiemSmile
Czyli może być wina złej regulacji gruszki. Muszę złożyć autko bo takie robienie mija się z celem jak tylko mogę odpalić Tongue ale szybę już mam.
Pozdrawiam
Witam.

Wystarczy zasilić zawór i zdjąć zasilanie i w każdym z przypadków zobaczyć jaki jest otwarty/zamknięty kierunek na króćcach i wiadomo jaki jest przepływ i czym jest sterowany, zresztą to widać też po gruszce w którą stronę musi iść, żeby upuścić ciśnienie i wiadomo co ma dostać aby się poruszyć. Ja często piszę z pamięci, a że dawno nie miałem takiego turbo przed sobą, to rzeczywiście z rozpędu użyłem podciśnienia, tak jak przy zmiennej, a tak jak pisze wesol tam najprawdopodobniej jest nadciśnienie więc na logikę wtedy króciec górny metalowy od turbo łączy się z bocznym do gruszki przy braku zasilania, a dolny plastikowy od dolotu (po drugiej stronie do metalowego) łączy się z bocznym do gruszki gdy zawór ma podane zasilanie. Trochę się dałem zwieść Twoim opisom, pytanie zasadnicze czy jak robisz loga statycznego 011 w BS to gruszka się chowa i wysuwa wraz z przejściem z off/on i odwrotnie, wtedy wiesz czy gruszka pracuje prawidłowo i ewentualnie potrzebna tylko regulacja, bądź turbo za słabo dmucha, bo jak by nie patrzeć statyczny 011 BS wskazuje, że brak jest wyraźnej zmiany ciśnienia w punktach przejścia z off/on i odwrotnie, a dynamiczny 011 pokazuje zbyt duże otwarcie i wstawanie turbiny ponad 2tyś./obr.

Pozdrawiam
Napewno w tym silniku nie da się zrobić testu sztangi. Musi jechać i to dobrze obciążony i że 2000 obr lub więcej.
Witam.

Sztanga powinna chodzić, bo po to w BS sterownik podnosi obroty i cyklicznie przechodzi off/on (sterownik przecież zezwolił na log statyczny 011 w BS), żeby sprawdzić układ regulacji doładowania, czwartej drogi z zaworu nie ma, jeśli się otwiera i zamyka, to sztanga musi się chować i wypychać, oczywiście może być, że nie w pełnym zakresie, bo w teście podnosi obroty tylko do 1400obr./min. ale ruszać się musi.

Pozdrawiam
Za małe nadciśnienie będzie by ruszyć sztanga. Mao tych anu jest by były tak rozgryzione jak auy.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie