22-11-2013, 21:29
Witam,
Chciałbym odświeżyć wątek.
Od kilku tygodni próbowałem znaleźć półoś do swojego sharana, kilka półosi zamówiłem na allegro ale bardzo szybko je odesłałem ( sprzedający zarzekali się że są bez luzów). Po tym ograniczyłem poszukiwania do na terenie Wielkopolski, Kujaw i Łódzkiego, uzbroiłem się w imadło i odwiedziłem kilka szrotów ale i tam niestety nic nie znalazłem.
Znalazłem gościa na Allegro ( użytkownik SYLWEKVP ), który regeneruje półosie, zakupiłem od niego podporę, z króćcem oraz oryginalny przegub wewnętrzny. Półoś z frezem i króciec miały być po obróbce cieplnej o której zarzekał sie sprzedający, -lecz nie były, końcówka wałka prawdopodobnie była ucięta i od nowa przyspawany wałek. Ogólnie jakoś wykonania jest ok, nie mam zastrzeżeń, połączenie ciasne. Po badaniu twardości materiału i określeniu rodzaju materiału poddałem półoś i króciec obróbce cieplnej - azotowaniu, myślę że teraz długo wytrzyma.
Co do przegubu wewnętrznego, to zostałem oszukany, gdyż nadaje się tylko na złom, ma większe luzy niż mój stary. Niestety sprzedający nie chce przyjąć zwrotu bo twierdzi, że on jest 100% sprawny, że luz musi być, a przed wysyłką go nawet nie sprawdził .
Link do allegro : http://allegro.pl/listing/user/listing.p...d=10308691
Wczoraj zakupiłem, półoś od A6 2.7tdi, wymieniłem przegub wewnętrzny i auto przestało telepać.
Szkoda, że nie znalazłem tego rozwiązania wcześniej, co by pozwoliło zaoszczędzić kilka stówek i moich nerwów. Ale mimo tego jestem zadowolony z swojego auta
P.S.
Przeguby od A6 też mają luzy, najlepiej to sprawdzać wkręcając półoś w imadło
Chciałbym odświeżyć wątek.
Od kilku tygodni próbowałem znaleźć półoś do swojego sharana, kilka półosi zamówiłem na allegro ale bardzo szybko je odesłałem ( sprzedający zarzekali się że są bez luzów). Po tym ograniczyłem poszukiwania do na terenie Wielkopolski, Kujaw i Łódzkiego, uzbroiłem się w imadło i odwiedziłem kilka szrotów ale i tam niestety nic nie znalazłem.
Znalazłem gościa na Allegro ( użytkownik SYLWEKVP ), który regeneruje półosie, zakupiłem od niego podporę, z króćcem oraz oryginalny przegub wewnętrzny. Półoś z frezem i króciec miały być po obróbce cieplnej o której zarzekał sie sprzedający, -lecz nie były, końcówka wałka prawdopodobnie była ucięta i od nowa przyspawany wałek. Ogólnie jakoś wykonania jest ok, nie mam zastrzeżeń, połączenie ciasne. Po badaniu twardości materiału i określeniu rodzaju materiału poddałem półoś i króciec obróbce cieplnej - azotowaniu, myślę że teraz długo wytrzyma.
Co do przegubu wewnętrznego, to zostałem oszukany, gdyż nadaje się tylko na złom, ma większe luzy niż mój stary. Niestety sprzedający nie chce przyjąć zwrotu bo twierdzi, że on jest 100% sprawny, że luz musi być, a przed wysyłką go nawet nie sprawdził .
Link do allegro : http://allegro.pl/listing/user/listing.p...d=10308691
Wczoraj zakupiłem, półoś od A6 2.7tdi, wymieniłem przegub wewnętrzny i auto przestało telepać.
Szkoda, że nie znalazłem tego rozwiązania wcześniej, co by pozwoliło zaoszczędzić kilka stówek i moich nerwów. Ale mimo tego jestem zadowolony z swojego auta
P.S.
Przeguby od A6 też mają luzy, najlepiej to sprawdzać wkręcając półoś w imadło