Witam.
Przede wszystkim zanim się coś wymieni, to trzeba sprawdzić (chyba, że coś kosztuje z 10zł ). Wszyscy tak chętnie piszą "tarcze/klocki", a jak piasty będą krzywe, to co nie będzie biło, przy różnego typu biciach przy hamowaniu zawsze zaczyna się od sprawdzenia bicia piast i tarcz i to mierzonych w dwóch punktach i na czystych powierzchniach, bo widziałem takich co na rdzy mierzyli i mierzymy przód i tył, bo niestety większość tylko przód sprawdza/wymienia w ciemno jeśli chodzi o hamulce, jak by tył nie miał wpływu na trzęsienie budą (na bicie samej kierownicy tył z reguły nie ma wpływu, natomiast na trzęsienie budy tak). Jeśli chodzi o inne elementy zawieszenia to też mają wpływ na trzęsienie budą/kierownicą przy hamowaniu ale z reguły i najczęściej tylko jako potęgujące problemy z hamulcami/piastami. Co do przegubów wewnętrznych i wieloklinu krótkiej półosi, to jeśli nie ma żadnych stuków/drgań itp. przy ruszaniu, przyśpieszaniu pod górkę (czyli najczęstszych objawów końca ich żywota), to przy hamowaniu na pewno nie będą powodowały drgań. Ja miałem wybite przeguby wewnętrzne i luz na wieloklinie wałka, że prawie się obrócił, a przy hamowaniu nawet nie zadrgał, oczywiście reszta zawieszenia "fabryka". Ale zawieszenia, to nie jest prosta sprawa i często nakłada się wiele problemów, kiedyś miałem przypadek, że klient przyjechał na wymianę tulei wahacza i przy okazji mówił o delikatnych drganiach przy hamowaniu, zwłaszcza przy większych prędkościach, po wymianie tulei stwierdził, że drgania ustały, ot takie cuda. Wieloklin i przeguby przed wymianą też można sprawdzić, trzeba wiedzieć jak, po części kolega wesol opisał i jako jedyny chyba ma jeszcze siłę co chwilę każdemu tłumaczyć, to samo od początku .
Pozdrawiam
Przede wszystkim zanim się coś wymieni, to trzeba sprawdzić (chyba, że coś kosztuje z 10zł ). Wszyscy tak chętnie piszą "tarcze/klocki", a jak piasty będą krzywe, to co nie będzie biło, przy różnego typu biciach przy hamowaniu zawsze zaczyna się od sprawdzenia bicia piast i tarcz i to mierzonych w dwóch punktach i na czystych powierzchniach, bo widziałem takich co na rdzy mierzyli i mierzymy przód i tył, bo niestety większość tylko przód sprawdza/wymienia w ciemno jeśli chodzi o hamulce, jak by tył nie miał wpływu na trzęsienie budą (na bicie samej kierownicy tył z reguły nie ma wpływu, natomiast na trzęsienie budy tak). Jeśli chodzi o inne elementy zawieszenia to też mają wpływ na trzęsienie budą/kierownicą przy hamowaniu ale z reguły i najczęściej tylko jako potęgujące problemy z hamulcami/piastami. Co do przegubów wewnętrznych i wieloklinu krótkiej półosi, to jeśli nie ma żadnych stuków/drgań itp. przy ruszaniu, przyśpieszaniu pod górkę (czyli najczęstszych objawów końca ich żywota), to przy hamowaniu na pewno nie będą powodowały drgań. Ja miałem wybite przeguby wewnętrzne i luz na wieloklinie wałka, że prawie się obrócił, a przy hamowaniu nawet nie zadrgał, oczywiście reszta zawieszenia "fabryka". Ale zawieszenia, to nie jest prosta sprawa i często nakłada się wiele problemów, kiedyś miałem przypadek, że klient przyjechał na wymianę tulei wahacza i przy okazji mówił o delikatnych drganiach przy hamowaniu, zwłaszcza przy większych prędkościach, po wymianie tulei stwierdził, że drgania ustały, ot takie cuda. Wieloklin i przeguby przed wymianą też można sprawdzić, trzeba wiedzieć jak, po części kolega wesol opisał i jako jedyny chyba ma jeszcze siłę co chwilę każdemu tłumaczyć, to samo od początku .
Pozdrawiam