Liczba postów: 655
Liczba wątków: 13
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
1
19-11-2016, 21:13
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2016, 22:00 przez wesol.)
A ja wlasnie sobie siedzę w Scanii i mam ciepełko dzieki suchemu ogrzewaniu. Nawet nie wiem jakie jest zamontowane,ważne ze działa. Mysle sobie nawet czasami co by nie założyć suchego do sharana.
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
19-11-2016, 21:51
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2016, 22:00 przez wesol.)
Troche bez sensu. Wiekszy agregat montowany wewnatrz budy. Raczej glosniejszy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 655
Liczba wątków: 13
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
1
21-11-2016, 13:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2016, 22:01 przez wesol.)
(19-11-2016, 21:51)wesol napisał(a): Troche bez sensu. Wiekszy agregat montowany wewnatrz budy. Raczej glosniejszy.
Widze same plusy. Szybciej ciepło w kabinie, niż z ogrzewania wodnego.
Minus mniej dogrzany silnik.
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
21-11-2016, 15:45
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2016, 22:01 przez wesol.)
Ile szybciej bedzie cieplo w kabinie o 3 minuty? zaloz zawor by nie grzac silnika tylko wode w nagrzewnicy. Tym powietrznym to mozna auto spalic.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 655
Liczba wątków: 13
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
1
21-11-2016, 16:02
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2016, 22:02 przez wesol.)
Jakby auta sie spalily od suchego to żadna ciezarowka by go nie miala.Choc jak dobrze pamietam kiedys mercedes stosowal wodne postojowe. Gardlo nie wysychalo po nocy.Teraz wiekszosc ma suche i ciepelko jest od paru minut. Sam mam suche D2 pod podloga T4 i nie chce slyszec o zadnym wodnym i problemach wiecznych z nimi.
Inna bajka to wodne ogrzewania z Webasto. Wiem ze sa lepsze od Ebera ale tez maja swoje wady.
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
21-11-2016, 16:55
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2016, 22:02 przez wesol.)
E tam, od razu spalić, kumpel w robocie też mi mówił, że samochód sobie spalę tym ogrzewaniem. I już 4 lata grzeje i jakoś się nie pali. Za każdym razem śmieję się z niego jak szyby skrobie, a ja wsiadam do ciepełka
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 53
Liczba wątków: 0
Dołączył: May 2015
Reputacja:
0
Sam się z tym noszę od około roku. Jak by głównym zadaniem dogrzewacza było dogrzanie silnika to by go dali w komorze z przodu. Silnik będzie dogrzany, kwestia odcięcia tyłu. Ja to w ogóle chce z tyłu wszystko wypi....yć, wraz z nagrzewnica. Miejsca wtedy będzie aż za nadto, zrobić wtedy suche. Dla mnie same plusy. A auta nie spale. .
a do tego to dużo mniejszy pobór prądu. Każdy i tak zrobi jak uważa.
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
21-11-2016, 17:55
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2016, 22:04 przez wesol.)
Mi sie wydaje ze przesadzacie. Jak juz tak szalec w aucie za 10-20 tys zl to moze dwa takie eberki zalozyc i miec 10 kW mocy grzewczej? Po co? Do czego? 5kW spokojnie ogarnia robote. Ja mam w piwnicy chyba juz 7 rok sprawny caly zestaw webasta benzynowego i jakos nie mam mocy przerobowej by to wkoncu zalozyc.
Co do spalen to chyba wiecej jednak na tych suchych widzialem w tirach ale to wasza sprawa. Poza tym raczej to powietrzne bywa troszke wieksze choc zalezy od modelu.
oddzielilem watek i zmienilem tytuł.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 865
Liczba wątków: 3
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
27
22-11-2016, 01:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-11-2016, 01:01 przez Stefano.)
Ogrzewania mokre i suche pobierają podobną ilość prądu, zależy to od ich mocy np. powietrzne 2,2 kW / D2/ 26 W, a 3,5 kW / AT3500 / juz 36 W. Mokre podobnie, chociaż mają generalnie wiekszą moc grzania.
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155