Ocena wątku:
Budowa klap powietrza
15-11-2016, 10:32
Post: #1
Budowa klap powietrza
Witam

Jak są zbudowane klapy powietrza w poliftowych sharanach?
Kiedyś miałem starego passata i przestały działać regulacje nawiewów, mimo, że wszystkie cięgna były sprawne. Okazało się, że klapy w nadmuchu to takie ramki pokryte jakby gąbką, która jednocześnie uszczelniała brzegi. Gąbka przez lata sparciała i zostały same ramki, które z oczywistych względów nie kierowały powietrza.

Zauważyłem, że z tylnego nawiewu, z kratek przy podłodze, co jakiś czas wylatują takie trzępy gąbeczki. Czy to już jest śmierć klap, czy może wylatują jakieś wygłuszenia, ocieplenia? Nie wiem czy nie przymierzyć się do rozbiórki tylnego nawiewu bo nie chcę aby za chwilę nie dało się regulować pomiędzy klimą a ciepłym powietrzem.



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Reklama

15-11-2016, 21:55
Post: #2
RE: Budowa klap powietrza
Dobrze kombinujesz. Ta gąbka uszczelnia styk klapy z obudową. Chyba nic lepszego i prostszego jeszcze nie wynaleźli.



Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
15-11-2016, 22:03
Post: #3
RE: Budowa klap powietrza
Nic tu do kombinowania :-)
Jak znikną uszczelnienia klap to jeszcze jakiejś wielkiej tragedii nie będzie. Gorzej, jeśli klapa jest zrobiona jak w starym passacie.

Tam była plastikowa ramka z naciągniętą / naklejoną gąbką. Gdy gąbka sparciała, została tylko ta rameczka.

Dużo jest roboty przy demontażu tylnej klimy?



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
16-11-2016, 18:27 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-11-2016 18:28 przez mamwi.)
Post: #4
RE: Budowa klap powietrza
Musisz zdjąć cały lewy boczek w bagażniku. W sumie nie jest to dużo odkręcania (pas środkowy, uchwyt rolety, głośnik, kołek/rygiel ustalający pokrywy bagażnika), ale plastikowa listwa mocująca boczek po szybą jest przyklejona do boczka jakimś klejem. Na 80% urwiesz ją przy demontażu. W tą plastikową listwę wchodzą metalowe spinki, a one z kolei są zakotwiczone w błotniku. I jeszcze trzeba uważać na czujnik temperatury, jest w kanale powietrznym, mniej więcej na środku boczka, przy podłodze. Jak wsadzisz rękę w schowek (do łokcia) powinieneś go namacać.
Ale u nas klapy są całe, tylko uszczelka jest naklejona na obwodzie.



Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  adaptacja klap klimatronika po kazdym uruchomieniu marinio665 0 92 29-01-2024 10:31
Ostatni post: marinio665
  regulacja / reset klap z vcds - jak? m-blue 1 1,885 19-01-2022 09:54
Ostatni post: kalamb

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name