Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Budowa klap powietrza - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Klimatyzacja (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Klimatyzacja)
+---- Wątek: Budowa klap powietrza (/Thread-Budowa-klap-powietrza)



Budowa klap powietrza - skimir - 15-11-2016

Witam

Jak są zbudowane klapy powietrza w poliftowych sharanach?
Kiedyś miałem starego passata i przestały działać regulacje nawiewów, mimo, że wszystkie cięgna były sprawne. Okazało się, że klapy w nadmuchu to takie ramki pokryte jakby gąbką, która jednocześnie uszczelniała brzegi. Gąbka przez lata sparciała i zostały same ramki, które z oczywistych względów nie kierowały powietrza.

Zauważyłem, że z tylnego nawiewu, z kratek przy podłodze, co jakiś czas wylatują takie trzępy gąbeczki. Czy to już jest śmierć klap, czy może wylatują jakieś wygłuszenia, ocieplenia? Nie wiem czy nie przymierzyć się do rozbiórki tylnego nawiewu bo nie chcę aby za chwilę nie dało się regulować pomiędzy klimą a ciepłym powietrzem.


RE: Budowa klap powietrza - mamwi - 15-11-2016

Dobrze kombinujesz. Ta gąbka uszczelnia styk klapy z obudową. Chyba nic lepszego i prostszego jeszcze nie wynaleźli.


RE: Budowa klap powietrza - skimir - 15-11-2016

Nic tu do kombinowania :-)
Jak znikną uszczelnienia klap to jeszcze jakiejś wielkiej tragedii nie będzie. Gorzej, jeśli klapa jest zrobiona jak w starym passacie.

Tam była plastikowa ramka z naciągniętą / naklejoną gąbką. Gdy gąbka sparciała, została tylko ta rameczka.

Dużo jest roboty przy demontażu tylnej klimy?


RE: Budowa klap powietrza - mamwi - 16-11-2016

Musisz zdjąć cały lewy boczek w bagażniku. W sumie nie jest to dużo odkręcania (pas środkowy, uchwyt rolety, głośnik, kołek/rygiel ustalający pokrywy bagażnika), ale plastikowa listwa mocująca boczek po szybą jest przyklejona do boczka jakimś klejem. Na 80% urwiesz ją przy demontażu. W tą plastikową listwę wchodzą metalowe spinki, a one z kolei są zakotwiczone w błotniku. I jeszcze trzeba uważać na czujnik temperatury, jest w kanale powietrznym, mniej więcej na środku boczka, przy podłodze. Jak wsadzisz rękę w schowek (do łokcia) powinieneś go namacać.
Ale u nas klapy są całe, tylko uszczelka jest naklejona na obwodzie.