Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
[FILM] jakie napięcie wzbudzenia Alternatora ?
|
06-08-2016, 10:51
Post: #1
|
|||
|
|||
[FILM] jakie napięcie wzbudzenia Alternatora ?
link do filmiku na youtube : https://youtu.be/VRMqxJVUAPo
Witam mam pytanie jakie napięcie powinno być na przewodzie co wzbudza alternator ? U mnie to wygląda to tak że wpinam miernik w złaczkę od przewodu D+ ( wystaje z tego grubego czerwonego przewodu co idzie na śrubę alternatora) i z 2 strony do – minusa akumulatora. Pokazuje 0V wkładam kluczyk dalej jest 0V przekręcam i pojawia się 11V ( CZY NIE ZA MAŁO ??) włanczam silnik i napięcie spada do zera....... alterntora się NIE wzbudzia i nie zaczyna ładować. Gaszę samochód wyciągam kluczyk, i chcę od nowa odpalić to już NIE mam żadnego napięcia wzbudzenia. Czy to jest OK ? Mam 2 alternatory z czego 1 "nowy" ze sklepu i wychodzi mi na to że chyba oba są zepsute. Wczoraj działało ładowanie kilka razy jak pobudziłem alternator przewodem bezpośrednio z aku to zaskoczył. 2 Objaw że czasem pojawia się kontrolka brak ładowania ale ona NIE świeci pełnym światłem tak jak inne tylko jest taka przygaszona. |
|||
Reklama
|
|||
|
06-08-2016, 11:01
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: [FILM] jakie napięcie wzbudzenia Alternatora ?
Te kontrolki na szafie masz na tych małych zarowkach czy przerobiles na diodowe?
Jak mierzył to napięcie wzbudzenie? Tak między kablem tym wzbudzając a pinem w alternatorze czy między masą auta a kablem wzbudzenie oczewiscie wpietym do altka? |
|||
06-08-2016, 11:40
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: [FILM] jakie napięcie wzbudzenia Alternatora ?
kontrolek żadnych nie przerabiałem są oryginalne.
Mierzyłem plus miernika wpięty w kabel wzbudzenia ale w tym czasienie kabel wzbudzania NIE DOCHODZIŁ do alternatora . A minus miernika do minusa akumulatora. |
|||
06-08-2016, 12:03
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: [FILM] jakie napięcie wzbudzenia Alternatora ?
Witam.
Najczęstszą przyczyną braku wzbudzenia w autach grupy vag-a, jest przerwany/wyrwany/zgnity/upalone styki przy niebieskim przewodzie wzbudzenia idącym od alternatora do zegarów (najczęściej w komorze silnika), czasami zdarza się, że zegary(ścieżki/połączenia w nich są przerwane) no i na końcu zostaje uszkodzenie jednej z diod wzbudzenia w alternatorze. W momencie braku ładowani możesz ruszać tym przewodem w różnych miejscach i zobaczyć czy ładowanie się pojawi, a jeszcze lepiej jest wypiąć ten przewód wzbudzenia i dotknąć do masy wtedy kontrolka powinna się zapalić, jak puścisz powinna zgasnąć, w momencie gdy kontrolka świeci też najlepiej jest ruszać przewodem w różnych miejscach aby wyeliminować przypadkowe jego "poprawne" ułożenie, jeżeli kontrolka będzie świeciła za każdym razem to wiadomo, że problem w alternatorze, jeżeli nie będzie świeciła to problem w przewodzie wzbudzenia ewentualnie zegarach. Oczywiście reszta połączeń też musi być poprawna. Pozdrawiam |
|||
|
06-08-2016, 12:59
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: [FILM] jakie napięcie wzbudzenia Alternatora ?
Ładny przebieg na szafie, gratuluję
|
|||
06-08-2016, 15:58
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: [FILM] jakie napięcie wzbudzenia Alternatora ?
Na D+ ma być napięcie takie jak na biegunie dodatnim aku bo inaczej będzie się albo palić mocno kontrolka braku ładowania albo tylko leciutko palić. Oczewiscie przy przekrevonym kluczyku w stacyjce lub odpalonym aucie. Na zgaszonym nie ma prawa być tam napięcia. Z opisu wynika ze albo kabel uwslony albo licznik. Nie wiem bo nie sprawdzałem jak w starych sga czyli przedliftach gdzie kontrolki są na zarowecxkach czy zamiana ich na diody led nie zaklęcia tego ale w T4 przedliftowym zamiana żarówki na led powodowała taki cyrk właśnie.
|
|||
06-08-2016, 18:54
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-08-2016 18:55 przez kronos85.)
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: [FILM] jakie napięcie wzbudzenia Alternatora ?
Witam Panowie temat rozwiązany :-)
kolega tolus24 podpowiedział jak sprawdzić przewód wzbudzający alternator wszystko działało jak należy. i To dało mi trop że coś na 100% jest z alternatorem. Okazało się że w nowym alternatorze zepsuty był regulator napięcia za 3 możliwą kombinacją czyli Nowy alternator wraz ze starym regulatorem napięcia i wszystko wróciło do normy . Także na przyszłość uważajcie jak kupujecie "nowe " części do samochodu. Pozdrawiam dziękuję za pomoc i na nakierowanie jak rozwiązać problem P>S i życzę wszystkim podobnych przebiegów do mojego :-P |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|