14-06-2016, 06:42
no wlasnie nie. Pumeksem wycierasz izolacje miedzy lamelkami miedzianymi bo to chodzi a papierem wycierasz miedz i robisz fale dunaju na komutatorze. Nie wiem kto takie rzeczy wymysla ale to amatorka. Nie chodiz oto by komutator zrobic na zloty kolor bo za chwiel do szczotek bedzie i tak czarny. Na forach oplowskich dawno temu tez to tepilem postepowanie bo poprostu ktos rzucil taka mysl i wiele osob to podlapalo. Pumeksem tez naprawialem z ojcem wiele odkurzaczy ale tez i iskrzenia na komutatorze np w wiertarkach czy szlifierkach katowych tak samo sie likwiduje. Iskrzenie to od podskakiwania szczotek jest.
Tak poza tym to co tam apapierkiem o gradacji 400 mozna wyszlifowac chyba ze przez 20 minut szlifujac. Jeszcze we weikszych silnikach to sie normlanie pilnikiem albo nawet brzeszczotem tą izolacje wycieralo.
Tak poza tym to co tam apapierkiem o gradacji 400 mozna wyszlifowac chyba ze przez 20 minut szlifujac. Jeszcze we weikszych silnikach to sie normlanie pilnikiem albo nawet brzeszczotem tą izolacje wycieralo.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.