Witam.
Nie jestem wstanie na podstawie filmiku z YouTube postawić diagnozy, zwłaszcza tego drugiego (widzę tylko multimetr ale nie wiem do czego mam odnieść te wskazania, bo nie widzę co się dzieje/co robisz na panelu) , w tej sprawie, bo te pomiary są wyrywkowe i nic mi nie obrazują, nawet zakładając, że napięcie zmienia się samoistnie, to zauważ, że multimetr pokazuje, jak rozumiem i słyszę, około 4.4V w momencie podwyższonych obrotów ale jak zauważysz z pierwszego filmu, to taki poziom hałasu był gdy zwiększałeś kreski i w polu pierwszej pozycji vag widniała wtedy wartość na pewno ponad 5V, jeżeli "normalnie" to 3.8V, to na pewno wzrost o 0.6V do 4.4V nie spowoduje takiego wzrostu prędkości, albo problem jest złożony albo coś źle sprawdziłeś albo to tylko moje wrażenie, a jestem wrażliwy na tym punkcie bo wiele lat musiałem stawiać diagnozy i nie raz pochopne decyzje kosztowały mnie "wstyd" . Możesz jeszcze spróbować odłączyć wentylator, "jeża" i wtedy testować/zrobić pomiar na panelu i po kolei dołączać i za każdym razem robić pomiar. Gdy będziesz miał wszystko podłączone to możesz jeszcze zrobić pomiar/obserwację na przewodzie miedzy bodajże 20pin-em tejże niebieskiej wtyczki, a 1pin-em wtyczki wentylatora, jest to teoretycznie to samo połączenie co między pinem środkowym "jeża", a 1pin-em wentylatora czyli właśnie bodajże przewód czarno-czerwony, to powinien być przewód masowy. Sprawdź dobrze wszytko, jeśli potrafisz, żeby się nie okazało, że problem leży w słabej masie czy problemie w instalacji i żebyś na darmo panelu nie kupował, aczkolwiek nie jest to rzadka usterka i sporo ich wymieniłem ale po co na darmo pieniądze wydawać , no chyba, że jesteś pewien, że wszystko dobrze sprawdziłeś, łącznie z wentylatorem, a ja coś tylko źle zinterpretowałem, no to nie ma innej opcji, jak panel. Pomiar elektryczny, to nie tylko napięcie .
Pozdrawiam
Nie jestem wstanie na podstawie filmiku z YouTube postawić diagnozy, zwłaszcza tego drugiego (widzę tylko multimetr ale nie wiem do czego mam odnieść te wskazania, bo nie widzę co się dzieje/co robisz na panelu) , w tej sprawie, bo te pomiary są wyrywkowe i nic mi nie obrazują, nawet zakładając, że napięcie zmienia się samoistnie, to zauważ, że multimetr pokazuje, jak rozumiem i słyszę, około 4.4V w momencie podwyższonych obrotów ale jak zauważysz z pierwszego filmu, to taki poziom hałasu był gdy zwiększałeś kreski i w polu pierwszej pozycji vag widniała wtedy wartość na pewno ponad 5V, jeżeli "normalnie" to 3.8V, to na pewno wzrost o 0.6V do 4.4V nie spowoduje takiego wzrostu prędkości, albo problem jest złożony albo coś źle sprawdziłeś albo to tylko moje wrażenie, a jestem wrażliwy na tym punkcie bo wiele lat musiałem stawiać diagnozy i nie raz pochopne decyzje kosztowały mnie "wstyd" . Możesz jeszcze spróbować odłączyć wentylator, "jeża" i wtedy testować/zrobić pomiar na panelu i po kolei dołączać i za każdym razem robić pomiar. Gdy będziesz miał wszystko podłączone to możesz jeszcze zrobić pomiar/obserwację na przewodzie miedzy bodajże 20pin-em tejże niebieskiej wtyczki, a 1pin-em wtyczki wentylatora, jest to teoretycznie to samo połączenie co między pinem środkowym "jeża", a 1pin-em wentylatora czyli właśnie bodajże przewód czarno-czerwony, to powinien być przewód masowy. Sprawdź dobrze wszytko, jeśli potrafisz, żeby się nie okazało, że problem leży w słabej masie czy problemie w instalacji i żebyś na darmo panelu nie kupował, aczkolwiek nie jest to rzadka usterka i sporo ich wymieniłem ale po co na darmo pieniądze wydawać , no chyba, że jesteś pewien, że wszystko dobrze sprawdziłeś, łącznie z wentylatorem, a ja coś tylko źle zinterpretowałem, no to nie ma innej opcji, jak panel. Pomiar elektryczny, to nie tylko napięcie .
Pozdrawiam