28-01-2016, 15:28
Piszę nowy wątek bo takowego nie znalazłem, jak w temacie wyżej.
Mówi się, że najlepszy kąt synchronizacji wałka powinien być bliski zeru, no i dzisiaj zabrałem się za robotę na VAG'u kąt mi pokazywało [-2.2/-2.7] spalanie na jałowym rozgrzanym 0.9l/h, lekkie dymienie na siwo/czarno podczas każdorazowego odpalania, moim zdaniem za duże spalanie, latem podczas normalnej jazdy zgodnie z przepisami 90/100km 6-bieg nie mogłem zejść ze spalaniem poniżej 7.3l bez włączonej klimatyzacji .... teraz zimą no niestety z niesprawnym dogrzewaczem 7.7l/100km ... (termostat wporządku)
No i dzisiaj zacząłem się bawić z tym kątem, ustawiłem sobie na równe 0, nie ma żadnej odchyłki [0.6] i teraz tak spalanie zlazło na 0.7l no ale auto tak jak gdyby lekko zamulone, wcześniej było tak, że od mniej więcej 1700obr/min było czuć, że auto fajnie idzie najlepiej było to widać wioząc pasażera z boku jak mu głowa do tyłu leciała , teraz takiego czegoś nie ma, jest tak jak bardziej płynnie, ale coś mu brakuje, poczekam jak będzie ze spalaniem w trasie no i jak odpali rano na zimnym, chociaż żadnego problemu podczas odpalania nie było jak to diesle. Lekki dymek podczas odpalania pozostał.
Na forum Passata np. wyczytałem, że silniki AWX na kącie 0 wogóle nie jadą, najlepsze ustawienie to bodajże -1, jak macie w swoich SGA ??
Mówi się, że najlepszy kąt synchronizacji wałka powinien być bliski zeru, no i dzisiaj zabrałem się za robotę na VAG'u kąt mi pokazywało [-2.2/-2.7] spalanie na jałowym rozgrzanym 0.9l/h, lekkie dymienie na siwo/czarno podczas każdorazowego odpalania, moim zdaniem za duże spalanie, latem podczas normalnej jazdy zgodnie z przepisami 90/100km 6-bieg nie mogłem zejść ze spalaniem poniżej 7.3l bez włączonej klimatyzacji .... teraz zimą no niestety z niesprawnym dogrzewaczem 7.7l/100km ... (termostat wporządku)
No i dzisiaj zacząłem się bawić z tym kątem, ustawiłem sobie na równe 0, nie ma żadnej odchyłki [0.6] i teraz tak spalanie zlazło na 0.7l no ale auto tak jak gdyby lekko zamulone, wcześniej było tak, że od mniej więcej 1700obr/min było czuć, że auto fajnie idzie najlepiej było to widać wioząc pasażera z boku jak mu głowa do tyłu leciała , teraz takiego czegoś nie ma, jest tak jak bardziej płynnie, ale coś mu brakuje, poczekam jak będzie ze spalaniem w trasie no i jak odpali rano na zimnym, chociaż żadnego problemu podczas odpalania nie było jak to diesle. Lekki dymek podczas odpalania pozostał.
Na forum Passata np. wyczytałem, że silniki AWX na kącie 0 wogóle nie jadą, najlepsze ustawienie to bodajże -1, jak macie w swoich SGA ??