Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Kąt synchronizacji wałka rozrządu PD - ustawienia. - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63)
+---- Wątek: Kąt synchronizacji wałka rozrządu PD - ustawienia. (/Thread-K%C4%85t-synchronizacji-wa%C5%82ka-rozrz%C4%85du-PD-ustawienia)



Kąt synchronizacji wałka rozrządu PD - ustawienia. - ULTRA - 28-01-2016

Piszę nowy wątek bo takowego nie znalazłem, jak w temacie wyżej.
Mówi się, że najlepszy kąt synchronizacji wałka powinien być bliski zeru, no i dzisiaj zabrałem się za robotę na VAG'u kąt mi pokazywało [-2.2/-2.7] spalanie na jałowym rozgrzanym 0.9l/h, lekkie dymienie na siwo/czarno podczas każdorazowego odpalania, moim zdaniem za duże spalanie, latem podczas normalnej jazdy zgodnie z przepisami 90/100km 6-bieg nie mogłem zejść ze spalaniem poniżej 7.3l bez włączonej klimatyzacji .... teraz zimą no niestety z niesprawnym dogrzewaczem 7.7l/100km ... (termostat wporządku)
No i dzisiaj zacząłem się bawić z tym kątem, ustawiłem sobie na równe 0, nie ma żadnej odchyłki [0.6] i teraz tak spalanie zlazło na 0.7l no ale auto tak jak gdyby lekko zamulone, wcześniej było tak, że od mniej więcej 1700obr/min było czuć, że auto fajnie idzie najlepiej było to widać wioząc pasażera z boku jak mu głowa do tyłu leciała Big Grin, teraz takiego czegoś nie ma, jest tak jak bardziej płynnie, ale coś mu brakuje, poczekam jak będzie ze spalaniem w trasie no i jak odpali rano na zimnym, chociaż żadnego problemu podczas odpalania nie było jak to diesle. Lekki dymek podczas odpalania pozostał.
Na forum Passata np. wyczytałem, że silniki AWX na kącie 0 wogóle nie jadą, najlepsze ustawienie to bodajże -1, jak macie w swoich SGA ??


RE: Kąt synchronizacji wałka rozrządu PD - ustawienia. - Bogos - 29-01-2016

W moim przy synchronizacji (0,0/-0,6) w lecie mam 0,5 przy wyłączonych odbiornikach. Teraz w zimie bardziej się trzyma 0,6l/h. Przebieg 375.000Smile


RE: Kąt synchronizacji wałka rozrządu PD - ustawienia. - wesol - 29-01-2016

Wskazania spalania nie są z pomiaru to pewne wyliczenia. Mi ostatnio golf opałowy na mrozie pochodził może ze 3 min i pojechałem z zona to pokazywał same dziewiąte. Tak 99 litrów. Spadło oczewiscie ale i taj wyniki były po 60 itp a dopiero później zeszło na te normalne 7-9 litra.
Ultra powiedz mi jak ty jeździsz jak mąż 6 bieg i 90-100 km/h. Jaki bieg byś chciał zapiąć przy 170 a jaki przy około 200 ? Dziewiąty czy wyższy? Przy takiej jeździe nie będzie palił mało.


RE: Kąt synchronizacji wałka rozrządu PD - ustawienia. - ULTRA - 29-01-2016

(29-01-2016, 10:33)wesol napisał(a): Jaki bieg byś chciał zapiąć przy 170 a jaki przy około 200 ? Dziewiąty czy wyższy? Przy takiej jeździe nie będzie palił mało.
Żaden, bo ja z taką prędkością nie jeżdżę Big Grin




RE: Kąt synchronizacji wałka rozrządu PD - ustawienia. - wesol - 29-01-2016

no tak ale skoro auto tak ganiac to jak to widzisz?? pomijam aspekt dwumasy bo ja takowej nie posiadam wiec to mi powinno ze tak powiem nie zalezec by jezdzic na wysokich obrotach a niskich biegach. Kiedys kiedys dawno temu jak jeszcze bylem mlody i ledwo co mialem prawko to wiadomo jciec dawal auto zeby jechac a on siedzial z boku. Pamietam jak dzis by nie gnebic auta na tak wysokich biegach gdzie to auto ani turbiny nie mialo ani dwumasy a tylko wolnossacy diesel. Pytalem go czemu? a mowil ze chesz zeby wal korbowy pękł lub panewki podetrzec na wale?? Spalanie tez nie jest zalezen od tego zeby jechac na najwyzszym biegu. Nie od tego jest spalanie bo jakby tak bylo to by robili silniki z obrotami po 800 max i bysmy latali na 200 obrotach i z 10 begowa skrzynia biegow. Widzimy natomiast aktualne tedy w przekladniach nawet automatycznych juz 10 biegowych ale to ni wynika z tego ze mamy rok 2016 a w 1999 byly skryznie gora 5 biegowe. Poprostu wynika to tez z mocy auta a glownie z jego momentu obrotowego. Zauwaz ze niekeidy producent podaje predkosci maksymalna nie na ostatnim biegu a na przedosotatnim. Tak jak to ze biegi sa rozlozone na caly mneijwiecej zakres predkosci jazdy. Skoro chesz odrazu zapinac ostani bieg to po co wachlowac tyle razy ta gałą i zuzywac sprzeglo. Rozpedz go na 1i 2 biegu i potem odrazu zapnij 6 bieg.

Ja normalnie jezdzac to 5 bieg uzywam do 120 km/h. Powyzej zapinam 6 ale to przy spokojnje jedzie gdzie na tych 120 koncze i dalej juz nie rozpedzam. Generlanei jezdzac nieco energiczniej to do 120 ciagne na 4 potem na 5 biegu ciagne do 170-180 i potem dopiero zapinam 6 bieg by dalej jeszcze sie rozpedzac. Taki stylem jazdy dowalasz silnik pod katem po pierwsze wal i panewki, korby przeciazone, glowice i uszczleke pod nią dalej tez same przeguby i sprzeglo tez dostaje wycisk. Spalania wcale nei bedziesz mial nizszego. Chyab sam zauwazyles ze jedzac nieco agresywniej spalisz moze 8 litrow a jezdzac takim stylem wiele nie zejdziesz w dół. Niekiedy nawet mozna wrecz odwrotnie sobie zwiekszyc spaanie. Zobacz co sie dzieje i jak silnik pracuje gdy zapniesz wysoki bieg a dasz pedal gazu w podloge. Po pierwsze czuc jak uklad wtryskowy twardo pracuje. Teraz jak myslisz do czego sie te skrzynie tak psują?? Od tego co gadaja ci co nie maja pojecia bladego jak w srodku wyglada i dziala skrzynia ze to niby od tego ze jednomas zalozysz?? Czy wolisz posluchac kogos kto skrzynie nie jedną rozlozyl na czesci pierwsze???

Naprawde jesli dbasz o swoje auto to polecam moz enei piratowac na drodze ale nieco bardziej agresywniej jezdzic na niskich biegach.


RE: Kąt synchronizacji wałka rozrządu PD - ustawienia. - Bogos - 30-01-2016

Wydaje mi się że kolega ULTRA chciał tylko się zorientować ile nam wskazuje na czasowym spalaniu przy różnej synchronizacji ,a nie na średnim spalaniu.


RE: Kąt synchronizacji wałka rozrządu PD - ustawienia. - wesol - 30-01-2016

Ale ile razy można pisać że to żadne wskazanie spalania. Brane z wyliczeń z przeplywki temp paliwa czasów z wtryskiwaczy samej mapy w ecm. Za dużo czynników jest zmiennych a wersji nawet map do ecm pewnie było ze 30 jak nic. Zresztą co to za wskazanie 0.6 ze skali do 100 ?


RE: Kąt synchronizacji wałka rozrządu PD - ustawienia. - ULTRA - 30-01-2016

Przejeździłem trochę na ustawieniu [0] i auto wydaje się trochę mułowate, na minusowym kącie lepiej się zbierał.
Co ciekawe przy kręceniu kołem wałka za mocno popchnąłem je w lewo i pokazało mi 1.7 i przy takim auto mięciutko odpalało, byłem w szoku wystarczyło delikat przekręcić kluczyk i już zapalał.


RE: Kąt synchronizacji wałka rozrządu PD - ustawienia. - Bogos - 31-01-2016

(30-01-2016, 08:52)wesol napisał(a): Zresztą co to za wskazanie 0.6 ze skali do 100 ?
No tak wesol ale jak zrobisz żeby ci pokazało na chwilowym spalaniu 100???Jeśli masz na średnim to tak będzie ale nie na chwilowym!! a o tym mowa Confused



RE: Kąt synchronizacji wałka rozrządu PD - ustawienia. - wesol - 31-01-2016

Będzie i na chilowym. Kuzyn odpala kiedyś chyba ze 10 lat temu swoją alhambre i widziałem jak spadalo powoli. To tylko wskaźnik nie miernik. Nie mierzy faktycznego przepływu paliwa na wtryskach. Równie dobrze można by podawać np gaz LPG a odciąć dopływ ropy i silnik mimo że by pracował to wskazania nadal by były a paliwa nie spala z baku.