Witam.
W modelach przedliftowych i niektórych poliftowych występował system EDS z niem. ElektronischeDifferentialSperre, który w większości modeli poliftowych zamieniono na ESP z ang. ElectronicStabilityProgram. Różnica jest taka, że EDS to typowa "blokada mechanizmu różnicowego" ale bez jego pełnego zablokowania, a jedynie umożliwiająca przeniesienie napędu na koło o większej przyczepności i system ten działa do pewnej prędkości i jest to z reguły 40km/h, ze względu na ochronę mechanizmu różnicowego, no i oczywiście działa tylko na osi napędzanej, natomiast ESP działa bez względu na prędkość pojazdu i polega na przyhamowywaniu koła o nadmiernym uślizgu i może to być każde koło, nie tylko z osi napędzanej. To tak ogólnie. Jeśli natomiast chodzi o podmianę sterowników, to z tego co pamiętam, to w przedliftowych ,zarówno te bez EDS i z EDS były po dwa rodzaje, o początkach 7M0..... i 1J0..... i musisz zamienić na taki co ma ten sam początek, bo mają inaczej wyprowadzenia wtyczek, następnie musisz sprawdzić kodowanie i ewentualnie przekodować, bo generalnie w Sharanach MKI występowały trzy różne moduły ABS: MK04, MK20, MK25. O ile w Twoim przypadku, czyli auta z 1999r., bez względu czy 4x4 czy nie, czy goły ABS czy z innym systemem, to dla MK04 i MK20, podstawowe kodowanie jest takie samo czyli dla MK04 jest 02802, a dla MK20 jest 12812, to dla aut z modułem MK25 jest już rozróżnienie czy goły ABS czy z czymś innym i czy 4x4 czy nie ale u Ciebie raczej tego modułu nie ma. Dawno się już nie bawiłem w takie rzeczy, bo generalnie wstawiam to co powinno być ale mam nadzieję, że dobrze zapamiętałem i nie mam błędów w swoich notatkach.
Pozdrawiam
W modelach przedliftowych i niektórych poliftowych występował system EDS z niem. ElektronischeDifferentialSperre, który w większości modeli poliftowych zamieniono na ESP z ang. ElectronicStabilityProgram. Różnica jest taka, że EDS to typowa "blokada mechanizmu różnicowego" ale bez jego pełnego zablokowania, a jedynie umożliwiająca przeniesienie napędu na koło o większej przyczepności i system ten działa do pewnej prędkości i jest to z reguły 40km/h, ze względu na ochronę mechanizmu różnicowego, no i oczywiście działa tylko na osi napędzanej, natomiast ESP działa bez względu na prędkość pojazdu i polega na przyhamowywaniu koła o nadmiernym uślizgu i może to być każde koło, nie tylko z osi napędzanej. To tak ogólnie. Jeśli natomiast chodzi o podmianę sterowników, to z tego co pamiętam, to w przedliftowych ,zarówno te bez EDS i z EDS były po dwa rodzaje, o początkach 7M0..... i 1J0..... i musisz zamienić na taki co ma ten sam początek, bo mają inaczej wyprowadzenia wtyczek, następnie musisz sprawdzić kodowanie i ewentualnie przekodować, bo generalnie w Sharanach MKI występowały trzy różne moduły ABS: MK04, MK20, MK25. O ile w Twoim przypadku, czyli auta z 1999r., bez względu czy 4x4 czy nie, czy goły ABS czy z innym systemem, to dla MK04 i MK20, podstawowe kodowanie jest takie samo czyli dla MK04 jest 02802, a dla MK20 jest 12812, to dla aut z modułem MK25 jest już rozróżnienie czy goły ABS czy z czymś innym i czy 4x4 czy nie ale u Ciebie raczej tego modułu nie ma. Dawno się już nie bawiłem w takie rzeczy, bo generalnie wstawiam to co powinno być ale mam nadzieję, że dobrze zapamiętałem i nie mam błędów w swoich notatkach.
Pozdrawiam