Ocena wątku:
005121 - EGR Valve (N18): Short to Ground
10-12-2015, 20:17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2015 20:48 przez tolus24.)
Post: #4
RE: 005121 - EGR Valve (N18): Short to Ground
Witam.

Co do zasady to błąd 005121 to nie jest ten sam błąd co 17809. Ten pierwszy tyczy się samochodów, w których EGR jest zintegrowany z elektroniką nim sterującą czyli z zaworem N18, ewentualnie sterowanych podciśnieniowo za pomocą N18 zintegrowanego ze sterownikiem podciśnienia (blok zaworów magnetycznych), jak np. w silnikach BXE z grupy VAG, a ten drugi dotyczy EGR-ów, które były sterowane podciśnieniowo, za pomocą zaworu wysterowywanego elektrycznie - N18, jako osobnego zaworu. Z doświadczenia, jeśli chodzi o ten EGR zintegrowany z elektroniką i błąd 005121, to 99,9% uszkodzony jest sam EGR, jeden przypadek zdarzył mi się z instalacją. To jest taka sama plaga jak z klapami regulującymi, sterowanymi elektronicznie, czy jak niektórzy mówią gaszącymi, bądź przepustnicami, w których wyłamują się zęby w plastikowych kołach zębatych. Aczkolwiek jak w każdym przypadku związanym z elementami elektrycznymi/elektronicznymi, tak jak piszą koledzy powyżej, zaczyna się od sprawdzenia instalacji (bezpieczników, przewodów, wtyczek itp.).

Pozdrawiam




Wiadomości w tym wątku
RE: 005121 - EGR Valve (N18): Short to Ground - tolus24 - 10-12-2015 20:17

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name