Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: 005121 - EGR Valve (N18): Short to Ground
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam, szukałem na forum ale nie mogę znależć. Miał ktoś taki błąd u siebie?:


005121 - EGR Valve (N18): Short to Ground
P1401 - 000 - - - Intermittent
Witam to błąd 17809 P1401 4591 Zawór EGR - zwarcie do masy. Do sprawdzenia kabloteka.
Instrukcje wszelakie mowia zeby sprawdzic kabloteke oraz egr. EGR jest sterowany elektrycznie a nie jak w 1.9 tdi starszych podcisnieniowo wiec tam czesciej trafiaja sie problemy z samym egrem. Skoro jest zwara do masy to wyglad na to ze jest brak plusa do EGR'a. Brak plusa to zostaje sama masa i sygnalowy ktory wlasnie wtedy zglasza zware do masy. Sprawdzenei kabloteki to jakies 10 minut wiec nie widze porblemu by przedzownic ta nieszczesna kabloteke ale jak tu nic nie bedzi eniepokojacego to EGR rozbebeszyc lub zakupic jakis inny np uzywke i podmienic.
Witam.

Co do zasady to błąd 005121 to nie jest ten sam błąd co 17809. Ten pierwszy tyczy się samochodów, w których EGR jest zintegrowany z elektroniką nim sterującą czyli z zaworem N18, ewentualnie sterowanych podciśnieniowo za pomocą N18 zintegrowanego ze sterownikiem podciśnienia (blok zaworów magnetycznych), jak np. w silnikach BXE z grupy VAG, a ten drugi dotyczy EGR-ów, które były sterowane podciśnieniowo, za pomocą zaworu wysterowywanego elektrycznie - N18, jako osobnego zaworu. Z doświadczenia, jeśli chodzi o ten EGR zintegrowany z elektroniką i błąd 005121, to 99,9% uszkodzony jest sam EGR, jeden przypadek zdarzył mi się z instalacją. To jest taka sama plaga jak z klapami regulującymi, sterowanymi elektronicznie, czy jak niektórzy mówią gaszącymi, bądź przepustnicami, w których wyłamują się zęby w plastikowych kołach zębatych. Aczkolwiek jak w każdym przypadku związanym z elementami elektrycznymi/elektronicznymi, tak jak piszą koledzy powyżej, zaczyna się od sprawdzenia instalacji (bezpieczników, przewodów, wtyczek itp.).

Pozdrawiam
Tak się zastanawiam bo zauważyłem, że komunikat EMISSION WORKSHOP i spadek mocy występuje głownie jak silnik jest zimny. Chodzi wtedy nie równo i kopci jakby nie dopalał paliwa. Oprócz błędu z EGR wyskakuje jeszcze :

005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10): Open Circuit
P161A - 000 - -

Czy uszkodzona świeca może mieć wpływ na błąd EGR?
Witam.

Nie spotkałem się z takim przypadkiem aby świeca żarowa generowała błąd EGR.

Pozdrawiam
w tym silniku 2.0 tdi jest juz pelna kontrola i swiec i zaworu egr. Zreszta egr nie jest sterowany podcisnieniowo a elektrycznie. Szukal bym przyczyny i w samej swiecy lub kablotece od niej i/lub sterwoniku swiec oraz takze w samym zaworze egr. To ze czysty jest nie ma nic wspolnego z tym cyz sprawny jest czy nie sprawny. Tam powinien byc uklad monitorujacy plozenie EGR i pewnie on nawala.
(10-12-2015 20:17)tolus24 napisał(a): [ -> ]Witam.

Co do zasady to błąd 005121 to nie jest ten sam błąd co 17809. Ten pierwszy tyczy się samochodów, w których EGR jest zintegrowany z elektroniką nim sterującą czyli z zaworem N18, ewentualnie sterowanych podciśnieniowo za pomocą N18 zintegrowanego ze sterownikiem podciśnienia (blok zaworów magnetycznych), jak np. w silnikach BXE z grupy VAG, a ten drugi dotyczy EGR-ów, które były sterowane podciśnieniowo, za pomocą zaworu wysterowywanego elektrycznie - N18, jako osobnego zaworu. Z doświadczenia, jeśli chodzi o ten EGR zintegrowany z elektroniką i błąd 005121, to 99,9% uszkodzony jest sam EGR, jeden przypadek zdarzył mi się z instalacją. To jest taka sama plaga jak z klapami regulującymi, sterowanymi elektronicznie, czy jak niektórzy mówią gaszącymi, bądź przepustnicami, w których wyłamują się zęby w plastikowych kołach zębatych. Aczkolwiek jak w każdym przypadku związanym z elementami elektrycznymi/elektronicznymi, tak jak piszą koledzy powyżej, zaczyna się od sprawdzenia instalacji (bezpieczników, przewodów, wtyczek itp.).

Pozdrawiam


Kolego miałeś rację. Niestety skończy się na wymianie zaworu. Na razie zaslepiłem i jeżdzę z błędem, ale przynajmniej nie łapie trybu awaryjnego.
Na dniach dojedzie zawór ale wymiana dopiero po Świętach. Można tak bezpiecznie na tym jeżdzić?

Udąło mi się dostać zawór Wahlera za 349 zł. Normalne ceny to 500 - 800 zł.

Pozdrawiam
Taniej by bylo wykastrowac drania u tunera jakiegos i sprawa by byla zamknieta raz na zawsze.

Ale fajnei ze juz temat sie wyjasnił.
Na czym kolego polega taka "kastracja". Zaslepia się i wyrzuca z programu?
Mam u siebie mokry dpf. Czy jego zywotność zalezy od EGR?

Mam wrażenie, że troche twardziej silnik chodzi po zaślepieniu ale to chyba placebo....
Stron: 1 2 3
Przekierowanie