Liczba postów: 14
Liczba wątków: 0
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
0
po rozebraniu zacisków okazało sie że nie były może zapieczone ale lekko zastane.
mam jeszcze jedno pytanie tylne tłoczki są wkręcane zgadza sie ??
nie udało mi sie ich wkręcić co pewnie świadczy o tym ze trzeba je wymienić za to wykrecaja sie
idelanie
Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
12
To nie znaczy że musisz je wymieniać. Z wkręcaniem jest zawsze gorzej niż wykręcaniem. Dociskaj odpowiednio mocno tą część co wkręcasz jednocześnie wkręcając. Powinno pomóc.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Nic nie gorzej bo to nie jest śruba jakas z gwintem. Wkreca się bardzo dobrze tylko trzeba mieć odpowiedni sprzęt.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tak ale zauwaz ze wkrecanei tloczka w naszych autach jest i w lewym zacisku i w prawym w tym samym kierunku czyli jakby z gwintem prawym. No i poza tym wykrecenie to niewielu obrotow wymaga za to wkrecenie juz duzo wiecej. Tez mam taki przyrząd zrobion wlasnorecznie jednakze sporo osob radzi sobie zwykly ściskiem stolarskim.
To akurat moja robota na szybkiego kiedys tam.
Jesli juz sie kreci bez wiekszych problemow tloczek i nie jest podkorodowany to raczej bedzie taki zacisk dobry.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
kiedys mialem cos takeigo zrobione na wkretarke i wkrecalem tloczki wkretarką z duzym przelozeniem obrotowym tak by oborty byly male ale duza sila. Jednakze woletakim czyms wkrecac tloczki z racji iz co roku rozbieram hamulce, czyszcze, psikam pod ta gumowa oslonke i wkrecajac tloczki sa one rozruszane na tyle ze nie ma prawa sie taki tloczke zacierac w zacisku. Nigdy nie mialem problemow w zadnym aucie z hamulcami. W przednich hamulcach tez warto tymi tloczkami pokrecic troszke ale tam oczewiscie jest nieco inaczej ale pokrecenie i posmarowanie tloczkow daje taki sam efekt co na tyle czyli konserwuje i usprawnia hamulce. Ostatnio jak bylem na przegladzie to roznice meidzy hamulcami mialem 1 %
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 291
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jul 2011
Reputacja:
1
07-11-2015, 23:02
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-11-2015, 23:18 przez wesol.)
Ja uważam hamulce w Sharanie za wyjątkowo sprawne, auto potrafi stanąć dębem. Dodam, że od ponad 4 lat nic nie regenerowałem i nie smarowałem, ale od zawsze jestem wierny klockom i tarczom ATE. To nie reklama, ale uważam, że oszczędności bokiem wychodzą.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
tak ate to w wiekszosci marek sa na pierwszy montaż zakladane. Generalnie sa gladkie ale ATE robi tez wersje power disc czyli nacinane. I jedne i drugie sa bardzo dobre.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.