Ocena wątku:
  • 4 głosów - średnia: 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak hamują SGA?
#21
po rozebraniu zacisków okazało sie że nie były może zapieczone ale lekko zastane.

mam jeszcze jedno pytanie tylne tłoczki są wkręcane zgadza sie ??
nie udało mi sie ich wkręcić co pewnie świadczy o tym ze trzeba je wymienić za to wykrecaja sie
idelanie
Odpowiedz




#22
To nie znaczy że musisz je wymieniać. Z wkręcaniem jest zawsze gorzej niż wykręcaniem. Dociskaj odpowiednio mocno tą część co wkręcasz jednocześnie wkręcając. Powinno pomóc.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI Heart
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Odpowiedz
#23
Nic nie gorzej bo to nie jest śruba jakas z gwintem. Wkreca się bardzo dobrze tylko trzeba mieć odpowiedni sprzęt.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#24
Paweł tam jest ala śruba z gwintem w środku. Dokładnie wyglada jak płaskownik który ma wyfrezowane zęby na krawędziach. Co do odpowiedniego sprzętu to większość z nas nie posiada takowego dla tego są delikatne problemy z wkręcaniem tłoczka do cylinderka. Ja dorobiłem sobie taki klucz żeby szybciej i sprawniej to działało.Smile
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI Heart
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Odpowiedz
#25
Tak ale zauwaz ze wkrecanei tloczka w naszych autach jest i w lewym zacisku i w prawym w tym samym kierunku czyli jakby z gwintem prawym. No i poza tym wykrecenie to niewielu obrotow wymaga za to wkrecenie juz duzo wiecej. Tez mam taki przyrząd zrobion wlasnorecznie jednakze sporo osob radzi sobie zwykly ściskiem stolarskim.
[Obrazek: min_5ccaff8338cd7a74b7c964a9544a.jpg]
To akurat moja robota na szybkiego kiedys tam.

Jesli juz sie kreci bez wiekszych problemow tloczek i nie jest podkorodowany to raczej bedzie taki zacisk dobry.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#26
Ten przyrząd co pokazałeś jest super. Jednocześnie możesz wkręcając dociskać tłoczek. Tongue
Robiłem kiedyś za pomocą zacisku stolarskiego ale to trochę męczące było.Sad
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI Heart
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Odpowiedz




#27
kiedys mialem cos takeigo zrobione na wkretarke i wkrecalem tloczki wkretarką z duzym przelozeniem obrotowym tak by oborty byly male ale duza sila. Jednakze woletakim czyms wkrecac tloczki z racji iz co roku rozbieram hamulce, czyszcze, psikam pod ta gumowa oslonke i wkrecajac tloczki sa one rozruszane na tyle ze nie ma prawa sie taki tloczke zacierac w zacisku. Nigdy nie mialem problemow w zadnym aucie z hamulcami. W przednich hamulcach tez warto tymi tloczkami pokrecic troszke ale tam oczewiscie jest nieco inaczej ale pokrecenie i posmarowanie tloczkow daje taki sam efekt co na tyle czyli konserwuje i usprawnia hamulce. Ostatnio jak bylem na przegladzie to roznice meidzy hamulcami mialem 1 %
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#28
Ja uważam hamulce w Sharanie za wyjątkowo sprawne, auto potrafi stanąć dębem. Dodam, że od ponad 4 lat nic nie regenerowałem i nie smarowałem, ale od zawsze jestem wierny klockom i tarczom ATE. To nie reklama, ale uważam, że oszczędności bokiem wychodzą.
www.kolbuild.pro
KOLBUILD - Remonty i Wykończenia Wnętrz
Odpowiedz
#29
tak ate to w wiekszosci marek sa na pierwszy montaż zakladane. Generalnie sa gladkie ale ATE robi tez wersje power disc czyli nacinane. I jedne i drugie sa bardzo dobre.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości