Ocena wątku:
Turbina przeładowuje na 1 biegu
08-09-2015, 13:20 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2015 13:24 przez marti.)
Post: #1
Turbina przeładowuje na 1 biegu
Witam,
Posiadam Tourana 1.9 BLS 105KM i mam problem na który już zjadam zęby tak więc proszę o wyrozumiałość, że piszę na forum Sharana.

Tak więc przy wyższych temperaturach zewnętrzych powiedzmy powyżej 15-20C turbina przeładowuje (nie potrafi zbić ciśnienia) na 1 biegu przy spokojnym przyśpieszaniu tak ok. 30% wciśniętego pedału gazu. Przy ruszaniu zbiera się dobrze, później jest muł ok. 1800 obr/min (wtedy przeładowuje i słabiutko przyśpiesza) i powiedzmy od 2800 obr/min znowu dobrze ciągnie. Natomiast przy przyśpieszaniu na jedynce z pedałem w podłodze przyśpiesza dobrze, bez przymulenia. O dziwo zjawisko to nie występuje zawsze, w upalne dni nagminie, a teraz jak zrobiło się chłodniej o dziwo praktycznie przestało.

Dodam, że turbo było regenerowane bo przeładowywało (piki na logach), podobno z wymianą zmiennej geometrii i siłownika. Również logi na 3 i 4 biegu wyglądają teraz ok. Robiłem logi grupy 11 na pierwszym biegu z pedałem gazu ok. 30% w podłodze i wychodzi, że w momencie zamulania przeładowuje, czasami nawet do 0,4 bara. Udało mi się tak samo zrobić logi, ale w sytuacji gdy przyśpieszał dobrze i wychodzi, że wtedy nie przeładowuje.

Czujniki temperatury mierzą dobrze. Ciśnienie na vacum na wolnych obrotach w odnodze odchodzącej do n75 0,5 bara (trochę mało), przy gruszce też 0,5 bara, ale jak się trochę przygazuje to na vacum podchodzi do 0,8 bara. No ale gdyby to była wina vacum to chyba było by niedoładowanie a nie przeładowanie? Niebawem będę miał wacuometr to pomierzę jeszcze raz.

1. Czy zawór n75 może powodować takie jazdy?
2. Słabe podciśnienie na vacum chyba nie może powodować przeładowywań?
3. Siłownik?
4. EGR?

Poniżej zamieszczam wykres loga z przeładowaniem na pierwszym biegu z pedałem gazu ok. 30% w podłodze. W razie czego mam jeszcze inne logi.

Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.


Załączone pliki Miniatury
   
Reklama

08-09-2015, 16:53 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2015 16:54 przez wesol.)
Post: #2
RE: Turbina przeładowuje na 1 biegu
Tam u siebie masz chyba kasete elektrozaworów czy sie myle?? Te kasety dosc czesto siadaja a przynajmniej czeciej jak te osbne elektrozaworki. Generalnei zpaodaj logi dynamiczne z doladowania czyli grupa 11 ale dynamicznie ale na tym twoim 1 biegu i na jakms wyzszym z pedalem gazu w podlodze. Zobczymy wtedy co sie dzieje. Ewentualnie dwie grupy naraz 10 i 11 to bedzie najlepiej.

Turbo tam masz to KKK czy garrretta bo mi sie wydaje ze chyba kkk. Dziwna speawa z ta wymiana zmiennej geo i gruszki w tym serwisie turbin.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
08-09-2015, 23:11 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2015 23:15 przez marti.)
Post: #3
RE: Turbina przeładowuje na 1 biegu
Dzięki za zainteresowanie Wesol. Liczyłem na twoją pomoc, twoja popularność sięga już chyba wszystkie fora użytkowników TDI Wink

Ale do rzeczy. Na początki sprostowanie odnośnie regeneracji turbiny. Namieszłem, regenerowany był siłownik a nie gruszka, podobno tego siłownika już prawie nie było. Co do nowej geometrii to sam ją sobie zażyczyłem bo jeden mechanik który wcześniej czyścił mi turbinę mówił że bardzo skorodowana. Turbo regenerowałem u mechanika, który zarzeka się że ten zakład naprawdę dobrze to robi, jakiś z Bydgoszczy ale nie mam nazwy. Tak na marginesie to nie do końca ufam mojemu mechanikowi.
Dodam jeszcze, że takie przymulanie po regeneracji było odczuwalne również na 2, czasem na 3 biegu. Ale mój mechanik rzekomo zrobił adaptację EGR i o dziwo zamulenie ustąpiło na 2 i 3, ale nadal pozostało na pierwszym biegu. Nie wiem czy faktycznie to pomogło czy po prostu coś ściemnia.

Co do pytania czy zamiast zaworków są kasety. Nie wydaje mi się, n75 jest przykręcony na 2 śruby, z drugiej strony nie wiem o jakie kasety może ci chodzić.

Turbina KKK, jak zasysa to sztanga jest chyba wyciskana. No i DPF.

Poniżej logi robione kilka dni temu na 3 i 4 biegu - niestety 3 grupy na raz więc mniejsza dokładność:
http://vaglog.pl/log_231460.html - 3 bieg
http://vaglog.pl/log_231462.html - 4 bieg

Poniżej zamieszczam wykresy dla łatwiejszego zobrazowania plus jeden log przed regeneracją turbiny.

3 bieg
   

4 bieg
   

3 bieg przed regeneracją turbiny
   

1 bieg na pełnym bucie
   

No i jeszcze jedna sprawa po założeniu turbiny po regeneracji okazało się, że coś piszczało w momencie tego przeładowania na pierwszym biegu. Podobno była to nieszczelność między kolektorem wydechowym, a rurką EGR. Rzekomo kolektor odkształcił się od temperatury, a skoro ciśnienie było za duże bo czasami na jedynce dochodzi do 2,5 bara to i piszczało. Teraz niby zplanowane dobrze i już nie piszczy.
09-09-2015, 06:40
Post: #4
RE: Turbina przeładowuje na 1 biegu
Ja bym sprawdzil szczlenosc wezykow od pompy vaq. Ten do serwa hamulcowego tez. Cos mi pachnie tym ze tu jest problem i to by sie zgadzalo nawet. Nawet mozesz si pokusic o rozebranie jej bo nei ejst jakos mega skomplikowana ta pompa tandemowa. ALbo bedzie iwdac w niej odrazu ze jest juz wyrezana w srodku i ma problemy z nabiciem podcisnienia. Mozna nawet podmienic od kogos taka pompe bo to wiele roboty tez nie ma pryz takiej operacji. Sam podajesz ze podcisnienie to -0.5 bara a to faktycznie troszke malo. Na wyzszych biegach jednak bedzie jeszcze dawac rade bo silnik juz sie troszke powkreca na obroty zanim zapniesz ten bieg wiec do akumualtora pdocisnienei troszke narobi nawet taka licha pompa.
Myslalem jeszcze o zapchanym DPFie poczatkowo ale skoro na wysokich biegach daje rade wysterowac to znakiem tego ze to nie on. Nie wiem natomiast oczym mowisz z tym regenerowanym silowniku a nie gruszce. i to mnie zdziwilo. Tam masz tylko gruszke odwrotnego dzialania. Czyli zamiast wciagac sztange od turbo to wypycha sztange w strone turbiny. Inaczje steruje geometria ale nadal podcisnieniowo.

Wolalbym ys byl pewny tej gruszki i pracy geometrii ale wyglada na to ze goe sie nei klinuje tylko jest problem z wysterowaniem z poziomu N75 lub ilosci podcisnienia.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
09-09-2015, 08:51
Post: #5
RE: Turbina przeładowuje na 1 biegu
Dzięki za wskazówki. Gdybm jeszcze miał coś więcej do czynienia z samochodami i czas to próbowałbym się jeszcze pobawić w rozebranie tej pompy, ale na razie to niemożliwe, chyba że dam jakiemuś mechanikowi. Może jak posiądę więcej wiedzy to się odważę Wink. W najbliższym czasie postaram się jeszcze przejrzeć wężyki.

Żeby wykluczyć jeszcze inne moje wątpliwości:

1. Zapchany filtr paliwa takich objawów by nie dawał?

2. A gdyby EGR się nie otwierał, przyblokowywał to możliwe jest że silnik wtedy zamiast spalin żądanych przez ECU, aby ograniczyć wartość przepływu rzeczywistego powietrza dostaje tylko świeże powietrze przez co mieszanka jest bogatsza i rozpędza turbinę. Chodzi mi o to, czy sterownik przez pewien czas nie będzie chciał zbić ciśnienia wyłącznie poprzez doprowadzenie większej ilości spalin, a gdy to nie wystarczy to wprowadza do akcji n75 i odpuszcza łopatki turbiny?

3. Możesz mi wytłumaczyć co robi ECU, że w momencie przeładowania odczuwam zamulenie. Tnie dawkę paliwa? bo przecież powietrza ma wystarczającą ilość.

4. Czy log na 4 biegu jest prawidłowy, bo jakoś później osiąga ciśnienie zadane niż na 3 biegu?
09-09-2015, 18:26
Post: #6
RE: Turbina przeładowuje na 1 biegu
ad2 EGR ma sie nie otwierac. Otwiera sie gdy autem jedziesz ze stala predkoscia czyli pedal gazu ledwo muskany lub gdy puscisz pedal gazu. JEdnak jesli z powodu jakiegos defektu egr bedzie w czesci otwarty to powietrze pompowane bedzie uciekac w dolot za to gdy dopeiro zamierzasz przyspieszyc czyli z dolnych obrotow bedzi eciagnac spaliny z wydechu wiec Przeplywka bedzi emiala zanizone wartosci bo nie bedzie takiego zasysu przez filtr powietrza. Czesc powietrza bedzie poprostu brana przez filtr powietrza czesc z wydechu zamiast tylko z filtra.

ad3 tak tnie dawke paliwa. Skoro nie moz eopanowac suszary przez wysterowanie N75 to cos musi zrobic by turbina nie odfrunela.

ad 4 jest prawie idealny. Mozliwe ze z winy takiej ze ta pompa vaq daje niskie cisnienie to poczatkowo pozno wstaje. Spróbuj zrobic tak ze przed tym logowaniem na luzie wez wkrec silnik na np 5 sekund na 3000 obr. Potem zapnij 1 bieg i zrob loga. Niech nabije podcisnia.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
10-09-2015, 08:51
Post: #7
RE: Turbina przeładowuje na 1 biegu
Ok, zrobię tego loga tak jak mówiłeś, ale z pedałem gazu wciśniętym ok. 30-50% bo tak jak wspominałem przy gazie w podłodze idzie dobrze i log też wygląda chyba dobrze. Nie wiem czy uda mi się w tym tygodniu, ale jak zrobię to napiszę.

A co do tego EGR to właśnie chodziło mi przy przyśpieszaniu na 1 biegu na pół gwizdka, gdzie w logach widać że się otwiera. I w momencie gdy ciśnienie aktualne osiąga zadane czy ECU przez pewien czas nie próbuje zbijać ciśnienia przez EGR wpuszczając spaliny czy raczej od razu wkracza z n75? Czy pomiędzy EGR, a n75 jest jakaś zależność czy po prostu te elementy działają niezależnie od siebie? Tak tylko pytam aby wykluczyć EGR. Nie oczekuję też, że ktoś zna odpowiedź na to pytanie.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Sharan 1.9 tdi auy nie gaśnie na wstecznym biegu Gruby92 6 2,675 10-10-2019 09:27
Ostatni post: kalamb
  zacinająca się turbina? krokodyl901 13 4,576 22-04-2017 19:56
Ostatni post: wesol
  blokada pierwszego biegu mcpula 7 3,306 12-07-2014 06:57
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name