Witam.
Generalnie układ mycia reflektorów oparty jest o dwa przekaźniki, z czego pierwszy zaraz za włącznikiem wycieraczek jest zwykłym przekaźnikiem czteronóżkowym, a drugi, z którego idzie bezpośrednie załączanie pompki spryskiwacza reflektorów, jest przekaźnikiem kilkunóżkowym z modułem elektronicznym w środku, a wszystko jest sterowane stykami z włącznika wycieraczek. W pierwszych modelach, bodajże do końca 2001r., zasilanie cewki pierwszego przekaźnika, z obydwu stron, było z włącznika wycieraczek i dalej szło też między innymi do modułu centralnej elektryki, spryskiwacza przedniej szyby i silniczka tylnej wycieraczki, w późniejszych wersjach moduł centralnej elektryki został pominięty i zastąpił go silniczek przedniej wycieraczki. W obydwu przypadkach, pierwszy przekaźnik przekazuje zasilanie na moduł elektroniczny drugiego przekaźnika i ten już zawiaduje pracą pompki przednich reflektorów, ten sam moduł drugiego przekaźnika dostaje też informację z włącznika świateł, że światła są włączone i "trzeba je myć". Także generalnie, to nie jest prosty układ i najprostszy sposób aby go wyłączyć, to "odciąć" zasilanie bądź masę bezpośrednio idące do pompki czyli przewód czerwony "+", np. na wyjściu nóżki drugiego przekaźnika, bądź bezpośrednią masę "-" przy pompce w części silnikowej, w zależności, jak to ma być realizowane. Jak byś miał schemat, to można pokombinować inaczej.
Pozdrawiam
Generalnie układ mycia reflektorów oparty jest o dwa przekaźniki, z czego pierwszy zaraz za włącznikiem wycieraczek jest zwykłym przekaźnikiem czteronóżkowym, a drugi, z którego idzie bezpośrednie załączanie pompki spryskiwacza reflektorów, jest przekaźnikiem kilkunóżkowym z modułem elektronicznym w środku, a wszystko jest sterowane stykami z włącznika wycieraczek. W pierwszych modelach, bodajże do końca 2001r., zasilanie cewki pierwszego przekaźnika, z obydwu stron, było z włącznika wycieraczek i dalej szło też między innymi do modułu centralnej elektryki, spryskiwacza przedniej szyby i silniczka tylnej wycieraczki, w późniejszych wersjach moduł centralnej elektryki został pominięty i zastąpił go silniczek przedniej wycieraczki. W obydwu przypadkach, pierwszy przekaźnik przekazuje zasilanie na moduł elektroniczny drugiego przekaźnika i ten już zawiaduje pracą pompki przednich reflektorów, ten sam moduł drugiego przekaźnika dostaje też informację z włącznika świateł, że światła są włączone i "trzeba je myć". Także generalnie, to nie jest prosty układ i najprostszy sposób aby go wyłączyć, to "odciąć" zasilanie bądź masę bezpośrednio idące do pompki czyli przewód czerwony "+", np. na wyjściu nóżki drugiego przekaźnika, bądź bezpośrednią masę "-" przy pompce w części silnikowej, w zależności, jak to ma być realizowane. Jak byś miał schemat, to można pokombinować inaczej.
Pozdrawiam