Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Temperatura oleju
#41
(29-09-2016, 22:28)maciek8791 napisał(a): Z ciekawostek dodam jeszcze że niestety drugi już warsztat odmówił mi wymiany głośników na dynaudio z sharana z uwagi na te drzwi przesuwne, chyba to odpuszcze i będę miał dynaudio do sprzedania :-)

Eeee lenie i boją się drzwi przesuwnych . W ELSIE nic nie ma by wydłubać tapicerkę to trzeba zdjąć drzwi . Tapicerkę odpina się podobnie jak przednią tylko jest trudniejszy dostęp , bo trzeba się bawić w różnych położeniach drzwi .
Odpowiedz




#42
Pewnie masz racje z tymi drzwiami, ale ostatecznie zdecydowałem się na wzmacniacz PNP z DSP helixa, gdzie nie trzeba robić żadnej rzeźby (wszystko wpinasz w ori instalacje), a dynaudio opyliłem jakiemuś chińczykowi na allegro.

Wracając do temperatury - po zmianie na liqui moly temperatura spadła ok. 15 stopni w dół. Mimo wszystko nadal jest wysoka ale max co osiągnałem to 136 stopni, a nie 150 stopni tak jak było przy ostrej jeździe na castrolu z ASO.
Od wymiany oleju minęło ok 10 tyś. Ciekawy jestem jakie będą temp na LM po 10 tyś wtedy chyba będzie można obiektywnie się wypowiedzieć na temat oleju.

pozdrawiam - Maciek
Odpowiedz
#43
(06-10-2016, 20:46)maciek8791 napisał(a): Wracając do temperatury - po zmianie na liqui moly temperatura spadła ok. 15 stopni w dół. Mimo wszystko nadal jest wysoka ale max co osiągnałem to 136 stopni, a nie 150 stopni tak jak było przy ostrej jeździe na castrolu z ASO.
Od wymiany oleju minęło ok 10 tyś. Ciekawy jestem jakie będą temp na LM po 10 tyś wtedy chyba będzie można obiektywnie się wypowiedzieć na temat oleju.

pozdrawiam - Maciek
chociaż nie mam problemów z temperaturą za to bardzo mnie uświadczasz co do zasadności zmiany castrola na co lepsze .

Myśle nad Amsoil lub Penrite .
Ktoś ci dobierał ten olej ? Oczywiście z normą 507 , bo DPF-a dalej masz ?
Dodatku Archoil 9100 nie stosowałeś ?
pozdrawiam tyż Maciek
Odpowiedz
#44
Temp spadla na czujniku a jak sie ma na posczegolnych elemenrach silnika to nie wuadomo. Czemu niby sie na innym oleju grzal bo co on takiego ma ze sie grzeje. Cis jest nie tak. Silniki te dlubniete na moce po 250 koni sie nue gotuja a tu przy nawet nie upalaniu takie wyniki?
Nie trzeba oleju z norma 507 do auta z dpf. 505 wystarczy a nawet twierdze ze lepiej bedzie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#45
(07-10-2016, 18:32)wesol napisał(a): Temp spadla na czujniku a jak sie ma na posczegolnych elemenrach silnika to nie wuadomo. Czemu niby sie na innym oleju grzal bo co on takiego ma ze sie grzeje. Cis jest nie tak. Silniki te dlubniete na moce po 250 koni sie nue gotuja a tu przy nawet nie upalaniu takie wyniki?
Nie trzeba oleju z norma 507 do auta z dpf. 505 wystarczy a nawet twierdze ze lepiej bedzie.

Wszystko jest OK. Temp oleju to przecież nie to samo co temp wody. Widocznie taka jest konstrukcja że w sharanie/Alhambra może z uwagi na dużą chłodnice klimy słabiej powietrze schładza olej nie wiem. ale nawet 150 stopni to i tak za mało żeby syntetyk przestał smarować. Czytałem na forach niemieckich, sharany i alhambry przy tym silniku osiągają tez tak samo wysokie temperatury i nic się nie dzieje także przy dłuższej eksploatacji.

pozdrawiam - Maciek
Odpowiedz
#46
W zyciu. Co ma chlodnica klimy to nie wiem. Nic sie nie dzieje jak lece i ponad 200 km/h. Nie ma prawa sie grzac. Czy forum to eksperci? Aso i tunerzy ucza sie z for? Jak myslisz?
Nie chodzi tylko o smarowanie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#47
Ja mam 2014 177km problem ten sam wysoka temperatura oleju nawet do 150 z przyczepą co dziwniejsze płyn chłodniczy w normie 90. W serwisie mam się nie przejmować. Na forach niemieckich to samo ponoć ten model tak ma ,coś tam z miejscem w którym jest czujnik. Do póki nie wyświetla się problem jechać.
Pozdrawiam Tomek
Odpowiedz
#48
CFFB po mapie na 174KM maksymalna temp. oleju jaką zanotowałem to 118* przy dłuższej jeździe autostradą prędkość ok 180 km/h.
Przy normalnej jeździe 120-140 km/h temp. oleju nie przekracza 105*.
Olej Ravenol 5w/30
Odpowiedz
#49
(13-10-2020, 17:16)michal_turek napisał(a): Olej Ravenol 5w/30

A jaki Ravenol SMP czy VMP?
Odpowiedz
#50
RAVENOL VMP SAE 5W30 USVO
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zabierak pompy oleju popo666 1 168 03-01-2024, 09:55
Ostatni post: wesol
  2.0 TDi CFFB kontrolka ciśnienia oleju pytanie yros 0 1,205 21-10-2021, 20:54
Ostatni post: yros
  problem z czujnikiem oleju w silniku SaM 3 2,418 25-03-2017, 19:28
Ostatni post: SaM
  Wymiana oleju w silniku- co ile km? Alhambra 7N 20 17,232 30-08-2016, 22:04
Ostatni post: VVMiet

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości