Liczba postów: 19
Liczba wątków: 3
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
0
kilka dni temu po odpaleniu nie zgasła kontrolka CHECK ENGINE i już za każdym razem nie gasła; na wszelki wypadek sprawdziłem poziom oleju (chociaż przegląd miałem 3 mies. temu) - poziom OK, no to zajeżdżam do zaprzyjaźnionego warsztatu podpiąć się pod kompa; wyskakują dwa błędy : - za bogata mieszanka, za uboga mieszanka; mechanik na to : kiepskie paliwo zatankowane; może byłoby mi łatwiej to zatwierdzić, gdybym na tej benzynie nie wyjeździł wcześniej pół baku; żadnych spadków mocy; po wykasowaniu błędów kontrolka gaśnie - będę ją obserwował; ktoś ma pomysł z jakiej strony może nadchodzić problem?
Liczba postów: 246
Liczba wątków: 12
Dołączył: Jul 2011
Reputacja:
0
u mnie przewody podcisnieniewe były trachniete w Alhambrze jak były takie błędy
Liczba postów: 19
Liczba wątków: 3
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
0
masz rację, poprzednim razem to przetrenowałem; różnica była taka, że były spadki mocy; oczywiście przewód wymieniony; szukam dalej
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Te błędy miały jakie numery?
Korekcja długo czy krótkoterminowa?
Może sonda lambda fiksować lub jej podłączenie, skoro rzuca raz za bogato a raz za ubogo.
Może być coś w dolocie - jakaś nieszczelność.
Może być coś w wydechu - też jakaś nieszczelność.
Z tym, że jeśli na dolocie to często wywala dodatkowo błędy EVAP i SAI.
Pojeździj więcej bez kasowania błędów i zobacz czy czegoś nie dorzuci.
Jak pojawią się dodatkowe błędy EVAP lub SAI to pewnie coś się rozszczelniło na dolocie. Może posadź kogoś za kierownicą aby operował gazem i nasłuchuj - jak szlag trafił jakieś wężyki to z reguły słychać świst powietrza zasysanego "obok".
Jak pojawi się błąd drugiej sondy lambda to może być nieszczelność na dolocie i na wydechu...
Zobacz czy nie ma wypadania zapłonu na jakimś cylindrze to by znów świadczyło o problemie ze świecą, cewką, elektryką lub wtryskiwaczem na tym cylindrze (w najgorszym wypadku brak kompresji).
Ogólnie temat jest obszerny - bez dodatkowych danych będziesz działać po omacku.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 19
Liczba wątków: 3
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
0
04-05-2015, 17:34
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2015, 17:37 przez gogo.)
przejechałem kolejne 500 km; błędy nie pojawiają się więcej; albo to czysty przypadek (chociaż nie wierzę w takie) albo nadciąga burza
Liczba postów: 6
Liczba wątków: 2
Dołączył: Dec 2014
Reputacja:
0
Podpinam się pod temat lecz inny wątek.
Pali mi się również kontrolka check engine w tym samym silniku. Mam LPG. Jeśli ją usunę to po kilkudziesięciu kilometrach i tak mi się zapali i tak w kółko - nie sprawdzałem tego na benzynie. Mechanicy podejrzewają źle dobraną instalacje lpg. Jeden gaziarz świetnie zwrócił uwagę na FILTR WĘGLA AKTYWNEGO. Oprócz błędnej mieszanki błędy pokazują również na coś w rodzaju zbyt małego ciśnienia zbiornika paliwa. Mało tego gaziarz znalazł trójnik, który powinien łączyć się z filtrem węgla, a się nie łączy - po prostu sobie jest luzem. Ja podejrzewam właśnie w tym przyczynę - braku połączenia trójnika z filtrem węgla.
Moje pytanie do Was fachowcy forumowcy - gdzie szukać takiego filtra pod maską i jak się do niego dobrać? Czytałem różne fora i jedni piszą, że gdzieś w nadkolu prawego koła, drudzy że może być umieszczony np. w filtrze powietrza dolotowego. Dziś rozkręciłem filtr i nic tam takiego nie ma. Wiem mniej więcej jak to wygląda (zdjęcia google.pl)
Pomożecie? Może sam usunę usterkę, gdzie mechanicy nie potrafią sobie z tym poradzić.