Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
CHECK ENGINE 2,8 benz - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Benzynowy (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Benzynowy--64)
+---- Wątek: CHECK ENGINE 2,8 benz (/Thread-CHECK-ENGINE-2-8-benz)



CHECK ENGINE 2,8 benz - gogo - 16-04-2015

kilka dni temu po odpaleniu nie zgasła kontrolka CHECK ENGINE i już za każdym razem nie gasła; na wszelki wypadek sprawdziłem poziom oleju (chociaż przegląd miałem 3 mies. temu) - poziom OK, no to zajeżdżam do zaprzyjaźnionego warsztatu podpiąć się pod kompa; wyskakują dwa błędy : - za bogata mieszanka, za uboga mieszanka; mechanik na to : kiepskie paliwo zatankowane; może byłoby mi łatwiej to zatwierdzić, gdybym na tej benzynie nie wyjeździł wcześniej pół baku; żadnych spadków mocy; po wykasowaniu błędów kontrolka gaśnie - będę ją obserwował; ktoś ma pomysł z jakiej strony może nadchodzić problem?


RE: CHECK ENGINE 2,8 benz - Sigma_74 - 16-04-2015

u mnie przewody podcisnieniewe były trachniete w Alhambrze jak były takie błędy



RE: CHECK ENGINE 2,8 benz - gogo - 17-04-2015

masz rację, poprzednim razem to przetrenowałem; różnica była taka, że były spadki mocy; oczywiście przewód wymieniony; szukam dalej


RE: CHECK ENGINE 2,8 benz - skimir - 17-04-2015

Te błędy miały jakie numery?
Korekcja długo czy krótkoterminowa?

Może sonda lambda fiksować lub jej podłączenie, skoro rzuca raz za bogato a raz za ubogo.
Może być coś w dolocie - jakaś nieszczelność.
Może być coś w wydechu - też jakaś nieszczelność.

Z tym, że jeśli na dolocie to często wywala dodatkowo błędy EVAP i SAI.
Pojeździj więcej bez kasowania błędów i zobacz czy czegoś nie dorzuci.

Jak pojawią się dodatkowe błędy EVAP lub SAI to pewnie coś się rozszczelniło na dolocie. Może posadź kogoś za kierownicą aby operował gazem i nasłuchuj - jak szlag trafił jakieś wężyki to z reguły słychać świst powietrza zasysanego "obok".

Jak pojawi się błąd drugiej sondy lambda to może być nieszczelność na dolocie i na wydechu...

Zobacz czy nie ma wypadania zapłonu na jakimś cylindrze to by znów świadczyło o problemie ze świecą, cewką, elektryką lub wtryskiwaczem na tym cylindrze (w najgorszym wypadku brak kompresji).

Ogólnie temat jest obszerny - bez dodatkowych danych będziesz działać po omacku.


RE: CHECK ENGINE 2,8 benz - gogo - 04-05-2015

przejechałem kolejne 500 km; błędy nie pojawiają się więcej; albo to czysty przypadek (chociaż nie wierzę w takie) albo nadciąga burza


RE: CHECK ENGINE 2,8 benz - Patrol - 04-10-2016

Podpinam się pod temat lecz inny wątek.

Pali mi się również kontrolka check engine w tym samym silniku. Mam LPG. Jeśli ją usunę to po kilkudziesięciu kilometrach i tak mi się zapali i tak w kółko - nie sprawdzałem tego na benzynie. Mechanicy podejrzewają źle dobraną instalacje lpg. Jeden gaziarz świetnie zwrócił uwagę na FILTR WĘGLA AKTYWNEGO. Oprócz błędnej mieszanki błędy pokazują również na coś w rodzaju zbyt małego ciśnienia zbiornika paliwa. Mało tego gaziarz znalazł trójnik, który powinien łączyć się z filtrem węgla, a się nie łączy - po prostu sobie jest luzem. Ja podejrzewam właśnie w tym przyczynę - braku połączenia trójnika z filtrem węgla.
Moje pytanie do Was fachowcy forumowcy - gdzie szukać takiego filtra pod maską i jak się do niego dobrać? Czytałem różne fora i jedni piszą, że gdzieś w nadkolu prawego koła, drudzy że może być umieszczony np. w filtrze powietrza dolotowego. Dziś rozkręciłem filtr i nic tam takiego nie ma. Wiem mniej więcej jak to wygląda (zdjęcia google.pl)
Pomożecie? Może sam usunę usterkę, gdzie mechanicy nie potrafią sobie z tym poradzić.