21-06-2019, 21:35
Witam.
Odepnij wtyczkę od modułu, do której wchodzą przewody od czujników (jeżeli masz przód i tył, to każdą z osobna i za każdym razem sprawdzanie błędów) i zobacz czy zniknie błąd zwarcia (na pewno pojawi się błąd czujników, bo to normalne), jeśli zniknie, to wiadomo, że moduł sprawny, a problem leży we wiązce od czujników bądź w jednym/kilku czujnikach (na wtyczce zasilania zwarcia raczej nie masz, bo nie pali Ci bezpieczników). Jeżeli moduł sprawny, to wpinasz z powrotem wtyczkę i wypinasz wszystkie czujniki przy wtyczkach przy zderzaku i sprawdzasz błędy, jeżeli przy podpiętych wiązkach i odpiętych czujnikach brak błędu zwarcia, to wiadomo, że wiązki całe i zwarcie jest na czujnikach i wtedy tylko wystarczy wpinać pojedynczo czujniki i patrzeć kiedy pojawi się błąd zwarcia. Oczywiście przed każdą zmianą trzeba chyba kasować błędy, bo nie pamiętam czy same od razu znikną, może tak. Temat prosty do ogarnięcia.
Pozdrawiam
Odepnij wtyczkę od modułu, do której wchodzą przewody od czujników (jeżeli masz przód i tył, to każdą z osobna i za każdym razem sprawdzanie błędów) i zobacz czy zniknie błąd zwarcia (na pewno pojawi się błąd czujników, bo to normalne), jeśli zniknie, to wiadomo, że moduł sprawny, a problem leży we wiązce od czujników bądź w jednym/kilku czujnikach (na wtyczce zasilania zwarcia raczej nie masz, bo nie pali Ci bezpieczników). Jeżeli moduł sprawny, to wpinasz z powrotem wtyczkę i wypinasz wszystkie czujniki przy wtyczkach przy zderzaku i sprawdzasz błędy, jeżeli przy podpiętych wiązkach i odpiętych czujnikach brak błędu zwarcia, to wiadomo, że wiązki całe i zwarcie jest na czujnikach i wtedy tylko wystarczy wpinać pojedynczo czujniki i patrzeć kiedy pojawi się błąd zwarcia. Oczywiście przed każdą zmianą trzeba chyba kasować błędy, bo nie pamiętam czy same od razu znikną, może tak. Temat prosty do ogarnięcia.
Pozdrawiam