Słuchaj, po kolei:
piec włącza się gdy:
1. temp. otoczenia jest poniżej 10 stopni (czujnik na podszybiu)
2. temperatura płynu jest poniżej 75? stopni - czujnik w piecu
3. silnik pracuje
4. piec jest sprawny
Jeżeli któryś z powyższych warunków odpada, piec nie działa.
Warunek drugi może być spełniony nawet wtedy, jeżeli na wskaźniku w kabinie masz prawie 90 stopni, bo piec temperaturę bierze ze swojego czujnika, który jest w piecu. Dodatkowo wpływ na temperaturę w piecu ma to, że:
- rurki do tylnej nagrzewnicy standardowo są nieocieplone (strata ciepła)
- piec zasilany jest płynem, który oddał swoje ciepło w tylnej nagrzewnicy.
Stąd nazwa tego urządzenia w standardzie - dogrzewacz silnika - płyn ogrzany w piecu idzie do silnika, a nie do nagrzewnicy.
Dogrzewacz może być jednocześnie ogrzewaniem postojowym, ale wymaga to dodatkowego sterowania (oryginalnego lub samoróbki)
Jak pisałem Bogos był szybszy
piec włącza się gdy:
1. temp. otoczenia jest poniżej 10 stopni (czujnik na podszybiu)
2. temperatura płynu jest poniżej 75? stopni - czujnik w piecu
3. silnik pracuje
4. piec jest sprawny
Jeżeli któryś z powyższych warunków odpada, piec nie działa.
Warunek drugi może być spełniony nawet wtedy, jeżeli na wskaźniku w kabinie masz prawie 90 stopni, bo piec temperaturę bierze ze swojego czujnika, który jest w piecu. Dodatkowo wpływ na temperaturę w piecu ma to, że:
- rurki do tylnej nagrzewnicy standardowo są nieocieplone (strata ciepła)
- piec zasilany jest płynem, który oddał swoje ciepło w tylnej nagrzewnicy.
Stąd nazwa tego urządzenia w standardzie - dogrzewacz silnika - płyn ogrzany w piecu idzie do silnika, a nie do nagrzewnicy.
Dogrzewacz może być jednocześnie ogrzewaniem postojowym, ale wymaga to dodatkowego sterowania (oryginalnego lub samoróbki)
Jak pisałem Bogos był szybszy
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)