Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Napinacz paska wielkorowkowego
#1
Witam.
Niedawno się zarejestrowałem, więc jeśli temat w złym miejscu to proszę o przeniesienie.
Tak jak w temacie, noszę się z zamiarem wymiany owego napinacza bo strasznie mi telepie, auto niedawno kupione, na początku myślałem, że to dwumas tak hałasuje bo podobny dzwięk, gdy dotykam napinacza i próbuje go pchać do przodu/do tyłu na włączonym silniku słychać ten dzwięk, przy maksymalnie skręconych kołach podczas ruszania pasek piszczy. I tutaj moje pytanie, czy dam radę sam to wymienić podstawowymi prostymi kluczami, nie mam żadnych nasadek ani grzechotki. Jak ten napinacz poluzować, aby pasek zszedł z tej rolki.? Trzeba potem odkręcić tylko te 3 śruby mocujące i to wszystko.?
SHARAN 4Motion 1.9 TDI AUY 2002r.
Odpowiedz




#2
bylo pare razy o tym. Klucz plaski chyba 15 czy 16 i za taki dzyndzel naciagasz napinacz i wkladasz z boku gwożdzia i juz masz pasek luzny. Dalej to kluczem 13 nasadowym odkrecasz te trzy srubki i po sprawie.
Obawiam sie jednak ze to moze jednak byc wina kola pasowego ze ci tak telepie tym napinaczem ale próbuj.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
Nakładasz płaski klucz na ten wystający cypek i ciągniesz do siebie, wsadzasz gwóźdź w otwory blokujące w napinaczu i odkręcasz te trzy śruby.
ALHAMBRA Sport 1.9 TDI AUY
Odpowiedz
#4
(21-02-2015, 14:18)ULTRA napisał(a): Witam.
Niedawno się zarejestrowałem, więc jeśli temat w złym miejscu to proszę o przeniesienie.
Tak jak w temacie, noszę się z zamiarem wymiany owego napinacza bo strasznie mi telepie, auto niedawno kupione, na początku myślałem, że to dwumas tak hałasuje bo podobny dzwięk, gdy dotykam napinacza i próbuje go pchać do przodu/do tyłu na włączonym silniku słychać ten dzwięk, przy maksymalnie skręconych kołach podczas ruszania pasek piszczy. I tutaj moje pytanie, czy dam radę sam to wymienić podstawowymi prostymi kluczami, nie mam żadnych nasadek ani grzechotki. Jak ten napinacz poluzować, aby pasek zszedł z tej rolki.? Trzeba potem odkręcić tylko te 3 śruby mocujące i to wszystko.?
SHARAN 4Motion 1.9 TDI AUY 2002r.
Za nim cokolwiek kupisz to sprawdz czy masz sprawne sprzegielko na alternatorze bo sie czesto zacieraja i takie robi cyrki. Gwozdzia nie wkaldaj bo jest za miekki i jeszcze ci palce poobija. To musi byc w miare twardy jakis stalowy pret, bolec lub najlepiej i najbardziej dostepne wiertlo 3-4mm juz nie pamietam dokaldnie.
Odpowiedz
#5
(22-02-2015, 10:17)Bogos napisał(a): Za nim cokolwiek kupisz to sprawdz czy masz sprawne sprzegielko na alternatorze bo sie czesto zacieraja i takie robi cyrki. Gwozdzia nie wkaldaj bo jest za miekki i jeszcze ci palce poobija. To musi byc w miare twardy jakis stalowy pret, bolec lub najlepiej i najbardziej dostepne wiertlo 3-4mm juz nie pamietam dokaldnie.
Jak sprawdzić to sprzęgiełko alternatora ?

Odpowiedz
#6
Musisz zdjąć pasek wieloklinowy tylko z koła alternatora aby było wolne. Teraz rusz energiczne w przeciwnym kierunku co ciągnie pasek i ma sie wrócic a wirnik altka ma stać. Sprzegiełko ma za zadanie ciągnąć w jedna stronę a w drugą stronę jest wolne. Tak jak wolne koło w TrabancieBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
Odpowiedz




#7
Witam mam taki sam problem napinacz lata jak szalony w miarę obciążenia (klimatyzacja) ściągnąłem pasek i sprawdziłem rolkę alternatora z lekkim momentem obrotowym działa sprzęgło znaczy się jak włożę śrubokręt w łopatki chłodzenia wirnika (odłączony akumulator!) i kręcę w kierunku przeciwnym do obrotów silnika... to działa łożysko. Co to może być napinacz? koło pasowe? Czy koło pasowe posiada jakiś tłumik drgań? Czy w napinaczu coś poza sprężyną jest?
Odpowiedz
#8
Jak zwał tak zwał, koła pasowe też mają jakieś tam tłumiki drgań. U mnie napinacz był na poziomie - zgon. Przy włączonym radiu, światłach, podgrzewanym fotelu i co najważniejsze podgrzewanej przedniej szybie hałasował jak szalony i telepał cały. Po wymianie owego napinacza na [INA] oraz paska Contitech problem ustał jak ręką odjął, ale teraz powoli mi szumi rolka alternatora i za jakiś czas się za to zabiorę.
Odpowiedz
#9
No to czeka mnie kupno napinacza i paska. Rolkę alternatora mam kupioną ale sprawdzałem starą i jest ok...
Odpowiedz
#10
Jeśli napinacz nie jest wyklekotany nie ma luzów na tym ramieniu to można go przesmarowac i rolkę tez, zresztą rolki są wymienne i dalej tez będzie ładnie latać. W tym napinacze nie ma nic z NASA żeby to nie dało się naprawić.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pilne, awaria. Napinacz alternatora ukciak 18 4,162 24-07-2021, 11:58
Ostatni post: wesol
  AUY - Wymiana paska wielorowkowego Drops 13 14,803 26-06-2017, 19:15
Ostatni post: ULTRA
  Napinacz alternatora - MKI Adrian1974 13 8,219 23-08-2015, 00:13
Ostatni post: peters
  napinacz paska wieloklinowego - w MK II TDI-PD sharanista 3 4,332 18-08-2015, 11:56
Ostatni post: wesol
  jakiej firmy kupić napinacz paska wielorowkowego tyger 12 8,292 12-02-2015, 23:56
Ostatni post: tyger
  napinacz paska rozrzadu andrzej_7777 5 4,358 17-11-2014, 00:05
Ostatni post: dmusek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości