Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Napinacz paska wielkorowkowego - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63)
+---- Wątek: Napinacz paska wielkorowkowego (/Thread-Napinacz-paska-wielkorowkowego)

Strony: 1 2


Napinacz paska wielkorowkowego - ULTRA - 21-02-2015

Witam.
Niedawno się zarejestrowałem, więc jeśli temat w złym miejscu to proszę o przeniesienie.
Tak jak w temacie, noszę się z zamiarem wymiany owego napinacza bo strasznie mi telepie, auto niedawno kupione, na początku myślałem, że to dwumas tak hałasuje bo podobny dzwięk, gdy dotykam napinacza i próbuje go pchać do przodu/do tyłu na włączonym silniku słychać ten dzwięk, przy maksymalnie skręconych kołach podczas ruszania pasek piszczy. I tutaj moje pytanie, czy dam radę sam to wymienić podstawowymi prostymi kluczami, nie mam żadnych nasadek ani grzechotki. Jak ten napinacz poluzować, aby pasek zszedł z tej rolki.? Trzeba potem odkręcić tylko te 3 śruby mocujące i to wszystko.?
SHARAN 4Motion 1.9 TDI AUY 2002r.


RE: Napinacz paska wielkorowkowego - wesol - 21-02-2015

bylo pare razy o tym. Klucz plaski chyba 15 czy 16 i za taki dzyndzel naciagasz napinacz i wkladasz z boku gwożdzia i juz masz pasek luzny. Dalej to kluczem 13 nasadowym odkrecasz te trzy srubki i po sprawie.
Obawiam sie jednak ze to moze jednak byc wina kola pasowego ze ci tak telepie tym napinaczem ale próbuj.


RE: Napinacz paska wielkorowkowego - Gizio1625 - 21-02-2015

Nakładasz płaski klucz na ten wystający cypek i ciągniesz do siebie, wsadzasz gwóźdź w otwory blokujące w napinaczu i odkręcasz te trzy śruby.


RE: Napinacz paska wielkorowkowego - Bogos - 22-02-2015

(21-02-2015, 14:18)ULTRA napisał(a): Witam.
Niedawno się zarejestrowałem, więc jeśli temat w złym miejscu to proszę o przeniesienie.
Tak jak w temacie, noszę się z zamiarem wymiany owego napinacza bo strasznie mi telepie, auto niedawno kupione, na początku myślałem, że to dwumas tak hałasuje bo podobny dzwięk, gdy dotykam napinacza i próbuje go pchać do przodu/do tyłu na włączonym silniku słychać ten dzwięk, przy maksymalnie skręconych kołach podczas ruszania pasek piszczy. I tutaj moje pytanie, czy dam radę sam to wymienić podstawowymi prostymi kluczami, nie mam żadnych nasadek ani grzechotki. Jak ten napinacz poluzować, aby pasek zszedł z tej rolki.? Trzeba potem odkręcić tylko te 3 śruby mocujące i to wszystko.?
SHARAN 4Motion 1.9 TDI AUY 2002r.
Za nim cokolwiek kupisz to sprawdz czy masz sprawne sprzegielko na alternatorze bo sie czesto zacieraja i takie robi cyrki. Gwozdzia nie wkaldaj bo jest za miekki i jeszcze ci palce poobija. To musi byc w miare twardy jakis stalowy pret, bolec lub najlepiej i najbardziej dostepne wiertlo 3-4mm juz nie pamietam dokaldnie.



RE: Napinacz paska wielkorowkowego - ULTRA - 23-02-2015

(22-02-2015, 10:17)Bogos napisał(a): Za nim cokolwiek kupisz to sprawdz czy masz sprawne sprzegielko na alternatorze bo sie czesto zacieraja i takie robi cyrki. Gwozdzia nie wkaldaj bo jest za miekki i jeszcze ci palce poobija. To musi byc w miare twardy jakis stalowy pret, bolec lub najlepiej i najbardziej dostepne wiertlo 3-4mm juz nie pamietam dokaldnie.
Jak sprawdzić to sprzęgiełko alternatora ?




RE: Napinacz paska wielkorowkowego - Bogos - 23-02-2015

Musisz zdjąć pasek wieloklinowy tylko z koła alternatora aby było wolne. Teraz rusz energiczne w przeciwnym kierunku co ciągnie pasek i ma sie wrócic a wirnik altka ma stać. Sprzegiełko ma za zadanie ciągnąć w jedna stronę a w drugą stronę jest wolne. Tak jak wolne koło w TrabancieBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin


RE: Napinacz paska wielkorowkowego - him2k - 26-05-2016

Witam mam taki sam problem napinacz lata jak szalony w miarę obciążenia (klimatyzacja) ściągnąłem pasek i sprawdziłem rolkę alternatora z lekkim momentem obrotowym działa sprzęgło znaczy się jak włożę śrubokręt w łopatki chłodzenia wirnika (odłączony akumulator!) i kręcę w kierunku przeciwnym do obrotów silnika... to działa łożysko. Co to może być napinacz? koło pasowe? Czy koło pasowe posiada jakiś tłumik drgań? Czy w napinaczu coś poza sprężyną jest?


RE: Napinacz paska wielkorowkowego - ULTRA - 26-05-2016

Jak zwał tak zwał, koła pasowe też mają jakieś tam tłumiki drgań. U mnie napinacz był na poziomie - zgon. Przy włączonym radiu, światłach, podgrzewanym fotelu i co najważniejsze podgrzewanej przedniej szybie hałasował jak szalony i telepał cały. Po wymianie owego napinacza na [INA] oraz paska Contitech problem ustał jak ręką odjął, ale teraz powoli mi szumi rolka alternatora i za jakiś czas się za to zabiorę.


RE: Napinacz paska wielkorowkowego - him2k - 26-05-2016

No to czeka mnie kupno napinacza i paska. Rolkę alternatora mam kupioną ale sprawdzałem starą i jest ok...


RE: Napinacz paska wielkorowkowego - wesol - 26-05-2016

Jeśli napinacz nie jest wyklekotany nie ma luzów na tym ramieniu to można go przesmarowac i rolkę tez, zresztą rolki są wymienne i dalej tez będzie ładnie latać. W tym napinacze nie ma nic z NASA żeby to nie dało się naprawić.