10-01-2015, 10:23
Witam proszę użytkowników o pomoc. Jak wiecie mam galaxy tdi 1fn 110km. Auto w fajnym stanie, ostatnio zrobiona cała głowica, upg, rorząd filtry oleje i tak dalej. Najbliższy wkład to wymiana łączników itp.
Auto na co dzień jeździ mało, do pracy mam 3 km, nawet się dobrze nie rozgrzeje, spalanie nie jest szałowe bo średnio 9-11l (9 miasto, 10-11 laweta, 7 trasa na pusto).
Szkoda mi diesla na te jazdy codzienne, fakt, że 2-3 razy w miesiącu (czasami rzadziej) jeżdżę z lawetą po Polsce po auta (trasy max 1000km w obie strony) i wtedy dieselek ładnie ciągnie.
Ale nie zmienia to faktu, że koszty utrzymania nie są małe. Zważywszy, że w aucie siedzi jeszcze turbo, dwumasa, wtryski, pompa, skrzynia, czyli elementy potencjalnie awaryjne.
Zastanawiam się nad zmianą na 2.0 + oczywiście LPG.
1. Czy spalania 12l lpg jest realne w tym silniku?
2. Nie ścigam się więc na przyśpieszeniu mi nie zależy, ale jaka w jeździe jest różnica pomiędzy moją 110 a 115 w benzynie??
3. Czy ktoś ciągnął takim przyczepy/lawety?? Kiedyś z kolegą byliśmy w DE starą alhambrą 2.0 lpg i w zasadzie nie ciągnęła gorzej niz mój afn, no tylko wyżej trzeba było kręcić i pod górki trochę KM brakowało.
4. Jakie są zasadnicze różnice między 2.0 przed liftem a 2.0 po lifcie.
5. Ogólnie stary 2.0 jest prosty jak cep i w zasadzie nia ma się tam co psuć... a jesli już to pierdoły.
Co myślicie o takiej zamianie?
Auto na co dzień jeździ mało, do pracy mam 3 km, nawet się dobrze nie rozgrzeje, spalanie nie jest szałowe bo średnio 9-11l (9 miasto, 10-11 laweta, 7 trasa na pusto).
Szkoda mi diesla na te jazdy codzienne, fakt, że 2-3 razy w miesiącu (czasami rzadziej) jeżdżę z lawetą po Polsce po auta (trasy max 1000km w obie strony) i wtedy dieselek ładnie ciągnie.
Ale nie zmienia to faktu, że koszty utrzymania nie są małe. Zważywszy, że w aucie siedzi jeszcze turbo, dwumasa, wtryski, pompa, skrzynia, czyli elementy potencjalnie awaryjne.
Zastanawiam się nad zmianą na 2.0 + oczywiście LPG.
1. Czy spalania 12l lpg jest realne w tym silniku?
2. Nie ścigam się więc na przyśpieszeniu mi nie zależy, ale jaka w jeździe jest różnica pomiędzy moją 110 a 115 w benzynie??
3. Czy ktoś ciągnął takim przyczepy/lawety?? Kiedyś z kolegą byliśmy w DE starą alhambrą 2.0 lpg i w zasadzie nie ciągnęła gorzej niz mój afn, no tylko wyżej trzeba było kręcić i pod górki trochę KM brakowało.
4. Jakie są zasadnicze różnice między 2.0 przed liftem a 2.0 po lifcie.
5. Ogólnie stary 2.0 jest prosty jak cep i w zasadzie nia ma się tam co psuć... a jesli już to pierdoły.
Co myślicie o takiej zamianie?