Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Zmiana diesla na LPG - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Kupujemy Samochód (/forumdisplay.php?fid=85)
+--- Wątek: Zmiana diesla na LPG (/showthread.php?tid=7273)

Strony: 1 2 3


Zmiana diesla na LPG - szparag86 - 10-01-2015 10:23

Witam proszę użytkowników o pomoc. Jak wiecie mam galaxy tdi 1fn 110km. Auto w fajnym stanie, ostatnio zrobiona cała głowica, upg, rorząd filtry oleje i tak dalej. Najbliższy wkład to wymiana łączników itp.
Auto na co dzień jeździ mało, do pracy mam 3 km, nawet się dobrze nie rozgrzeje, spalanie nie jest szałowe bo średnio 9-11l (9 miasto, 10-11 laweta, 7 trasa na pusto).
Szkoda mi diesla na te jazdy codzienne, fakt, że 2-3 razy w miesiącu (czasami rzadziej) jeżdżę z lawetą po Polsce po auta (trasy max 1000km w obie strony) i wtedy dieselek ładnie ciągnie.
Ale nie zmienia to faktu, że koszty utrzymania nie są małe. Zważywszy, że w aucie siedzi jeszcze turbo, dwumasa, wtryski, pompa, skrzynia, czyli elementy potencjalnie awaryjne.
Zastanawiam się nad zmianą na 2.0 + oczywiście LPG.
1. Czy spalania 12l lpg jest realne w tym silniku?
2. Nie ścigam się więc na przyśpieszeniu mi nie zależy, ale jaka w jeździe jest różnica pomiędzy moją 110 a 115 w benzynie??
3. Czy ktoś ciągnął takim przyczepy/lawety?? Kiedyś z kolegą byliśmy w DE starą alhambrą 2.0 lpg i w zasadzie nie ciągnęła gorzej niz mój afn, no tylko wyżej trzeba było kręcić i pod górki trochę KM brakowało.
4. Jakie są zasadnicze różnice między 2.0 przed liftem a 2.0 po lifcie.
5. Ogólnie stary 2.0 jest prosty jak cep i w zasadzie nia ma się tam co psuć... a jesli już to pierdoły.

Co myślicie o takiej zamianie?


RE: Zmiana diesla na LPG - kmach77 - 10-01-2015 10:34

Napisze Ci tak - benzyna 2.0 - bez lpg - Jazda po Warszawie >20l, Okolice Jaworzno Katowice - 13l, trasa, 10-14l. Eko drivingu nie uprawiamSmile.


RE: Zmiana diesla na LPG - smok_wawelski - 10-01-2015 11:03

Tomek na zlocie z lekką buda możesz sobie moim popróbować najwyżej dowalimy co żeby cięższa była ok 15/100 musisz liczyć przy ADY mi do 16 wychodzi ale kempingowe to wysokość i opór powietrza spory
max 16 tak jak po górach i ostro idę sporo niskich biegów np jak do Zegiestowa opis i profil pionowy trasy u mnie na stronce
solo z lekką nogą 12 LPG jest realne ale delikatnie ADY nie jest specjalnie wrażliwy na styl jazdy realnie średnio 13/100


RE: Zmiana diesla na LPG - daneczek76 - 10-01-2015 12:12

Ja tu niechce wywoływać burzy ale mam znajomego który naprawia głowice a wiekszość z nich to benzyny po gazie. Jesli chcesz kupić benzyne to kup bez lpg i sam ja zagazuj przynajmniej bedzie mniej zmeczona.
A tek ogóle to ja bym zostawił to co masz wiesz co masz co zrobiłeś a tu z nastepnym trupem bedziesz do porzadku go doprowadzał.


RE: Zmiana diesla na LPG - smok_wawelski - 10-01-2015 12:23

A to też racja. Nie każdy gaziarz też ok zrobi ludzie katuja i jest taki skutek. Nie każdy motor lubi LPG Ady akurat lubi
ja kupiłem z mikserem poźniej robiłem przeszczep sekwencji z padliny Cordoby
tyle że mikser był u porządnego gaziarza robiony a za tego co przeszczepiał to rekę bym sobie dał uciąć już któreś auto i wszystko super


RE: Zmiana diesla na LPG - szparag86 - 10-01-2015 21:27

Ogólnie rzecz biorąc to jedyna szansa, na kupno dobrego auta z już zamontowanym gazem, to auto po kolizji, gdzie instalacja jest "świeżo" założona. Nikt nie montuje gazu, żeby auto stało, wyższa temperatura przy spalaniu gazu też na pewno pozytywnie nie wpływa na stan głowicy, ale to mi nie straszne, przecież nie robi się tego co pół roku.

Głównie zastanawiam się nad wymianą auta dlatego, że:
- na dojazdy do pracy szkoda "rechota: (czyt. DIESLA Smile ), faktem jest że z kolei przy lawecie śmiga jak ta lala
- w dieslu jest duuuuużo więcej elementów, które mogą ulec za chwilę awarii niż w PB, do tego z reguły są to znacznie bardziej kosztowne sprawy,
- spalanie w moim galaxy też nie zachwyca (chyba, że teraz po remoncie głowicy spadnie,
Jeśli już bym zmienił to tylko na 2.0 ze względu na prostotę konstrukcji.
1.8T ma... turbo, 2.8 tez odpada za dużo tam cudów, a do 2.0 i 2.3 forda nie jestem przekonany.

Co mnie powstrzymuje: wiem co mam, jeżdżę już półtora roku, znam moje auto, wiem co zrobiłem i co ewentualnie mnie czeka (z rzeczy do przewidzenia).
ehhh sam nie wiem


RE: Zmiana diesla na LPG - daneczek76 - 10-01-2015 23:05

no 1.8 T to juz jak twój tez turbo a więc ta sam rzecz do popsucia Wink


RE: Zmiana diesla na LPG - K9Darek - 10-01-2015 23:19

Ja sobie wbiłem LPG przy 150tkm i po 5tkm nie narzekam(odpukać). Jednak mając sprawdzonego diesla bym nie zmieniał.


RE: Zmiana diesla na LPG - ARTUROO26 - 10-01-2015 23:35

Kurcze u mnie ma już 260 tys km przebiegu, pewnego przebiegu i turbo nie było robione i na dzień dzisiejszy jest w stanie bdb. Nawet jeśli jeżeli się posypie to koszt naprawy nie rujnuje Wink. Do lawety 1,8t będzie lepszy niż 2,0 i gazu spali podobnie. Tylko szukaj auta z pewnym przebiegiem i bez lpg.


RE: Zmiana diesla na LPG - szparag86 - 10-01-2015 23:39

tak poczytałem o 1.8 t i trochę mnie to kusi...

a jeszcze może ktoś wie jaka jest różnica pomiędzy 2.0 przed i po lifcie?? osprzęt tylko, czy to całkiem inne konstrukcje?