Ocena wątku:
  • 22 głosów - średnia: 2.36
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sprzęgło, docisk, koło dwumasowe, zestaw - jakie/zamienniki itp.
Tak powinno być właśnie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Czyli wszystko w porządku
Odpowiedz
Witam.A jak sprawa ze zmiana DM na jednomas wyglądz w Shariku AUY 4Motion ?kOMPLET Valeo czy jakas inna alternatywa ?Rocznik 2005.
Odpowiedz
(26-08-2018, 15:10)kisand napisał(a): Witam.A jak sprawa ze zmiana DM na jednomas wyglądz w Shariku AUY 4Motion ?kOMPLET Valeo czy jakas inna alternatywa ?Rocznik 2005.
D... Sobie nie zawracaj z jakimś JM a tym bardziej z Valeo. Zakładaj to co ma być i tyle.
Odpowiedz
Po raz setny powtarzane jest że nie ma podziału ile koni czy ile napędzanych jest osi. Podział jest na skrzynie 5 lub 6 biegowe i na silniki podłużnie postawione i poprzecznie w TDI 1.9 i 2.0 vaga.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
Witam.
Posiadam Sharana 2.0 TDI BRT, 140 KM z 2007 roku. Ostatnio zbyt mocno odczuwam wibrację z dwumasy i czasem uslizgnie się sprzęgło gdy jadę z przyczepą. Postanowiłem wymienić kompletne sprzęgło z dwumasą oraz wysprzęglikiem ale mam pewne ale? znalazłem dwie firmy które mnie interesują to LUK i SACHS. Zestawy które owe firmy proponują są całkiem inne z wyglądu.
Zestaw LUK nr 600 0013 00
[Obrazek: sprzeglo-kolo-zamachowe-wysprzeglik-luk.jpg]


I zestaw Sachs nr 2290 601 005
[Obrazek: zestaw-sprzegla-sachs.jpg]

Zdecydowanie widać różnicę w budowie tych elementów.

Na czym polega ta różnica i który zestaw kupić i zamontować w aucie?

Może ktoś się orientuje co było w tych autach montowane na pierwszy montaż? Bo raczej według zgromadzonej dokumentacji to mam jeszcze oryginalną dwumasę
Nie chciał bym wtopić pieniędzy a naprawę szybko przeprowadzić. Auto ciągle potrzebne do jazdy.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI Heart
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Odpowiedz




Witam.

Nie widzę zdjęć ale zestaw LUK-a może być z dociskiem samonastawnym, a Sachs-a zwykły, ewentualnie też może być samonastawny jednak i tak będzie znacząco odbiegał wyglądem, bo LUK ma charakterystyczny ten system. Jeżeli wymieniasz cały zestaw, docisk-tarcza-dwumas-wysprzęglik, łącznie ze śrubami, to nie ma znaczenia, który zamontujesz. No i jeśli chodzi o zdjęcia w necie, nowych zestawów, to przy sprzęgłach, są one czysto poglądowe najczęściej więc na to też trzeba zwracać uwagę.

Pozdrawiam
Odpowiedz
Dziękuję za pomoc.
Co do zamawiania przez neta to odpuszczam bo lepiej na miejscu w sklepie kupić. W razie nie to szybciej idzie to wymienić na inne.

Słyszałem że 140 KM BRT ma tą samą dwumasę co 130 KM ASZ. Pytam bo podobno mozna jak się nie wie dostać w sklepie od 115 i bedzie pasować ale słabsza jest.

A które będzie lepsze? Z samonastawne czy nie? Wybaczcie za moje laickie pytania ale czasem wolę wiedzieć przed a nie po.Wink
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI Heart
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Odpowiedz
Witam.

Załadowały mi się zdjęcia, ten zestaw Sachs-a ma docisk samonastawny, a Luk to taka nowa konstrukcja, docisk jest chyba sztywny (na pewno nie jest to standardowy docisk samonastawny tej firmy) ale koło dwumasowe ma chyba w sobie tarczę regulujące tarcie i tarcza sprzęgła jest trochę zmodyfikowana (dlatego jej "środek" jest taki gruby i wygląda inaczej), żeby zamontować samonastawny docisk Sachs-a potrzebny jest specjalny przyrząd i między bajki można włożyć opowieści "Januszów mechaniki", że dokręcając pomału na krzyż, uzyskuje się ten sam efekt, stary system Luk-a można było tak próbować, bo łatwo można było przy pomocy prasy i śrubokrętu go cofnąć, gdyby poszło coś nie tak, Sachs-a nie da się tak prosto cofnąć. Jeśli chodzi o zastosowanie, to BRT i ASZ (jak również BTB) miały inne obciążalnościowo elementy, BRT chyba miał takie same, jak pozostałe 1.9TDI, trzeba sprawdzić w etk-a, co do zamienników, które podałeś to wejdź na stronę katalogową ich producentów i zobacz czy są dedykowane do BRT jeśli tak, to znaczy, że będą dobre.

Pozdrawiam
Odpowiedz
Tak w opisie jest że Luk ma tarczkę regulującą tarcie. Po nr wynika że pasuje do ASZ i BRT. Aż mnie ciekawi co u mnie siedzi.
Podobno mozna poznać po srubach do którego modelu. AUY ma na torx a ASZ i BRT ma grubsze śruby na imbus
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI Heart
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jakie opony do SGA- nośność, rozmiar sharanista 831 487,261 07-03-2022, 19:31
Ostatni post: wesol
  Brak miejsca na koło zapasowe, jakiś mały zbiornik w tym miejscu? necik 1 1,433 22-08-2021, 19:27
Ostatni post: wesol
  Alufelgi 16", jakie? cezary 14 6,188 05-05-2021, 21:52
Ostatni post: wujo86
  Pokrowiec na koło zapasowe brat_p 4 1,391 07-04-2020, 20:05
Ostatni post: brat_p
  świece do Vr jakie ? Sigma_74 4 3,404 01-03-2020, 21:22
Ostatni post: junak1956
  Dziwne dźwięki - skrzynia/sprzęgło/koło dwumasowe ? Scrappy 99 24,152 03-01-2019, 13:47
Ostatni post: wesol
  Spalone/palone sprzęgło - zapach/smród w kabinie szczodry 35 10,087 29-12-2018, 17:40
Ostatni post: wesol
  Jakie wycieraczki, typ - do SGA snejku 70 36,803 17-12-2018, 23:30
Ostatni post: tolus24
  Sprzęgło kubulinek 4 1,987 21-12-2017, 09:55
Ostatni post: iparts
  Blokujące się koło Mapet 39 11,644 05-02-2017, 14:06
Ostatni post: Mapet

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości