Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Sprzęgło, docisk, koło dwumasowe, zestaw - jakie/zamienniki itp. - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Dział: Ogólno techniczny (/forumdisplay.php?fid=101)
+---- Wątek: Sprzęgło, docisk, koło dwumasowe, zestaw - jakie/zamienniki itp. (/showthread.php?tid=707)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30


Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie... - rafciocrx - 14-07-2011 17:40

Witam mam sharan z 1997 roku z 1.9 tdi
Zaczyna drgac dwumasa.
Mam pytanie podobno sprzęgło pasuje z 2.8 vr6 174km
Mam pytanie bo komplet takiego sprzęgła tarcza łożysko docisk i koło zamachowe kosztuje około 600zł zrobie sobie sam a sama dwumasa kosztuje minimum 1500zł czy ktos juz taka przeróbkę ma i czy dobrze sie jeździ i jaka jest róznica jeśli nie ma dwumasy, i czy jest cos o czym nie wiem.
siada to wszystko bez żadnych przerubek?? czyli koło zamachowe od 2.8 sprzegło docisk i tarcza??


RE: Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie... - krissdom - 14-07-2011 21:51

Mam 1,9tdi 110KM i założyłem jednomasowe sprzęgło (komplet VALEO, ok 900,- nowy). Sporo rozbierania tam jest. Mechanik zwrócił mi uwagę żeby jeździć spokojnie Smile a będzie pracowało długo.
Gałka od biegów mi nie drży. Auto rusza i jeździ normalnie. Nie zauważyłem jakichś anomalii. Dwumasowe wytrzymało prawie 350 000km i nadal pracowało tylko, że na postoju pukalo głośno, czasami się ślizgało i pedał sprzęgła był już dość twardy. Poprostu się kończyło.


RE: Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie... - wesol - 14-07-2011 23:24

moja rada kolego to nie zabieraj sie za rzeczy o ktorych nie masz pojecia. Jak opierasz sie na jakichs zaslyszanych informacjach (sprzeglo z zamachem od 2.8 nie podejdzie) to powodzenia. Na necie znajdziesz sporo o przesiadce na jednomas w silnikach ze skrzynia 5 biegowa w tdi czyli raczje w silnikach TDI VP. Za 100 zl kupisz kolo od 1Z poprzecznie postawionego np golfa 3 90 koni plus do tego ori sprzeglo i docisk lub sprzeglo i docisk od VR6


RE: Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie... - rafciocrx - 15-07-2011 19:44

no to jeśli nie podejdzie od vr6 to nie wiem wiem że kumpel miał w audi a4 zamach od 90 mówił ze źle sie jeździło i wymienił na dwumase i nie wiem komu tu wierzyc, dzisiaj z nim gadałem, nie jeździłem tym autem i nie wiem...jeździłeś na takim sprzegle szarikiem?? mowisz ze zamach od 90 1Z i sprzęgło od vr6? ma to wytrzymac? dodam że mam wykreconego na 154km i dlatego dwumasa siadła, ale jazda jest nieziemskaSmile nie jeden cwaniak z bmw salbo z hondy sie zdziwił na światłach:)hehe
a i ja nie mam zamiaru wymieniac na dwumase bo co zainwestuje 1500 w nowe koło a i tak poleci przy tym momencieSmile
a i moze to zabrzmi głupio bo nowy jestem na forum i sharana mam od 3 miesiecy i nie znam sie na tdi bo kręcą mnie japońskie benzyniaki takie jak v-tec v-ti i inne z grupy hondy i na te tematy znam sie bardzo dobrze. Moge z toba porozmawiac na ten temat Wesoł. VW kupiłem tylko ze względu na pojemnośc jeśli nie to dalej jeździł bym integrąSmile Także nie pisz że nie mam pojecia o autachSmile oki?? bo takie sprzęgło to pryszcz, a poto są fora żeby sie pytac ......ciekawe czy umiał byś założyc turbo do auta...hehe powodzenia


RE: Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie... - wesol - 16-07-2011 07:47

na 150 KM to zakladaj seryjny zestaw od 1Z (90KM) z golfa 3 itp. - od poprzecznie postawionego. czyli zamach o nr 037 105 273C a sprzeglo masz do wyboru G60( takie jak w 1Z) albo od VR6. Puierwsze zazwyczaj sie zaklada do silnikow nie wykreconych wiecej jak 180 KM i jego nr SACHS o symbolu 3000 332 001 ( caly zestaw tarcza z dociskiem). Na sprzegle od VR6 moze lekko trząść buda i slychc sprezynki na tarczy z racji iz sa bardzo mocne no i w benzynie nie bylo przewidziane az tak duze tłumienie drgan jak w dieslu.


RE: Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie... - rafciocrx - 16-07-2011 20:10

o i juz masz plusa u mnieSmile takze bedzie to koło 1Z i sprzegło od 90 mowisz ze sachs bedzie najlepszym rozwiazaniem? a co myslisz o valeo? mi chodzi o wytrzymałośc zeby wystarczyło na ta moc dzieki serdeczneSmile
Ty a teraz to mi banie zrobiłeś.. bo u mnie na wolnych obrotach nic nie telepie dopiero jak przyspieszam gwałtownie na 3, 4, 5 biegu w najwyzszym momencie obrotowym są małe drgania na kielni i takie tyryryrytt.... i po osiagnięciu najwiekszego momentu wszystko wraca do normy..
Jak kupowałem wszystko bylo oki a teraz coraz bardziej z czasem narasta. To może byc juz czasem sprzęgło od vr6 i tarcza sie kończy... ha.. nie wiem oceń


RE: Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie... - wesol - 16-07-2011 20:18

najslabsze valeo jest pozniej luk a najmocniejsze jest sachs i slyszalem ze statim ktory raczej nie uchodzi za mega znaną firme ale ponoc bardzo mocno trzyma i nie do zajechania jest. Napewno sachs jest bardzo mocny ale i mozna sie połasic na tego statima. Przy okazji mozna sprawdzic jak sie ma wycisk i łozysko i ewentualnie wymianic choc samo łozysko.


RE: Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie... - kotlet - 21-10-2011 10:03

Valeo robi zamienniki z 2masy na sztywne koło


RE: Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie... - plsmart0 - 21-10-2011 10:30

Wesol A w A4 1.9 TDI 90KM (silnik oczywiście wzdłużny) jaki zestaw byś polecał? Jak wciśnie się sprzęgło to słychać metaliczne stukanie i jak puszczam sprzęgło to czuję takie zafalowanie wibracyjne. Nie wiem jak to określić. Wg mnie to chyba samo łożysko wyciskowe, ale wszyscy mi gadają, że na bank dwumasa.


RE: Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie... - wesol - 21-10-2011 10:44

Jakie oznaczenie sielnika jaki rok A4?? JEsli 1Z to duza szansa ze jest tam juz fabrycznie jednomas. Zasada taka sama jak w poprzeczniakach znaczy sie prawie bo sprzeglo i docisk takie samo stosujemy czyli od G60 lub nieco mocniejsze VR6 ale zamach jednomasowy to tez od silnika 1Z lecz od podluzniaka. Jest to uwarunkowane tym ze wieniec zebaty jest w innym miejscy w tych zamachach- w poprzeczniaku od strony silnika a w podłużniakach od strony skrzyni. Chodzi oto iz rozrusznik jest z drugiej strony( poprzeczniak od strony skrzyni a w podluznikach od strony silnika).
Metaliczne stukanie to zazwyczaj dwumas lecz moga byc takze objawy grzechotania sprezynek w tarczy sprzeglowej ( w przypadku jak mamy seryjnie jednomas) lub tez moze nieco halasować lożysku na wycisku.
Niestety czesci do oceny i wymiany po zwaleniu skrzyni.