06-07-2018, 10:24
Tak powinno być właśnie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Sprzęgło, docisk, koło dwumasowe, zestaw - jakie/zamienniki itp.
|
06-07-2018, 10:24
Tak powinno być właśnie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
06-07-2018, 12:47
Czyli wszystko w porządku
26-08-2018, 15:10
Witam.A jak sprawa ze zmiana DM na jednomas wyglądz w Shariku AUY 4Motion ?kOMPLET Valeo czy jakas inna alternatywa ?Rocznik 2005.
26-08-2018, 15:53
26-08-2018, 15:54
Po raz setny powtarzane jest że nie ma podziału ile koni czy ile napędzanych jest osi. Podział jest na skrzynie 5 lub 6 biegowe i na silniki podłużnie postawione i poprzecznie w TDI 1.9 i 2.0 vaga.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
05-02-2019, 14:01
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-02-2019, 14:03 przez andrew7800.)
Witam.
Posiadam Sharana 2.0 TDI BRT, 140 KM z 2007 roku. Ostatnio zbyt mocno odczuwam wibrację z dwumasy i czasem uslizgnie się sprzęgło gdy jadę z przyczepą. Postanowiłem wymienić kompletne sprzęgło z dwumasą oraz wysprzęglikiem ale mam pewne ale? znalazłem dwie firmy które mnie interesują to LUK i SACHS. Zestawy które owe firmy proponują są całkiem inne z wyglądu. Zestaw LUK nr 600 0013 00 I zestaw Sachs nr 2290 601 005 Zdecydowanie widać różnicę w budowie tych elementów. Na czym polega ta różnica i który zestaw kupić i zamontować w aucie? Może ktoś się orientuje co było w tych autach montowane na pierwszy montaż? Bo raczej według zgromadzonej dokumentacji to mam jeszcze oryginalną dwumasę Nie chciał bym wtopić pieniędzy a naprawę szybko przeprowadzić. Auto ciągle potrzebne do jazdy.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Witam.
Nie widzę zdjęć ale zestaw LUK-a może być z dociskiem samonastawnym, a Sachs-a zwykły, ewentualnie też może być samonastawny jednak i tak będzie znacząco odbiegał wyglądem, bo LUK ma charakterystyczny ten system. Jeżeli wymieniasz cały zestaw, docisk-tarcza-dwumas-wysprzęglik, łącznie ze śrubami, to nie ma znaczenia, który zamontujesz. No i jeśli chodzi o zdjęcia w necie, nowych zestawów, to przy sprzęgłach, są one czysto poglądowe najczęściej więc na to też trzeba zwracać uwagę. Pozdrawiam
05-02-2019, 19:53
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-02-2019, 20:45 przez andrew7800.)
Dziękuję za pomoc.
Co do zamawiania przez neta to odpuszczam bo lepiej na miejscu w sklepie kupić. W razie nie to szybciej idzie to wymienić na inne. Słyszałem że 140 KM BRT ma tą samą dwumasę co 130 KM ASZ. Pytam bo podobno mozna jak się nie wie dostać w sklepie od 115 i bedzie pasować ale słabsza jest. A które będzie lepsze? Z samonastawne czy nie? Wybaczcie za moje laickie pytania ale czasem wolę wiedzieć przed a nie po.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Witam.
Załadowały mi się zdjęcia, ten zestaw Sachs-a ma docisk samonastawny, a Luk to taka nowa konstrukcja, docisk jest chyba sztywny (na pewno nie jest to standardowy docisk samonastawny tej firmy) ale koło dwumasowe ma chyba w sobie tarczę regulujące tarcie i tarcza sprzęgła jest trochę zmodyfikowana (dlatego jej "środek" jest taki gruby i wygląda inaczej), żeby zamontować samonastawny docisk Sachs-a potrzebny jest specjalny przyrząd i między bajki można włożyć opowieści "Januszów mechaniki", że dokręcając pomału na krzyż, uzyskuje się ten sam efekt, stary system Luk-a można było tak próbować, bo łatwo można było przy pomocy prasy i śrubokrętu go cofnąć, gdyby poszło coś nie tak, Sachs-a nie da się tak prosto cofnąć. Jeśli chodzi o zastosowanie, to BRT i ASZ (jak również BTB) miały inne obciążalnościowo elementy, BRT chyba miał takie same, jak pozostałe 1.9TDI, trzeba sprawdzić w etk-a, co do zamienników, które podałeś to wejdź na stronę katalogową ich producentów i zobacz czy są dedykowane do BRT jeśli tak, to znaczy, że będą dobre. Pozdrawiam
06-02-2019, 01:16
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-02-2019, 01:17 przez andrew7800.)
Tak w opisie jest że Luk ma tarczkę regulującą tarcie. Po nr wynika że pasuje do ASZ i BRT. Aż mnie ciekawi co u mnie siedzi.
Podobno mozna poznać po srubach do którego modelu. AUY ma na torx a ASZ i BRT ma grubsze śruby na imbus
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Jakie opony do SGA- nośność, rozmiar | sharanista | 831 | 487,279 |
07-03-2022, 19:31 Ostatni post: wesol |
|
Brak miejsca na koło zapasowe, jakiś mały zbiornik w tym miejscu? | necik | 1 | 1,433 |
22-08-2021, 19:27 Ostatni post: wesol |
|
Alufelgi 16", jakie? | cezary | 14 | 6,188 |
05-05-2021, 21:52 Ostatni post: wujo86 |
|
Pokrowiec na koło zapasowe | brat_p | 4 | 1,391 |
07-04-2020, 20:05 Ostatni post: brat_p |
|
świece do Vr jakie ? | Sigma_74 | 4 | 3,405 |
01-03-2020, 21:22 Ostatni post: junak1956 |
|
Dziwne dźwięki - skrzynia/sprzęgło/koło dwumasowe ? | Scrappy | 99 | 24,152 |
03-01-2019, 13:47 Ostatni post: wesol |
|
Spalone/palone sprzęgło - zapach/smród w kabinie | szczodry | 35 | 10,118 |
29-12-2018, 17:40 Ostatni post: wesol |
|
Jakie wycieraczki, typ - do SGA | snejku | 70 | 36,804 |
17-12-2018, 23:30 Ostatni post: tolus24 |
|
Sprzęgło | kubulinek | 4 | 1,988 |
21-12-2017, 09:55 Ostatni post: iparts |
|
Blokujące się koło | Mapet | 39 | 11,664 |
05-02-2017, 14:06 Ostatni post: Mapet |