Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ATM 2.0 - bezkolizyjny/brak zalecanego interwału wymiany paska
#1
witam
Nabyłem Sharana 2002 z silnikiem ATM 2.0 z przebiegiem 145t km bez gazu od 1 właściciela/serwisowany, pasek nie był jeszcze zmieniany bo vw nie przewiduje jego wymiany Smile

.testował ktoś czy faktycznie ten silnik jest bezkolizyjny?

**
Motor: 2.0l VW Benzin
Motorenkennbuchstabe: ADY, ATM
Intervall: kein festes Wechselintervall
**

Kris
Odpowiedz




#2
nie wiem czy jest kolizyjny czy nie. Wątpie szczerze. Wymiana co 180 tys km ale po 90 masz sprawdzic a pozniej co 30 tys km ma sz sprawdzac. Takze wymienia sie tu rozrzad.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
Epoka bezkolizyjnych silników chyba zakończyła sie na początku lat dziewięćdziesiątych :-)
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz
#4
w oplu bylo tak ze wszystkie 8 zaworowe sa bezkolizyjne a 16 sa kolizyjne. Chyba wszystkie. W vagach neistety jest tak pokrecone ze nie wiadomo nic. Bywaja 8 zaworowki kolizyjne i to dosc czesto.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
Nawet jeśli/zapewne tak wierze w słowo pisane Wink silnik jest bezkolizyjny to pasek nie jest wieczny . Będziesz jeździł w błogiej nieświadomości aż się zerwie i co potem ?
Odpowiedz
#6
Jakie to ma znaczenie czy jest bezkolizyjny czy nie? Trzeba wymienić rozrząd bo może się zatrzeć łożysko na rolce albo prędzej czy później pęknie pasek, przecież to tylko kawałek gumy. A rozrząd wymienia się w tym silniku z zamkniętymi oczami, i kosztuje całe 80zł lub z pompą wody 250zł.
Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków. Niby pojeździć się da, ale czegoś brakuje.
Odpowiedz




#7
Panowie ! Ale czy Ktoś, wiedzę posiadający, odpowiedzi raczyłby udzielić w temacie silnikowej kolizyjności lub jej braku ? Temat uważam za lekko ważny , zwłaszcza dla nowych (hehe) użytkowników maszyn z przelotem ponad 200k km ...........
Odpowiedz
#8
No i jak tam Chłopcy i Dziewczęta ? Minęło 5 miesięcy i nic ... Napisze ktoś mądry coś mądrego w omawianym temacie ???
Odpowiedz
#9
nie sprawdzałem przy wymianie czy jest bezkolizyjny, fakt że ciężko się dostać do rozrządu, trzeba opuszczać silnik bo podpora inaczej nie chce wyjść, nie ma znaków na kółku zębatym małym, no i przy opuszczaniu pasuje odpiąć mocowanie przewodu klimatyzacji niskiego ciśnienia
Odpowiedz
#10
Wczoraj zabrałem się za rozrząd. Mam problem z wyjęciem tej podpory. Czy wystarczy opuścić silnik z jednej strony? Rozumiem, że ma ona zejść do dołu? Poproszę o jakieś wskazówki.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  szarik 1.8t lpg AWC nie odpala/brak prądu/zagadki dsierpina 1 306 12-07-2023, 19:30
Ostatni post: jasiug23
  VR6 AYL brak mocy, większe spalanie - odma? Patrol 0 1,023 26-06-2020, 14:43
Ostatni post: Patrol
  Brak podświetlenia tablicy rejestracyjnej Domin1981 12 5,384 18-10-2019, 23:15
Ostatni post: kalamb
  Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy macino1987 14 5,736 23-04-2019, 14:10
Ostatni post: macino1987
  2.8l V6/VR6 brak mocy anioł 33 16,869 31-10-2018, 09:30
Ostatni post: Suuchy94
  1.8T AWC/AJH brak mocy/szarpie sharanwawa 57 19,430 22-06-2018, 22:47
Ostatni post: rodzynek
  AWC Alhambra- brak czujnika położenia pedału sprzęgła Albert2014 8 5,226 16-12-2017, 15:57
Ostatni post: Zmooora
  Brak hamulców na zimnym silniku lopez931 14 5,196 14-07-2017, 17:21
Ostatni post: skimir
  Sharan 2.8 2006r 17748 brak synchronizacji walkow z walem auto technika 16 13,634 29-01-2017, 21:11
Ostatni post: saltech
  Sharan VR6 brak reakcji na gaz na zimnym silniku marcin_kielce 5 2,228 16-12-2016, 16:26
Ostatni post: marcin_kielce

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości