Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
ATM 2.0 - bezkolizyjny/brak zalecanego interwału wymiany paska - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Dział: Silnik Benzynowy (/forumdisplay.php?fid=64)
+---- Wątek: ATM 2.0 - bezkolizyjny/brak zalecanego interwału wymiany paska (/showthread.php?tid=6812)

Strony: 1 2


ATM 2.0 - bezkolizyjny/brak zalecanego interwału wymiany paska - werkzeugwagen - 15-11-2014 17:03

witam
Nabyłem Sharana 2002 z silnikiem ATM 2.0 z przebiegiem 145t km bez gazu od 1 właściciela/serwisowany, pasek nie był jeszcze zmieniany bo vw nie przewiduje jego wymiany Smile

.testował ktoś czy faktycznie ten silnik jest bezkolizyjny?

**
Motor: 2.0l VW Benzin
Motorenkennbuchstabe: ADY, ATM
Intervall: kein festes Wechselintervall
**

Kris


RE: 2.0 ATM bezkolizyjny/brak zalecanego interwału wymiany paska - wesol - 15-11-2014 19:34

nie wiem czy jest kolizyjny czy nie. Wątpie szczerze. Wymiana co 180 tys km ale po 90 masz sprawdzic a pozniej co 30 tys km ma sz sprawdzac. Takze wymienia sie tu rozrzad.


RE: 2.0 ATM bezkolizyjny/brak zalecanego interwału wymiany paska - skimir - 15-11-2014 20:22

Epoka bezkolizyjnych silników chyba zakończyła sie na początku lat dziewięćdziesiątych :-)


RE: 2.0 ATM bezkolizyjny/brak zalecanego interwału wymiany paska - wesol - 15-11-2014 20:43

w oplu bylo tak ze wszystkie 8 zaworowe sa bezkolizyjne a 16 sa kolizyjne. Chyba wszystkie. W vagach neistety jest tak pokrecone ze nie wiadomo nic. Bywaja 8 zaworowki kolizyjne i to dosc czesto.


RE: 2.0 ATM bezkolizyjny/brak zalecanego interwału wymiany paska - Peszek - 15-11-2014 21:02

Nawet jeśli/zapewne tak wierze w słowo pisane Wink silnik jest bezkolizyjny to pasek nie jest wieczny . Będziesz jeździł w błogiej nieświadomości aż się zerwie i co potem ?


RE: 2.0 ATM bezkolizyjny/brak zalecanego interwału wymiany paska - Uciek - 16-11-2014 10:59

Jakie to ma znaczenie czy jest bezkolizyjny czy nie? Trzeba wymienić rozrząd bo może się zatrzeć łożysko na rolce albo prędzej czy później pęknie pasek, przecież to tylko kawałek gumy. A rozrząd wymienia się w tym silniku z zamkniętymi oczami, i kosztuje całe 80zł lub z pompą wody 250zł.


RE: ATM 2.0 - bezkolizyjny/brak zalecanego interwału wymiany paska - Endriu Fakowski - 21-03-2015 01:12

Panowie ! Ale czy Ktoś, wiedzę posiadający, odpowiedzi raczyłby udzielić w temacie silnikowej kolizyjności lub jej braku ? Temat uważam za lekko ważny , zwłaszcza dla nowych (hehe) użytkowników maszyn z przelotem ponad 200k km ...........


RE: ATM 2.0 - bezkolizyjny/brak zalecanego interwału wymiany paska - Endriu Fakowski - 27-08-2015 20:10

No i jak tam Chłopcy i Dziewczęta ? Minęło 5 miesięcy i nic ... Napisze ktoś mądry coś mądrego w omawianym temacie ???


RE: ATM 2.0 - bezkolizyjny/brak zalecanego interwału wymiany paska - werkzeugwagen - 03-09-2015 14:40

nie sprawdzałem przy wymianie czy jest bezkolizyjny, fakt że ciężko się dostać do rozrządu, trzeba opuszczać silnik bo podpora inaczej nie chce wyjść, nie ma znaków na kółku zębatym małym, no i przy opuszczaniu pasuje odpiąć mocowanie przewodu klimatyzacji niskiego ciśnienia


RE: ATM 2.0 - bezkolizyjny/brak zalecanego interwału wymiany paska - piotrek1111 - 28-02-2021 16:28

Wczoraj zabrałem się za rozrząd. Mam problem z wyjęciem tej podpory. Czy wystarczy opuścić silnik z jednej strony? Rozumiem, że ma ona zejść do dołu? Poproszę o jakieś wskazówki.