(30-10-2014, 10:37)skimir napisał(a):(29-10-2014, 22:02)Sigma_74 napisał(a): skimir - wpadnij do Wrocka, łancuch wymienią bez wyjmowania motorowni.
Możesz zdradzić tajemnicę - JAK??
Poważnie pytam.
Tam są dwa łańcuchy i może jakiś magik wciągnąłby górny łańcuch rozkuwając go i zakuwając ale to rzeźba i udowodnienie że się da wbrew zasadom ale wymiana dolnego (??) Przy okazji sprawdza się stan ślizgów i napinacza...
Do wymiany łańcuchów trzeba odkręcić obudowy a aby to zrobić trzeba zdjąć skrzynię biegów, koło zamachowe...
No aby wyjąć skrzynię biegów, trzeba przesunąć silnik... a, że nie ma gdzie, to trzeba go co najmniej opuścić o kilkanaście centymetrów (czyli praktycznie wyjąć).
po co rzeźbić?
wyciągasz silnik, robisz rozrząd i przy okazji sprawdzasz wszystko z osprzętu.
Wymieniasz pasek wielorowkowy, pompę wody, sprawdzasz sprzęgło sprężarki klimy itd...
Robisz wszystko co potrzebne bo masz bebechy na wierzchu... i masz spokój na dłuższy okres czasu...
Mi taka operacja zajęła 2 dni - i wiem że mam wszystko tak jak ma być
I tak informacyjnie, łańcuchy miałem jeszcze fabryczne - wytrzymały 250 000 km, ich długość była nominalna ale wytarte były już ślizgi i nie domagał jeden z napinaczy - ten od górnego łańcucha.
Objawiało się to tym że miałem słyszalny szum łańcucha na mocno rozgrzanym silniku.
Więc pokrywa się to co można dowiedzieć się o tym silniku. 250-300 tyś km i nie da się uniknąć wymiany rozrządu - rozrząd nie jest wieczny.
A kupując łańcuchy - kupujcie wyższą półkę bo wiem że te tanie nie wytrzymują nawet 150 000 km i od nowości hałasują.
Koszta:
- kompletny rozrząd czyli 2 łańcuchy, ślizgi i napinacze - 1600 zł
- uszczelki i pasty uszczelniające 250 zł
- węże wodne - wymienione bo łatwy dostęp - 300 zł
- pompa wody 150 zł
- pasek wielorowkowy 90zł
- uszczelki kolektora ssącego i wydechowego - 130zł
- inne duperele /spinki, wtyczki itp/- około 200zł